INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

a sevŽeny, které tvoří třetinu kupujících ojetých automobilů, ukazují při výběru ojetiny stále více svoji praktickou stránku. Chtějí mladší a méně ojeté automobily než muži a jsou ochotny za ně zaplatit v průměru 207 tisíc korun.

Nejvyšším tempem u nich roste i nadále zájem o SUV, která rostou na úkor hatchbacků a kombi, a také automatickou převodovku, jenž usnadňuje řízení a umožňuje věnovat větší pozornost provozu na silnicích. Zájem o automatickou převodovku za posledních pět let vzrostl o 83 %, poptávka po SUV dokonce dva a půl násobně. Podobně se mění i preference slovenských a polských řidiček. Vyplynulo to z dat mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.

„Ženy bývají často při nákupech považovány za rozmařilé, ale to se týká menších částek, které zásadně neovlivňují jejich rozpočet. Při větší investici, jakou je nákup automobilu, se chovají velice pragmaticky a zvažují veškerá pro a proti. Neriskují nákup ojetiny na ulici, ale raději se obrátí na prověřeného prodejce, kam si s sebou mohou vzít i svého automechanika. Za automobil jsou pak ochotny utratit o čtvrtinu více než před pěti lety, protože ho chtějí déle užívat bez nutnosti zásadnější údržby,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele sítí autocenter AAA AUTO a Mototechna,

Průměrná cena ojetého vozu zakoupeného ženou se v letošním roce vyšplhala na rekordních 207 tisíc korun. Nejvíce pak utrácí ženy ve věku od 45 let, které jsou ochotny do nákupu vozu investovat dvakrát více než ženy do 25 let. „Rozdíl v ceně je samozřejmě způsobený odlišnou potřebou žen v různých životních etapách. Zajímavé ale je, že vůbec nejvíce utrácí za automobily seniorky, které chtějí mladé, málo ojeté a komfortními prvky nabité vozy,“ doplnila Topolová. Češky utratí za vůz v průměru o 73 tisíc více než například Slovenky. Za posledních 5 let dva a půl násobně vzrostla poptávka po SUV a o 83 % vzrostl zájem o automatickou převodovku.

Trendu značky Škoda podléhají ženy stejně jako muži. Za posledních pět let je škodovka jednoznačně jejich první volbou. O druhou a třetí příčku se dělí značky Volkswagen a nově Hyundai. Ten poslední dva roky odsouvá na čtvrtou příčku Ford. Z modelů se těší u žen největší oblibě modely Škoda Fabia a Octavia. Na třetí až páté pozici se posledních několik let střídají modely Volkswagen Passat a Golf či Ford Focus. Slovenské motoristky mají podobné preference, a i u nich tak vede Škoda Fabia následovaná Škodou Octavia.

Řidičky již tradičně dávají přednost automobilům s benzínovým pohonem, v loňském roce byl poměr opět o něco vyšší, konkrétně 62 %. Auta s alternativními pohony ženy obecně téměř nevyhledávají. Nejpopulárnější barvou je stejně jako u mužů praktická stříbrnošedá.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3