Pro ČR a SR si Magneti Marelli zvolilo jako svého partnera společnost GENEI s.r.o. – generální importér autodílů. A to na základě dlouholeté plodné spolupráce mezi oběma firmami.
GENEI s.r.o. – generální importér autodílů působí na českém a potažmo slovenském aftermarketu již více než 20 let. Ve své nabídce má kompletní sortiment náhradních dílů na osobní a lehká užitková auta. Svou distribuční síť opírá výhradně o regionální distributory a prodejny náhradních dílů. Ty zásobuje nočním závozem na celém území ČR a SR. Právě znalosti těchto distributorů a jejich osobní skušenosti lokálních poměrů a místní servisní sítě bude jednou z výhod, na kterých chce GENEI postavit úzkou spolupráci se svými distributory při vyhledávání vhodných kandidátů – servisů pro členství v konceptu Magneti Marelli Check Star Networt. GENEI tímto projektem nemění svou dosavadní obchodní strategii. Tento projekt neznamená vstup a obchodní aktivity napřímo v servisech. Na tomto projektu bude GENEI velice úzce spolupracovat se svými regionálními distributormi. Dodavetelem do servisů zůstávají právě regionální partneři a distributoři firmy GENEI s.r.o.
Magneti Marelli Check Star Networt – servisní koncept jinak.
Na území ČR a SR je momentálne přibližne 17 aktivních „servisních konceptů". Jsou organizované distributorem náhradních dílů. Jejich cílem a snahou je přitahnout servis jako odběratele dílů k jeho dodavateli – importérovi. Řeší základní identifikaci servisu a nejběžnejší vybavení reklamním materiálem. Účast v síti zavazuje servis k plnění určitých nákupních limitů u distributora. Bohužel, tady koncepční činnost v mnohých případech končí. Takže dle názorů servisů, ze 17 servisních konceptů reálne fungují a zákazníkům něco přináší dva až tři.
Magneti Marelli Check Star Networt je servisní koncept, jehož cílem je přivést maloobchodního a fleetového zákazníka do servisu Magneti Marelli Check Star Networt.
Tato síť funguje v rámci EU tak, aby konkurovala síťi originálních značkových servisů a síťi specializovaných Bosch servisů. Zásadní fakt je, že tento koncept organizuje Magnetzi Marelli jako výrobce a dodavatel do OE. Nejedná se o projekt běžného distributora – importéra náhradních dílů v dané zemi, jak je to u servisních konceptů ostatních importérů. V tom spočívá zásadní rozdíl. Magneti Marelli Check Star Networt není nástrojem na zvyšování obratu v daném roce pro lokálního distributora. Je to koncepční práce s horizontem plánu rozvoje 3 až 7 let. Cílem je vytvořit prémiovou síť servisů, která svou odbornou znalostí a povědomím u běžných motoristů bude alternativním řešením vůči originálním servisům.
Jaké jsou podmínky vstupu do síte Magneti Marelli Check Star Networt?
Hledáme zákaznicky orientovaný servis, minimálně s dvěmi až třemi stáními, který je ochotný zvyšovat svou odbornou znalost a dovednost v rychle rostoucím tempu specializace nových automobilů. Jednou ze základních poviností servisu bude aktivní účast na odborných školeních orientovaných na nové trendy a problematiku v autoopravárenství.
Druhým základním předpokladem je aktivní marketing a firemní kultura odpovídající standardům Magneti Marelli Check Star Networt . A to jak v oblasti kvality odvedené práce a kvality montovaných náhradních dílů, tak v oblasti zákaznického servisu orientovaného na koncového, alebo fleetového zákazníka.
Samozřejmostí je zvládání odborného diagnostického servisu. Plnohodnotného servisu klimatizácií a problematiky „diesel" servisu. To vše za úzké spolupráce s aplikovaným know how Magneti Marelli a specializovanými přístroji Magneti Marelli.
V ČR a SR bude omezený počet těchto servisů. Předpoklad je dva až tři v každém okrese. Cílem je vytvořit síť, která svojí úrovní a technickou znalostí bude vysoce prestižní. Ne vytvářet 18tý servisní koncept importéra dílů, který stejně jako v prvních 17 vůbec nebude fungovat a zákazníkovi – servisu – skoro nic nedá.
Servis, který vstoupí do konceptu, dostáva automaticky vizualizáciu Magneti Marelli Check Star, vyrobený na servisu na míru. Tak jak jak obvyklé u OE servisov. Totem u cesty, velké světelné logo, dlouhý plastový límec na budovu. Samozřejmostí je vybavení montérkami a ostatným marketingovým materiálem. Z technického hlediska pak přístup k technickým datům a know how Magneti Marelli s povinno účastí na školeních organizovaných Magneti Marelli.
Hlavním cílem konceptu, který už funguje cca v devíti zemích Evropy, je:
- Vytvořit prestižní síť s vysokou technickou úrovní, která přístupem a odvedenou prací bude reálnou alternativou pro běžného motoristu vůči značkovým servisům.
- Zabezpečit rostoucí technickou úroveň servisů, které v něm jsou – prostřednictvím školení a dodávek technických informací.
- Přísun maloobchodního zákazníka do sítě MM Check Star Network na základě aktivního marketingu směřovaného na konečného spotřebitele – majitele auta.
- To vše zastřešené značkou jednoho z největších OE výrobců na světě a dodavatele do Formule 1 – Magneti Marelli
(tz)