Čeští motoristé se do elektromobility zrovna nehrnou. Naopak, berou ji spíše negativně. Ač se meziročně podíl registrovaných vozů navýšil o desítky procent, stále jsme z tohoto pohledu na chvostu evropských zemí. Naštěstí se mladá generace staví k bezemisní mobilitě velmi vstřícně, stejně jako i k ekologickým řešením a firmám, které tato řešení zavádějí.
„V Česku se mnoho lidí chová velice ekologicky. Nakupují bio potraviny, třídí odpad a ochotně vymění plynový kotel za tepelné čerpadlo, ale to, že zplodiny z naftových motorů jsou dle vyjádření WHO prokazatelně rakovinotvorné, se už tak neřeší. Elektrický pohon se u nás moc neuznává. Někdy jsme s našim elektromobilem dokonce terčem posměchu,“ vysvětluje Petr Vomáčka.
Mladý pár manželů Vomáčkových propaguje čistější způsob dopravy nejen v každodenním životě, ale také prostřednictvím ecoRally. Tato nová disciplína motoristického sportu má v Česku oficiální národní šampionát, kterého se v loňském roce zúčastnilo 22 posádek a 12 automobilek. Vomáčkovi se stejně jako další mladý pár manželů Hájkových, zúčastnili České Trophy v ecoRally s elektromobilem značky Peugeot. Společnými silami se jim pro značku Peugeot podařilo vyhrát stříbro v poháru značek.
Do příštího ročníku ecorally, který začne už za pár dní, se nadšení závodníci chystají znovu. Letos je kromě Peugeotu podpoří i další partneři, pro které je ekologický přístup základní součástí firemní filosofie. Jedná se firmy TotalEnergies, síť hotelů CPI Hotels, výrobce doplňků výživy Nupreme, výrobce kosmetiky Rimmel London a web ELenka.cz. Partneři ecoRally nezůstanou jen u finanční či produktové podpory. Vyšlou do ecoRally i vlastní posádky, které s propagací bezemisní dopravy a ekologických řešení pomohou.
(tz)