INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

CPPPočty automobilových asistenčních zásahů se zvyšují. Vychází to z dat, které České podnikatelské pojišťovně (ČPP) poskytla Global Assistance, která pro ČPP asistence zajišťuje.

ČPP ročně vyřídí přes 90 tisíc pojistných události z povinného ručení a havarijního pojištění. Automobilové nehody a poruchy si vyžádaly v roce 2023 celkem 37 tisíc asistenčních zásahů.

„V ČPP evidujeme z posledních let přes 90 tisíc pojistných událostí z povinného ručení a havarijního pojištění ročně. Aktuální statistiky potvrzují obdobný vývoj také v letošním roce. Z povinného ručení řešíme průměrně na 40 tisíc pojistných událostí každý rok. Ale co je pro klienty nejdůležitější informace, je to, že na škodách z dopravních nehod vyplatíme ročně přes 1,7 miliardy korun. Kvalitní asistenční služby by měly být pro každého motoristu měřítkem kvality pojištění automobilu,“ říká Pavel Wiesner, předseda představenstva České podnikatelské pojišťovny.

Co se týče automobilové asistence, a to jak v Česku, tak v zahraničí, v prvním pololetí roku 2024 vyjela pomoc v rámci asistencí k 18,8 tisíci případů. Oproti roku 2023 se jedná o 7% nárůst, oproti roku 2022 dokonce o 17% nárůst ve stejném období. Letní měsíce pak bývají z důvodů výjezdů na dovolené měsíce s nejvyšším počtem zásahů. Automobilovou asistenci využilo v roce 2023 nejvíce lidí v červenci, jednalo se o necelých 3,5 tisíce zásahů v případě klientů u ČPP. Celkově v roce 2023 byla automobilová asistence využita u celkem 37 tisíc zásahů.

Počty zásahů automobilových asistencí u klientů ČPP v grafech

graf1 copy

 graf2 copy

Z dostupných dat lze také dovodit některé trendy v cestování. „Vidíme, že se klienti ČPP více rozprostřeli po chorvatském pobřeží, od severních částí směrem ke středním a jižním oblastem. V posledních dvou letech také zaznamenáváme rostoucí trend dovolených v Albánii, kde jsou ceny nižší než v sousedním Chorvatsku. Je zřejmé, že preference cestovatelů se mění v závislosti na ekonomických podmínkách a dostupnosti destinací,“ komentoval Zbyšek Skalický, ředitel asistenčních služeb Global Assistance.

Jak vyplývá ze statistik Global Assistance, call centrum asistenčních služeb je na nápor klientů připraveno, celkem 95 % příchozích hovorů je přijato v prvních 20 vteřinách a spokojenost se službami naší asistenční služby dosahuje téměř 90 %.

Při využití automobilové asistence jde většinou o poruchu vozidla, typicky závady motoru, spojky a převodovky, defekt pneumatik, závady na chladícím okruhu atd. V letních měsících dochází častěji k pojistným událostem spojeným s přehřátím vozidel, což je často důsledkem dlouhých cest v horkých podmínkách. „Pojistné události nahlašují ženy i muži rovnoměrně, ale muži se častěji snaží závadu diagnostikovat sami, což vede k specifikovanějším hlášením oproti obecnějším popisům,“ doplnil Zbyšek Skalický z Global Assistance.

Rady od Global Asssitance: Jak cestovat bezpečně a předcházet problémům

  1. Plánujte cestu s ohledem na přejezdy hranic, ideálně lehce před nebo po konci týdne, aby se minimalizovaly dopravní zácpy.
  2. Pokud jedete se starším vozidlem, doporučujeme jej pečlivě zkontrolovat, ale zároveň nepřetěžovat – hlídejte teplotu motoru a vyhýbejte se jízdě za nákladními vozidly v horkých dnech, kdy se vozidlo hůře chladí.
  3. Vždy je dobré mít u sebe hotovost alespoň 200 EUR, ale také dostatek pití a jídla pro případy čekání v kolonách.
  4. Zároveň nezapomeňte na to, že předměty ve vozidle při nárazu mohou cestovat a někomu ublížit. Je třeba je všechny důkladně připevnit.
  5. Důležité je také mít na paměti, že prevence je klíčem k bezproblémové cestě. Pravidelné údržby vozidla a pečlivé plánování cesty mohou výrazně snížit riziko technických problémů na cestách.

Rady od ČPP: Jak postupovat, pokud se stane nehoda

  1. V případě, že není nutné volat policii, stačí řádně vyplnit Záznam o nehodě, vyplněný a podepsaný oběma účastníky, příp. uvést, kdo za nehodu odpovídá.
  2. Pořídit fotodokumentaci a následně nahlásit škodu pojišťovně, ať už telefonicky, online, poštou.
  3. V případě, že se strany nemohou shodnout na zavinění, doporučujeme zavolat policii, stejně tak, pokud existuje podezření z použití alkoholu nebo jiných návykových látek, došlo ke škodě na zdraví nebo ke škodě na majetku třetí osoby atd.).
  4. Klient si poté může zvolit, zda chce událost řešit rozpočtem (zasláním pojistného plnění na účet) nebo doložením faktury za provedenou opravu v servisu.
  5. Proběhne standardní likvidace s doporučením postupu, kdy pojišťovna vyhodnotí rozsah poškození a vypočte pojistné plnění.
  6. Postup vyřízení škody lze sledovat online.
  7. Peníze vyplácí ČPP u jednodušších případů obvykle do 48 hodin od dodání všech potřebných dokladů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3