Česko je mezi prvními evropskými zeměmi, které uvádějí na trh nové modely Peugeot 3008 a 5008. Přesto je podle ředitele značky Peugeot v ČR, Marca Venturiniho nejvyšší čas: „Na nové modely máme už teď spoustu objednávek, zákazníci i koncesionáři jsou z nového designu a výbavy nadšení.“
Modely Peugeot 3008 a 5008 prošly modernizací, která zasáhla mnoho oblastí vozu. Je těžké uvěřit, že se jedná o facelifty a ne o nové generace. Zejména z čelního pohledu zaregistrujete radikální proměnu, a to díky atraktivní bezrámové masce. Designových změn ovšem objevíte mnohem víc. Nová jsou zadní Full LED světla, přepracovány byly i přední LED světlomety, které jsou nyní agresivnější. Navazují na ně zalomená světla pro denní svícení s chromovou špičkou. Pro zvýraznění sportovního charakteru vozu byly do nového nárazníku integrovány lesklé boční černé mřížky sání a lakovaný chránič prahu. Přibyly nové odstíny karoserie a stylový designový set „Black Pack“. Objevily se také nové prvky výbavy. Například Night vision, neboli noční vidění, což je v segmentu kompaktních SUV unikum, jak potvrzuje produktový manažer Peugeotu, Miloslav Doupal:
„Tento doplněk výbavy najdete jen v prémiových kategoriích vozů. V naší modelové řadě jím dosud disponovala pouze vlajková loď Peugeot 508 ve verzích fastback a SW. Jedná se o systém, který umí za pomoci infračervené kamery rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Funguje na dálku až 250 metrů, tedy více než dosah potkávacích světel. Infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče.“
Další novinkou, kterou bychom rozhodně neměli opomenout, je 3D online navigace. Tu Peugeot dává bez příplatku už od 3. úrovně výbavy. Navigace přijímá data z externích zdrojů a řidič tak má kromě aktuálních dopravních informací od společnosti TomTom k dispozici také přehled volných parkovacích míst v okolí, ceny paliva na různých čerpacích stanicích, předpověď počasí, upozornění na nebezpečné úseky a rychlostní radary a mnoho dalších informací.
Z hlediska motorizací najdete u modelu Peugeot 5008 klasické benzíny a diesely spojené s manuální šestistupňovou nebo automatickou osmistupňovou převodovkou. Příznivce naftových motorů potěší zejména osvědčený dvoulitrový čtyřválec BlueHDi o výkonu 180 koní.
Model Peugeot 3008 tímto agregátem sice nedisponuje, zato na rozdíl od svého většího bratra nabízí plug-in hybridní pohon, a to hned ve dvou variantách. Slabší o výkonu 225 koní funguje jako klasická předokolka, silnější verze, označovaná jako Peugeot 3008 Hybrid4, disponuje silou 300 koní a umí pohánět všechna kola. To jí umožňuje kombinace tří motorů, z nichž jeden je benzínový a dva elektrické. Necháte-li pracovat pouze elektromotory, jezdíte zcela bezemisně, a to až 59 km na jedno nabití.
Obě verze plug-in hybridního Peugeotu 3008 mají nárok na registrační značku s písmeny EL a mohou tak využívat veškerá privilegia elektromobilů včetně parkování zdarma na modrých zónách. Čistě elektricky vás doveze do míst, kam mají běžné vozy se spalovacím motorem vjezd zapovězen.
Cena Peugeotu 3008 startuje na 562 000 Kč, Peugeot 5008 pořídíte za 605 000 Kč. Nadstandardní pětiletou záruku mají oba vozy v ceně.
(tz)