V roce 2016 bylo v České republice založeno celkem 28 837 nových firem. 14 procent z nich (4 038) v prvním roce své existence změnilo majitele. Ve většině případů se jednalo o ready-made společnosti, tedy firmy, které nikdy nepodnikaly a byly založeny za účelem následného prodeje. Informace vyplývají z databází a výpočtů poradenské společnosti Bisnode.
Téměř dvě třetiny rodičů v Česku si podle výzkumu agentury Data Collect přejí, aby se jejich dítě začalo učit cizí jazyk už před nástupem na základní školu. Největší zájem je přitom tradičně o angličtinu. Aby byla výuka efektivní, měl by ji podle odborníků ideálně zajišťovat rodilý mluvčí a měla by probíhat formou her, nepřímého učení a rozvíjení představivosti.
Černý pátek, i tak by se dal nazvat den, kdy v České republice konči svoji činnost většina podnikatelských subjektů. Naopak nejvhodnějším dnem pro založení firmy je středa. Pátek třináctého, celosvětově označovaný jako nešťastný, přitom neznamená pohromu a den, kdy firmy zavírají své brány. Analýzu mnohdy jepičích životu subjektů zveřejnila nejobsáhlejší on-line databáze českých firem Merk.cz.
Společnost Česká distribuční zpracovala analýzu, která ukazuje, jak se v nabídce a prezentaci zboží v letácích projevila nová pravidla o označování potravin českého původu. Při srovnání údajů z letáků publikovaných v prvních 10 týdnech roku 2016 a ve stejném období roku 2017 byl zaznamenán pokles zastoupení potravin označených logem evokujícím jejich český původ z 29 % na 14 %.
V České republice žije aktuálně 406 tisíc lidí starších 61 let, kteří mají oprávnění podnikat jako fyzické osoby. Jde o pětinu všech lidí v této věkové kategorii. V Praze má přitom oprávnění k podnikání jako fyzická osoba 30 % všech lidí ve věku 61 a více let a dokonce 43 % mužů v této věkové kategorii. Vyplývá to z analýzy, kterou provedla analytická společnost CRIF na základě dat portálu www.informaceofirmach.cz.
Český marketingový trh se nachází ve zvláštní až patové situaci. Jeho pravá podstata a význam zůstala mnoha firmám stále nebo ještě utajena. A tak není divu, že si pojem marketing získal v poslední době přezdívku „noční můra českých firem“. A nejen těch českých. Stává se neoblíbenou firemní dírou na peníze, místo toho, aby byl nedílnou součástí růstu, nalezení dalšího potenciálu a návratnosti investic.
Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...
Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.
Pokračování ...