„Letošní sezona je poznamenána nedostatkem zimních pneumatik, zvláště těch dodávkových. Řidiči, kteří ještě nemají zimní pneumatiky a nemohou je sehnat v kamenné prodejně, mají šanci v internetových obchodech. Přesto ani zde nemusí vždy uspět. Některé rozměry mohou být brzy vyprodány, především pak jejich levnější typy, takže i nákup přes internet se nevyplatí odkládat. Motoristé jsou poučeni zkušeností z podzimu loňského roku, kdy se ukázalo, že dostupnost zimních pneumatik je problematická," upozornil Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.
Dle odhadu serveru pneumatiky.cz se přes internet prodá téměř třetina zimních pneumatik. V horizontu několika let to však může být až 50 procent. Zmíněný e-shop registruje největší zájem o značky Barum, Pirelli a GoodYear. Jeho zástupci očekávají, že s prvním sněžením poptávka po zimních pneumatikách ještě vzroste.
Nákup pneumatik v internetových obchodech rok od roku stoupá. Například e-shop vivapneu.cz hlásí růst návštěvnosti ve srovnání s loňským rokem o 28 procent. Je to způsobeno především zajímavější cenou a šíří nabízeného sortimentu. Dalším důvodem, proč nakupovat pneumatiky v e-shopech, jsou také odkazy na stránky výrobce, recenze nebo výsledky testů. Kromě fotografií nabízí e-shopy zákazníkům i kvalitní videa ve vysokém rozlišení. Zákazníci si tak mohou prohlédnout detail dezénu pneumatiky, který je při rozhodování o koupi důležitý. „Zatímco v servisech už nemusí být zimní pneumatiky pokaždé k dostání, na internetu mají motoristé mnohem větší šance," uzavřel Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.