INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Loňský propad cen hotelových služeb pokračoval i v prvním čtvrtletí letošního roku, kdy se průměrná dosahovaná cena za tří- až pětihvězdičkový hotelový pokoj meziročně snížila o dalších 6 procent na 1 027 korun. V březnu dokonce průměrná cena za pokoj klesla pod 900 Kč, což je nejméně od roku 2009, kdy společnost KPMG Česká republika zahájila průzkum TLT benchmark, v jehož rámci monitoruje aktuální poptávku po ubytovacích a konferenčních službách v ČR.

Pokles ceny za pokoj byl v prvním čtvrtletí tohoto roku mírně vyvážen vyšší obsazeností pokojů, která byla na úrovni 42 procent. Ve stejném období minulého roku dosahovala obsazenost pokojů 39,6 procenta. Tento trend pokračoval i v dubnu, kdy sice cena za pokoj ve srovnání s dubnem 2010 klesla o více než sto korun, z 1 254 korun v dubnu 2010 na 1 144 korun v dubnu 2011, pozitivní je však zvyšující se obsazenost pokojů z 53,7 procent v dubnu 2010 na 60,6 procenta v dubnu 2011. Souběžně se zvyšuje i tržba za disponibilní pokoj (RevPAR) na 726 korun.

Ceny rostou hlavně v Praze a okolí, jinde naopak výrazně klesají

„Zatímco ceny pražských hotelů se po výrazném propadu ze začátku roku začínají znovu pomalu zvedat vlivem přicházející sezóny, například hotely v Královéhradeckém nebo Libereckém kraji šly s cenou výrazně dolů, což souvisí s ukončením zimní sezóny v Krkonoších," komentoval situaci Ondřej Špaček, Senior Advisor, KPMG Česká republika.

Průměrná cena za pokoj v Praze v prvním čtvrtletí činila 973 korun za noc, v dubnu to však už bylo 1 254 korun za noc. Na druhé straně ale například v Libereckém kraji jsou hoteliéři svědky neustále postupujícího propadu cen – jestliže v prvních třech měsících roku 2011 zde stála noc v průměru 879 korun, v dubnu to bylo už jen 704 korun za noc.

Duben je však teprve začátkem turistické sezóny, který letošní zájem o hotelové služby odstartoval. Například letošní velikonoční svátky již čeští hoteliéři hodnotí velmi pozitivně. Klíčové budou pro tržby ubytovacích a konferenčních zařízení v České republice nadcházející měsíce.

O průzkumu TLT benchmark

Průzkum vychází z dat, která v letech 2009 a 2010 poskytla ubytovací zařízení. Celkem se do projektu již zapojilo více než 180 subjektů. TLT benchmark monitoruje aktuální poptávku po ubytovacích a konferenčních službách v České republice a to, jak na ni provozovatelé těchto zařízení reagují. Zpráva se opírá také o údaje z interních studií a analýz společnosti KPMG Česká republika, které se zabývají cestovním ruchem v ČR. Od letošního roku jsou do projektu zapojeny i hotely a konferenční centra ze Slovenska.

Partnery projektu TLT benchmark jsou Czech Tourism, Asociace hotelů a restaurací České republiky, Česká golfová federace, Vysoká škola ekonomická v Praze a Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3