INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
V roce 2010 došlo na trzích ke zvýšení poptávky v segmentu středních a velkých lehkých užitkových vozů. Divize Mercedes-Benz Vans (dodávkové vozy) navýšila celosvětový prodej o 35% na celkových 224 200 vozidel, dosáhla obratu 7,812 miliardy eur a úspěšně obhájila své vedoucí postavení na trhu. Provozní zisk dosáhl částky 451 milion eur (v předešlém roce to bylo 26 milionů eur). Poptávka se zvýšila v Evropě o téměř 9% a nejvýrazněji v Latinské Americe o více než 41%.

Volker Mornhinweg, vedoucí divize Mercedes-Benz Vans, komentuje současný vývoj: „Divize Mercedes-Benz Vans dosáhla v účetním roce 2010 vynikajících výsledků. Se ziskovostí 5,8% stanovujeme nové měřítko v segmentu lehkých užitkových vozidel. Chceme být v rámci koncernu Daimler motorem globálního růstu. Proto důsledně realizujeme celosvětovou růstovou strategii podle motta: Mercedes-Benz Vans goes global!"

Strategický cíl divize je proniknout z Evropy do celého světa. V Číně je Mercedes-Benz Vans dosud jediným výrobcem lehkých užitkových vozů s vlastní výrobou. Kromě již úspěšných dodávek Vito a Viano se tam budou vyrábět také vozy Sprinter. Prodejní síť v Číně nyní čítá přibližně 35 prodejních míst. Mercedes-Benz učinil také první krok k proniknutí na ruský trh lehkých užitkových vozů. Daimler podepsal v prosinci 2010 s ruským výrobcem automobilů GAZ memorandum o shodě, které deklaruje cíl spustit zakázkovou výrobu lehkých užitkových vozů Mercedes-Benz v závodě GAZ.

V dubnu 2010 se společnosti Daimler a Renault-Nissan dohodly na spolupráci a společně nově vyvíjený lehký městský dodávkový vůz doplní produktovou paletu divize v segmentu malých dodávkových vozů. První vozidla mají být dodána zákazníkům již v roce 2012.

Nové investice do produktů a inovací

V uplynulém roce byly uvedeny na trh nové vozy Vito a Viano. Do dalšího vývoje obou modelových řad investovala divize v uplynulých čtyřech letech více než 250 milionů eur. Od začátku dubna 2011 usiluje o přízeň zákazníků nové Viano „Avantgarde Edition 125". Velkoprostorový osobní vůz byl uveden na trh u příležitosti 125. narozenin automobilu.

Všechny lehké užitkové vozy Mercedes-Benz jsou vybaveny technologií BlueEFFICIENCY. Mercedes-Benz Vans uvedla jako vůbec první na trh sériově vyráběný dodávkový vůz s plně elektrickým pohonem s označením Vito E-CELL, a získala tak vedoucí postavení v oblasti „zelené mobility". Od roku 2011 bude zákazníkům dodáno celkem 2 000 těchto vozidel.

A jaký je krátkodobý cíl pro rok 2011? „Letos chceme s divizí Mercedes-Benz Vans dosáhnout v celosvětovém měřítku dvouciferného nárůstu prodeje. Základ k tomu již máme: naše skvělé produkty a správnou strategii. V roce 2013 hodlá divize zvýšit svůj prodej na 325 000 jednotek," dodává Volker Mornhinweg.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3