INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Průzkum zaměřený na stravovací návyky Čechů, který pro společnost KPMG Česká republika zpracovala agentura Ipsos Tambor, ukázal, že přes 40 procent Čechů si do práce nosí jídlo z domova. Více než čtvrtina dotazovaných (26 procent) se stravuje ve firemních kantýnách, 12 procent respondentů využívá nabídek poledních menu v restauracích a 13 procent svůj oběd řeší zakoupenou bagetou či sendvičem. Šest procent dotazovaných uvedlo, že neobědvají vůbec.

„Nosit si do práce jídlo připravené doma je tak trochu český fenomén," komentovala výsledky průzkumu Marika Konečná, Partner, KPMG Česká republika, a pokračovala: „Trend domácího vaření a nošení jídla z domova má v Česku silný historický základ. Začíná to přípravou svačiny dětem do školy a požadavkem minimálně jednoho teplého jídla pro rodinu denně. Navíc ho zřejmě v poslední době podporuje také současná popularita nejrůznějších televizních pořadů o vaření, výstav a knih zaměřených na gastronomii."

V restauracích se rozhodujeme stále hlavně podle ceny

Alespoň jednou týdně se v restauraci stravuje přibližně 32 procent Čechů. Pravidelně denně zajde na jídlo do restaurace jen 6 procent z nás. Naopak jen jednou za čtvrt roku či ještě méně často se v restauraci stravuje téměř 30 procent oslovených.

Průzkum také zjišťoval, kolik peněz je průměrný Čech ochoten utratit za oběd v restauraci. Více než čtvrtina dotázaných (27 procent) se chce s cenou za jídlo vejít do 100 korun. 30 procent respondentů nemá problém s částkou mezi 100 a 150 korunami, 19 procent pak uvedlo jako akceptovatelnou částku mezi 150 a 200 korunami. 1,5 procenta respondentů pak do restaurací nechodí vůbec.

„Je vidět, že pokud se obědvá v restauracích, nesmí výdaje neúměrně zatížit domácí rozpočet. Cena ještě hraje významnou roli," uzavřela Marika Konečná.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3