INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Možnost dalšího vzdělávání, osobního rozvoje a kariérního růstu. Tato lákavá formulka je součástí téměř všech inzerátů, které oslovují potenciální zaměstnance. Finanční příspěvky na vzdělávání, ale i nabízení firemních kurzů tak dlouhodobě patří mezi trojici nejčastějších benefitů nad rámec mzdy, což dokazují i výsledky rozsáhlého průzkum společnosti Jobs.cz.

Čtyři pětiny lidí považují průběžné vzdělávání za dlouhodobě důležité pro své pracovní uplatnění. „Hlavním přínosem pro zaměstnance není obvykle nárůst mzdy či povýšení, ale to, že svou práci zvládnou rychleji a získají tak více volného času. Zároveň tím zvyšují svou cenu na trhu práce,“ říká manažer segmentu vzdělávání společnosti LMC, která provozuje server Jobs.cz, Jan Nehasil. Znalosti z kurzů pak více než polovina lidí uplatňuje i mimo zaměstnání. Tato čísla vyplývají z průzkumu společnosti Jobs.cz v české populaci 15 – 59 let.

Průzkum ukázal, že pro plných 82% lidí je motivací pro vzdělávání pocit uspokojení a naplnění vlastního zájmu. K individuálním potřebám vzdělávání zaměstnanců a manažerů přihlížejí například v bance ČSOB. Systém vzdělávání zde zohledňuje také aktuální potřeby i dlouhodobé strategické cíle. „Náš systém vzdělávání je tvořen jak dílčími kurzy, které reflektují nové požadavky jednotlivých profesních skupin zaměstnanců, tak kurzy standardizovanými i řadou rozvojových a adaptačních programů pro nové i stávající zaměstnance,“ říká HR manažer ČSOB Martin Vejplacha.

Praktické znalosti vedou

Průzkum dále ukázal, že zájem zaměstnanců o jazykové kurzy je převýšen zájmem o jiná odborná školení a kurzy nejazykové. To reflektuje i způsob financování vzdělávání. Mnohem větší počet firemních příspěvků jde na oblast nejazykovou. „Zde firmy hradí zcela či částečně 74% kurzů. Na jazykové kurzy pak zaměstnavatelé přispívají jen v 58% případů,“ komentuje výsledky Jan Nehasil. Zaměstnavatelé ve většině případů však do výběru kurzů příliš nezasahují. Pouze ve 24% případů kurz přímo určí a v 31% případů výběr pouze zúží. A ve 45% případů si zaměstnanci volí kurzy zcela svobodně. 

V ČSOB evidují velký zájem je o jazykové a počítačové kurzy, dále se mohou zaměstnanci banky zdokonalovat v tzv. měkkých dovednostech. To jsou kompetence v oblasti chování a komunikační dovednosti jako je řešení konfliktů, vyjednávání, asertivita, sebereflexe, tvůrčí či týmové řešení problémů nebo strategické myšlení. Martin Vejplacha zdůrazňuje, že většinu těchto kurzů je možné absolvovat formou e-learningu, jehož prostřednictvím v ČSOB probíhají i všechna zákonem předepsaná školení.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3