Skupina AGC se chce do roku 2016 stát evropským lídrem mezi výrobci autoskel. Podíl AGC na evropském trhu by se měl podle plánů největšího světového výrobce skla dostat až ke 30 procentům. V současné době sjíždí v Evropě z linek každý pátý automobil s autoskly od AGC, která je nyní dvojkou na trhu.
"Plánujeme během tří let významně posílit naši pozici v dodávkách pro automobilový průmysl. Netýká se to pouze České republiky, ale celé Evropy. V roce 2016 bychom měli dodávat na evropský trh zhruba 30 procent veškerých autoskel a stát se tak jedničkou na trhu," řekl Pavel Šedlbauer, viceprezident AGC Flat Glass Czech Europe a předseda představenstva AGC Flat Glass Czech.
AGC chce pro automobilky vyvíjet a dodávat novinky, které výrazně posunou funkčnost autoskel dopředu. "Naše výzkumné centrum připravuje významné inovace, které se například týkají změny zatmění skel podle intenzity denního světla nebo integrace světel do stále populárnějších prosklených střech," doplnil Pavel Šedlbauer.
Trendy automobilek: Více typů lepších aut v menších sériích
Automobilky postupně rozšiřují své modelové řady a současně je významně zkvalitňují. Doba, po kterou se jednotlivé modely sériově vyrábějí se také podstatným způsobem zkracuje. "Těmto současným trendům se musí přizpůsobovat i výrobci autoskel. Musíme proto rychleji vyvíjet složitější a komplexnější výrobky a ty pak efektivně vyrábět v menších výrobních dávkách," řekl Jiří Markuci, ředitel AGC Automotive Czech v Chudeřicích u Teplic, jedné z největších firem na výrobu automobilových skel v Evropě.
Skupina AGC, která se v minulosti profilovala především jako dodavatel stavebního skla, dodává automobilová skla pro všechny největší světové automobilky, jako jsou jednotlivé značky koncernu Volkswagen, Mercedes, BMW, FORD, Renault, Toyota, Peugeot, Citroën, Suzuki, Fiat a další.
(tz)