INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
akcentaV dubnu míra registrované nezaměstnanosti poklesla na 8,4 %. Celkový počet uchazečů o zaměstnání se snížil o 5,3 % na 497 322 osob. Počet volných pracovních míst vzrostl o 4,5 % na 41 707. Míra nezaměstnanosti v dubnu poklesla oproti předchozímu měsíci o 0,5 % na 8,5 %. To je nepatrně lepší výsledek než činily naše odhady.

Začátek jara a s ním spojené sezónní práce lze označit za hlavní důvod poklesu nezaměstnanosti. Po sezónním očištění se však míra nezaměstnanosti v podstatě nijak nezměnila. Celkový počet uchazečů o zaměstnání se oproti březnu snížil na 497 322, což jde na vrub právě sezónním pracím. Počet volných pracovních míst naopak vzrostl na 41 707, díky čemuž se snížil poměr počtu uchazečů na jedno pracovní místo na necelých 12 osob. Tento poměr zůstává však i nadále na velmi vysokých úrovních.

Přetrvávajícím problémem domácího hospodářství je nedostatečná tvorba nových pracovních míst. Navíc pravděpodobnost, že by se situace na pracovním trhu v tomto roce nějak výrazně zlepšila, je zcela minimální. Pozitivní impulsy v tomto směru nelze očekávat ani z domácí ekonomiky, ani ze zahraničí. Domácí ekonomiku trápí slabá domácí poptávka, kterou podporuje fiskálně restriktivní politika současné vlády. Země EU se potýkají s vlastními problémy a tak ani ze západu nelze očekávat svěží vítr. Pro další vývoj nezaměstnanosti se v tomto roce se jeví nejpravděpodobněji dvě varianty. Vše zůstane při starém a nezaměstnanost se bude pohybovat na podobných hodnotách jako v loňském roce. Pesimističtější varianta by znamenala růst nezaměstnanosti a další zhoršení situace na pracovním trhu.

Dynamika průmyslové výroby dále zpomaluje

Objem průmyslové výroby v březnu letošního roku meziročně poklesl o 0,7 %, avšak po očištění od vlivu pracovních dnů si udržel kladné tempo růstu ve výši 1,8 %. Nelze však zakrýt fakt, že dynamika průmyslové výroby v předchozích měsících výrazně zvolnila a výsledky za březen tak jen potvrzují celkový obraz stagnujícího domácího hospodářství.

Nepříliš povzbudivou zprávou je i meziroční pokles hodnoty nových zakázek, a to jak domácích (2,2 %), tak i zahraničních (0,5 %). Zcela vážně navíc hrozí, že nové zakázky ze zahraničí budu v dalších měsících klesat, což by odpovídalo zhoršujícím se hospodářským tendencím v západoevropských zemích. Především vývoj v Německu sebou v poslední době přináší řadu nejasností a předstihové indikátory z tamního průmyslu ukazují, že německé lokomotivě začíná docházet dech. To pro domácí průmysl nevěstí nic dobrého.

Miroslav Novák, analytik společnosti AKCENTA CZ

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3