INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

V nejisté době mění firmy přístup k zajištění mobility svých pracovníků. Jedním z trendů jsou flexibilní pronájmy automobilů. Podniky i živnostníci je využívají podle aktuálního vývoje zakázek, který je během pandemie v řadě oborů velmi rozkolísaný. Auta si pronajímají od leasingové společnosti jen na období, kdy je skutečně potřebují. Například leasingová společnost LeasePlan má pro tyto účely vyčleněnou flotilu automobilů, kterou nově rozšířila o vozy kategorie SUV.

„Dříve se flexibilní pronájmy týkaly takřka výhradně vozů určených pro zaměstnance zajišťující běžnou agendu, například pro obchodní zástupce. V poslední době ale pozorujeme zvětšující se zájem i o pronájem manažerských vozidel. Zcela jistě to souvisí s tím, že během pandemie se některé firmy nechtějí vystavovat dlouhým závazkům, zároveň ale potřebují zajistit pracovníkům odpovídající komfort,“ řekl generální ředitel společnosti LeasePlan Česká republika Martin Brix. LeasePlan nabízí střednědobé pronájmy, tedy pronájmy na jeden až dvanáct měsíců, prostřednictvím programu Flexi­Plan. Dosud měli zákazníci k dispozici tři kategorie vozidel rozdělených podle velikosti – typickými zástupci těchto kategorií jsou Škoda Fabia, Škoda Octavia a Škoda Superb. Nyní přibyly další dvě kategorie: kompaktní SUV, kam patří například Volvo XC40, a větší SUV, tedy vozy typu Volvo XC60.

V praxi to funguje tak, že zákazník poptá vozidlo vybrané kategorie a LeasePlan mu vybere adekvátní vůz na základě momentální dostupnosti. Automobil je v podstatě okamžitě k dispozici. Zákazník pak platí měsíční splátky, které jsou neměnné po celou dobu pronájmu. Měsíční splátka počítá s neomezeným nájezdem, to znamená, že po skončení pronájmu nejsou účtovány žádné nadlimitní kilometry. Po jednom měsíci užívání může klient auto kdykoli vrátit bez jakékoli penalizace. Měsíční splátka pokrývá všechny nezbytné služby, které souvisejí s provozem automobilu: vedle financování vozu také jeho kompletní servis, sezónní pneumatiky, pojištění, konkrétně povinné ručení, havarijní pojištění i pojištění skel, a dále asistenční služby i všechny povinné platby, tedy silniční daň, dálniční známku a koncesionářský poplatek za rádio. „Klient má k dispozici úplně stejný komfort, jaký firemním zákazníkům poskytujeme pomocí tradičního full-service operativního leasingu. Řada klientů využívá kombinaci obou produktů – větší část flotily pokrývá klasickým tříletým či čtyřletým operativním leasingem a v případě dočasného navýšenízakázek anebo třeba v období sezónních prací flotilu doplní flexibilním pronájmem,“ vysvětlil Martin Brix.

Podle společnosti LeasePlan bude zájem o flexibilní pronájmy růst i po ústupu koronavirové nákazy. „Jde o dlouhodobou tendenci, kdy stále větší část firem i běžných uživatelů přestává uvažovat o automobilu jako o komoditě. Vnímá jej spíše jako službu, za kterou hodlá platit pouze tehdy, kdy ji opravdu využívá. Pandemie tento vývoj jenom urychlila,“ doplnil Martin Brix.

LeasePlan počítá s tím, že ani nejnovější rozšíření nabídky o automobily SUV není definitivní. Do programu FlexiPlan už brzy zařadí také lehká užitková vozidla. Jejich časově nelimitovaný pronájem dnes poptávají zejména rozvážkové společnosti, které musejí rychle reagovat na dynamické výkyvy v objemu zakázek.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3