INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem


logo_CIA_JPGČeský institut pro akreditaci, o.p.s. (ČIA), ve spolupráci s Ministerstvem životního prostředí od začátku února roku 2012 opět rozšířil nabídku svých služeb, a to v oblasti biopaliv.

ČIA jako jediný uznaný akreditační orgán České republiky tedy nově poskytuje akreditaci certifikačním orgánům k certifikaci udržitelnosti biomasy určené k výrobě biopaliv, kapalných nebo plynných produktů určených k výrobě biopaliv a samotných biopaliv. Prostřednictvím ČIA je tak umožněno nestranné a nezávislé posouzení odborné způsobilosti a procesu posuzování shody, jak je vymezeno zákonem č. 86/2002 Sb., o ochraně ovzduší, ve znění pozdějších předpisů. K tomu jsou v nařízení vlády č. 446/2011 Sb., o kritériích udržitelnosti biopaliv, stanovena pravidla a požadavky certifikace.

Podnětem k zavedení nové služby byla připravovaná novela zákona o ochraně ovzduší (zákon č. 221/2011 Sb.), která nabyla účinnosti 1.1.2012. Prodejci a dovozci biomasy, výrobci, dovozci a prodejci kapalných nebo plynných produktů určených k výrobě biopaliv a výrobci, dovozci a prodejci biopaliv, mají povinnost vydávat k dodávkám biomasy, kapalných nebo plynných produktů určených k výrobě biopaliv nebo dodávkám biopaliv doklady potvrzující splnění kritérií udržitelnosti. Tyto osoby mohou doklady vydávat jen tehdy, pokud jsou držiteli certifikátu uděleného autorizovanou osobou – Ministerstvem životního prostředí, nebo mají obdobné oprávnění z jiného členského státu Evropské unie.

Dodavatelé motorových benzínů nebo motorové nafty mají povinnost podávat příslušným úřadům zprávu o emisích skleníkových plynů z jimi dodaných pohonných hmot. Zprávu musí ověřit Ministerstvem životního prostředí autorizovaná osoba, která svou odbornou způsobilost ministerstvu prokazuje předložením osvědčení o akreditaci (při splnění požadavků normy ČSN EN 45011:1998) zahrnující také činnost certifikace procesu výrobního řetězce udržitelných biopaliv a ověřování zprávy o emisích u dodavatelů pohonných hmot. Certifikační orgány (žadatelé o akreditaci) k tomu musí ČIA kromě jiného prokázat zajištění odborně způsobilých osob (vzdělání, praxe, znalosti), důkaz o přiměřené finanční stabilitě a pojištění odpovědnosti za škody vzniklé výkonem činnosti.

Specifické požadavky na certifikační orgány ověřující zprávy o emisích podle § 3b odst. 4 a certifikující systém kvality u osob podle § 3c odst. 1 až 3 ve smyslu zákona o ochraně ovzduší jsou stanoveny v § 15, odst. 9, písm. a) zákona o ochraně ovzduší a dále jsou dostupné na http://www.mzp.cz

Dotazy k této poskytované službě je možné směrovat na Odbor certifikačních a inspekčních orgánů ČIA (viz Kontaktní informace na www.cai.cz).

Igor Tyleček

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3