Volker Mornhinweg, vedoucí divize Mercedes-Benz Vans, komentuje současný vývoj: „Divize Mercedes-Benz Vans dosáhla v účetním roce 2010 vynikajících výsledků. Se ziskovostí 5,8% stanovujeme nové měřítko v segmentu lehkých užitkových vozidel. Chceme být v rámci koncernu Daimler motorem globálního růstu. Proto důsledně realizujeme celosvětovou růstovou strategii podle motta: Mercedes-Benz Vans goes global!"
Strategický cíl divize je proniknout z Evropy do celého světa. V Číně je Mercedes-Benz Vans dosud jediným výrobcem lehkých užitkových vozů s vlastní výrobou. Kromě již úspěšných dodávek Vito a Viano se tam budou vyrábět také vozy Sprinter. Prodejní síť v Číně nyní čítá přibližně 35 prodejních míst. Mercedes-Benz učinil také první krok k proniknutí na ruský trh lehkých užitkových vozů. Daimler podepsal v prosinci 2010 s ruským výrobcem automobilů GAZ memorandum o shodě, které deklaruje cíl spustit zakázkovou výrobu lehkých užitkových vozů Mercedes-Benz v závodě GAZ.
V dubnu 2010 se společnosti Daimler a Renault-Nissan dohodly na spolupráci a společně nově vyvíjený lehký městský dodávkový vůz doplní produktovou paletu divize v segmentu malých dodávkových vozů. První vozidla mají být dodána zákazníkům již v roce 2012.
Nové investice do produktů a inovací
V uplynulém roce byly uvedeny na trh nové vozy Vito a Viano. Do dalšího vývoje obou modelových řad investovala divize v uplynulých čtyřech letech více než 250 milionů eur. Od začátku dubna 2011 usiluje o přízeň zákazníků nové Viano „Avantgarde Edition 125". Velkoprostorový osobní vůz byl uveden na trh u příležitosti 125. narozenin automobilu.
Všechny lehké užitkové vozy Mercedes-Benz jsou vybaveny technologií BlueEFFICIENCY. Mercedes-Benz Vans uvedla jako vůbec první na trh sériově vyráběný dodávkový vůz s plně elektrickým pohonem s označením Vito E-CELL, a získala tak vedoucí postavení v oblasti „zelené mobility". Od roku 2011 bude zákazníkům dodáno celkem 2 000 těchto vozidel.
A jaký je krátkodobý cíl pro rok 2011? „Letos chceme s divizí Mercedes-Benz Vans dosáhnout v celosvětovém měřítku dvouciferného nárůstu prodeje. Základ k tomu již máme: naše skvělé produkty a správnou strategii. V roce 2013 hodlá divize zvýšit svůj prodej na 325 000 jednotek," dodává Volker Mornhinweg.
(tz)