INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

foto prosperitaPřestože závody elektromobilů nepatří k akcím, které by lákaly davy fanoušků, jejich popularita stále roste. Sice zde chybí zde řev motorů, vysoká rychlost i extrémní řidičské manévry, ovšem o napětí a emoce není nouze. Ecorally se jede v běžném provozu rychlostí, kterou povolují pravidla, a nevyžaduje tak žádné zvláštní řidičské umění ani závodní licenci. 

Snadná dostupnost ecorally je jedním z důvodů, proč se tento druh motorsporu v Česku stále více prosazuje. Poslední letošní závod, který se odehrál na konci listopadu v Železných horách, přitáhl rekordních 40 posádek.

Počet lidí, kteří se ecorally věnují, s každým dalším ročníkem ČEZ Mistrovství ČR v ecoRally narůstá. Výhodou je i to, že není třeba žádná závodní licence ani speciální vůz. Soutěžit může každý, kdo má řidičák a elektrické auto. Dostat se mezi elitu neboli zabojovat o medaile už ale tak snadné není. Konkurence se za tři roky konání šampionátu značně přiostřila. První místo drží Michal Žďárský s Jakubem Nábělkem, kteří jsou zároveň i světovými mistry v ecorally. Druhé a třetí místo mají jezdci s vozy značky Peugeot.

Peugeot se do české ecorally pustil s opravdovou vervou. Hodlá tak poukázat na svou obrovskou nabídku elektrických vozů, která je nejširší na evropském trhu. Zahrnuje 9 osobních a 3 užitkové elektrické vozy. V českém šampionátu v ecorally posádky s peugeoty nevynechaly letos ani jedinou soutěž a z každé z nich si odvezly poháry. Nejvíce pak Kryštof Hájek, který se šampionátu zúčastnil s vozem Peugeot e-2008. Podařilo se mu získat z šesti soutěží si třikrát stříbro, dvakrát bronz a jednou čtvrté místo. Kryštofovi Hájkovi v šampionátu sekundovali Petr a Martina Vomáčkovi. Společně pak tyto týmy svými stabilně dobrými výsledky zajistili Peugeotu v celkovém letošním hodnocení druhé místo v poháru značek.

Příští sezóna ecorallyových soutěží by se měla rozběhnout na začátku příštího roku. Tradičně prvním podnikem bývá Czech New Energies Rallye Český Krumlov. Dá se očekávat, že počet soutěží se v příštím roce ještě rozšíří. Šampionát totiž nemá nouzi o partnery. Peugeot například dlouhodobě spolupracuje se společností TotalEnergies, jak potvrzuje i Denisa Bucková, Marketing specialist TotalEnergies ČR: „Partnerství TotalEnergies a Peugeot se opět ukázalo jako úspěšné. I když se posádkám na poslední soutěži New Energies Rallye Železné hory nepodařilo dosáhnout nejvyšších příček, naše celoroční výsledky hovoří samy za sebe. Celkové druhé místo jak pro naši tak Peugeot posádku, ke kterému gratulujeme, je pro nás velkým úspěchem a motivací do dalších ročníků.“

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3