„Průzkum DIRECT Pojišťovny jasně ukázal, nakolik se v případě poškození vozu na parkovišti vyplatí mít uzavřené havarijní pojištění, ze kterého pojišťovna škodu uhradí i v případě neznámého viníka. Mnoho řidičů také řeší dilema, zda takovou menší škodu jako rozbité světlo nebo poškozený blatník vůbec pojišťovně hlásit, protože se bojí ztráty bonusů. DIRECT Pojišťovna proto svým klientům garantuje ochranu bonusu i po první podobné nehodě," řekla Kateřina Krásová, tisková mluvčí DIRECT Pojišťovny.
S poškozením svého vozu na parkovišti se již setkalo 53 % řidičů. Nejčastěji (v 67 % případů) se k takové škodě nikdo nehlásil a majitel vozu pak musel opravu škod uhradit sám. Lísteček s kontaktem na viníka nehody pak za oknem svého vozu nalezlo pouze 8 % dotázaných.
V případě, že by se však respondenti sami stali viníky podobné nehody na parkovišti, uvedlo v průzkumu celých 44 % dotázaných, že by situaci řešili právě zanecháním kontaktu za stěračem poškozeného vozu. Dalších 15 % řidičů dokonce uvedlo, že na majitele poškozeného vozu na místě počká. Jen 37 % dotázaných se přiznalo, že pokud by je nikdo neviděl, prostě nehodu neřeší a z místa ujedou. Mezi ženami bylo takových neukázněných řidiček méně a to jen 25 %.
Takové malé škody naprostá většina řidičů (75 %) své pojišťovně nehlásí a raději opravu škody uhradí ze svého v obavě ze ztráty bonusu. Jen 22 % dotázaných hlásí pojišťovně všechny škody bez ohledu na jejich výši.
Výhodné řešení pro podobné situace nabízí havarijní pojištění od DIRECT Pojišťovny. Všichni noví klienti, kteří si sjednají havarijní pojištění MAXI, získají navíc jako bonus navigaci zdarma. Balíček DIRECT auto MAXI poskytuje pojistnou ochranu v případě havárie, odcizení vozu, živelní události i vandalismu. Součástí je také asistenční služba ASIST+ a Ochrana bonusu pro zodpovědné řidiče i po první nehodě. V rámci aktuální kampaně získají noví klienti k povinnému ručení také dva měsíce zdarma a službu AutoHELP.
(tz)