INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

2040 ŠKODANa výroční konferenci v pražském Karlíně zhodnotil Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení

automobilky ŠKODA AUTO, bilanci za rok 2021.

Navzdory pandemii koronaviru a narušeným dodavatelským řetězcům v automobilovém
průmyslu považuje uplynulý rok za úspěšný. Výsledný počet registrací dosáhl hodnoty
70 946 nových vozů. Pozitivní je také skutečnost, že se podařilo udržet tržní podíl na úrovni
34 %, což je stejný výsledek jako v posledním předpandemickém roce 2019.

V České republice se v roce 2021 zaregistrovalo 206 876 nových osobních automobilů kategorie
M1, z nichž téměř 71 000 neslo značku ŠKODA. To představuje tržní podíl ve výši 34 %, který
odpovídá stavu z předcovidového roku 2019. „Přes očekávatelný pokles si značka ŠKODA na
svém domácím trhu vedla dobře a optimisticky vidíme i předpokládaný budoucí vývoj,“ hodnotí
uplynulý rok Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení ŠKODA AUTO. „V pozitivní náladě nás drží
i celkový počet objednávek, které jsme loni obdrželi. Za celý rok 2021 jich autorizovaní dealeři
evidují celkem 107 000 a máme za sebou také nejúspěšnější měsíc všech dob, když jsme v září
zaznamenali téměř 13 000 objednávek. Prodejní proces samozřejmě ovlivňují dodací lhůty, které
se zatím nezkracují, ale děláme maximum pro to, aby každý vůz byl konkrétnímu zákazníkovi
doručen v nejkratším možném termínu,“ dodává Jiří Maláček.

Pozici jasného lídra českého trhu potvrzují i detailní statistiky jednotlivých modelů a segmentů.
V první desítce nejprodávanějších vozů roku 2021 figuruje 7 modelů značky ŠKODA. Celému
žebříčku vévodí FABIA, která se po letech znovu dostala na místo bestselleru. Drží téměř
osmiprocentní podíl a loni zaznamenala 15 450 registrací jako absolutně nejprodávanější model
v České republice. Na druhé pozici se nachází OCTAVIA s více než 14 000 registracemi a téměř
7% podílem na celkových prodejích. V absolutním pořadí dále následuje třetí KAMIQ (10 453
registrací) s více než 5% tržním podílem. ŠKODA KAROQ obsadila s 9671 registracemi 5. místo.
Hned za ní se seřadily modely SCALA (8632 registrací) a KODIAQ (6250 registrací). Na 9. příčce
se umístila ŠKODA SUPERB s 5205 registracemi, což představuje téměř 3 % tržního podílu.
K úspěchu výrazně přispěl i fakt, že se portfolio modelů ŠKODA neustále inovuje a modernizuje.
V loňském roce došlo k omlazení SUV modelů KODIAQ a KAROQ, ve velkém stylu vstoupila na trh
i nová generace hatchbacku FABIA na nové platformě MQB.

Oblíbenosti se vozy s okřídleným šípem na kapotě těší i u soukromých zákazníků. Hned tři z pěti
nejprodávanějších vozů na rodné číslo sjíždějí z linek mladoboleslavské automobilky.

Nejoblíbenějším modelem značky ŠKODA mezi retailovou klientelou je s 6% podílem městské SUV
KAMIQ, s 5 % podílu ho následují modely FABIA a KAROQ.
Značka ŠKODA se chopila pozice lídra a udávala tón také v segmentu vozů na elektřinu. Celkem
umístila na český trh 832 bateriových elektromobilů z celkového počtu 2393. Jednoznačně
nejprodávanějším elektromobilem roku 2021 se stal model ŠKODA ENYAQ iV se 738 exempláři,
přičemž počet objednávek dosáhl téměř 1100. Dalších 94 kusů přidala loni ŠKODA zásluhou svého
minivozu CITIGOe iV. To stačilo na 5. místo mezi bateriovými elektromobily, přestože výroba
tohoto modelu byla ukončena a po většinu loňského roku se pouze doprodávaly skladové zásoby.
Na poli elektrifikovaných vozů sklízí značka ŠKODA úspěchy i v segmentu plug-in hybridních
vozidel. Modely SUPERB iV (640 registrací) a OCTAVIA iV (407 registrací) drží dohromady přes 31
% tržního podílu a udržují si citelný náskok před konkurencí v kategorii PHEV. České zastoupení
mladoboleslavské automobilky zaznamenalo rovněž výrazný úspěch v tendru Komerční banky,
které dodá v následujících měsících 131 kusů elektrického SUV.

Autorizovaným partnerům ŠKODA AUTO se dařilo i oblasti poprodejních služeb. Průchody
servisem meziročně stouply o 1,2 % a balíčky tzv. předplaceného servisu dokonce o 6,2 %.
Zástupci automobilky to vnímají jako důkaz důvěry zákazníků v know-how a transparentní účtování
nejrozsáhlejší servisní sítě v České republice.

Do roku 2022 vstupuje značka ŠKODA ve skvělé kondici s nejširším modelovým portfoliem všech
dob. Analytici očekávají růst trhu o 4 %, což znamená, že by se v Česku mělo prodat zhruba
215 000 nových osobních automobilů. ŠKODA AUTO Česká republika by chtěla udržet tržní podíl
kolem 34 % a zaregistrovat přibližně 73 000 vozů. Z toho by asi 1400 mělo připadnout na
elektromobil ENYAQ iV, jehož prodejům má pomoci nová karosářská varianta COUPÉ. Ta bude
uvedena na český trh na jaře letošního roku.

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3