INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
V roce 2010 došlo na trzích ke zvýšení poptávky v segmentu středních a velkých lehkých užitkových vozů. Divize Mercedes-Benz Vans (dodávkové vozy) navýšila celosvětový prodej o 35% na celkových 224 200 vozidel, dosáhla obratu 7,812 miliardy eur a úspěšně obhájila své vedoucí postavení na trhu. Provozní zisk dosáhl částky 451 milion eur (v předešlém roce to bylo 26 milionů eur). Poptávka se zvýšila v Evropě o téměř 9% a nejvýrazněji v Latinské Americe o více než 41%.

Volker Mornhinweg, vedoucí divize Mercedes-Benz Vans, komentuje současný vývoj: „Divize Mercedes-Benz Vans dosáhla v účetním roce 2010 vynikajících výsledků. Se ziskovostí 5,8% stanovujeme nové měřítko v segmentu lehkých užitkových vozidel. Chceme být v rámci koncernu Daimler motorem globálního růstu. Proto důsledně realizujeme celosvětovou růstovou strategii podle motta: Mercedes-Benz Vans goes global!"

Strategický cíl divize je proniknout z Evropy do celého světa. V Číně je Mercedes-Benz Vans dosud jediným výrobcem lehkých užitkových vozů s vlastní výrobou. Kromě již úspěšných dodávek Vito a Viano se tam budou vyrábět také vozy Sprinter. Prodejní síť v Číně nyní čítá přibližně 35 prodejních míst. Mercedes-Benz učinil také první krok k proniknutí na ruský trh lehkých užitkových vozů. Daimler podepsal v prosinci 2010 s ruským výrobcem automobilů GAZ memorandum o shodě, které deklaruje cíl spustit zakázkovou výrobu lehkých užitkových vozů Mercedes-Benz v závodě GAZ.

V dubnu 2010 se společnosti Daimler a Renault-Nissan dohodly na spolupráci a společně nově vyvíjený lehký městský dodávkový vůz doplní produktovou paletu divize v segmentu malých dodávkových vozů. První vozidla mají být dodána zákazníkům již v roce 2012.

Nové investice do produktů a inovací

V uplynulém roce byly uvedeny na trh nové vozy Vito a Viano. Do dalšího vývoje obou modelových řad investovala divize v uplynulých čtyřech letech více než 250 milionů eur. Od začátku dubna 2011 usiluje o přízeň zákazníků nové Viano „Avantgarde Edition 125". Velkoprostorový osobní vůz byl uveden na trh u příležitosti 125. narozenin automobilu.

Všechny lehké užitkové vozy Mercedes-Benz jsou vybaveny technologií BlueEFFICIENCY. Mercedes-Benz Vans uvedla jako vůbec první na trh sériově vyráběný dodávkový vůz s plně elektrickým pohonem s označením Vito E-CELL, a získala tak vedoucí postavení v oblasti „zelené mobility". Od roku 2011 bude zákazníkům dodáno celkem 2 000 těchto vozidel.

A jaký je krátkodobý cíl pro rok 2011? „Letos chceme s divizí Mercedes-Benz Vans dosáhnout v celosvětovém měřítku dvouciferného nárůstu prodeje. Základ k tomu již máme: naše skvělé produkty a správnou strategii. V roce 2013 hodlá divize zvýšit svůj prodej na 325 000 jednotek," dodává Volker Mornhinweg.

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3