INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

V roce 2012 u nás došlo k mírnému meziročnímu nárůstu cen ojetých vozidel, ne však vozů Škoda, jejichž ceny naopak v průměru poklesly. Vyplývá to z analýzy české pobočky společnosti LeasePlan, která je největším poskytovatelem operativního leasingu automobilů. V České republice má ve flotile více než 17 tisíc vozů a v loňském roce prodala na tuzemském trhu ojetin přibližně 4 tisíce aut starých dva až pět let, která zákazníci vrátili po skončení leasingu.

Ceny vozidel starších 42 měsíců podle analýzy v podstatě stagnovaly – během roku vzrostly přibližně o 1 %. Oproti tomu ceny vozů mladších 42 měsíců narostly o více než 5 %. „Potvrzuje to dlouhodobý trend zvyšujícího se zájmu o velmi zachovalá mladší ojetá vozidla. Za taková jsou zákazníci ochotni zaplatit více,“ řekl autor analýzy Daniel Prostějovský.

Celkový růst zůstatkových cen táhly zahraniční značky. Z vozů Škoda zaznamenala mírné navýšení odcházející generace octavie, ovšem pouze v kategorii do 42 měsíců. Starší vozy naopak postihl pokles, takže celkově zůstala úroveň zůstatkových cen Škody Octavia stejná jako v roce 2011. Hůře se vedlo ostatním mladoboleslavským modelům: průměrná zůstatková cena superbu poklesla o více než 7 % a fabie o více než 5 %. „Fabie táhnou dolů především dieselové varianty, které měly vyšší pořizovací cenu, ale na trhu ojetin se prodávají prakticky za stejnou sumu jako benzinové verze,“ vysvětlil Daniel Prostějovský.

Z nejčastěji poptávaných zahraničních ojetin se nejvíce dařilo Volkswagenu Passat, jehož průměrná zůstatková cena vzrostla o 5 %. „Je ale pravda, že Volkswagen Passat se v předchozím období propadl, takže nárůst vidíme spíše jako návrat do původních pozic,“ upozorňuje Daniel Prostějovský. Polepšil si také Opel Astra, a to o necelá 2 %. Nejprudší pokles mezi zahraničními vozy zaznamenala odcházející generace Fordu Mondeo a také Ford Focus, ten však pouze ve skupině aut starých méně než 42 měsíců. Starší focusy se loni držely na stejných cenách jako v roce 2011.

„V posledních letech je patrné postupné smazávání rozdílu mezi prodejností tuzemské značky a zahraničních značek. Domácí vozidla přitom na trhu ojetin vždy dominovala. Jednoznačně lepší zůstatková cena škodovek je však už minulostí a navíc se stále přibližují procentní hodnoty vztažené k ceníkové ceně. Tento trend očekáváme i do budoucna. V letošním roce předpokládáme stabilní situaci. S příchodem nové generace octavie a jejím postupným vstupem na trh ojetin dojde, tak jako před lety, ke zrychlenému propadu ceny odchozí generace. Ani fabii nečeká růst. Současná generace totiž bude mít nového nástupce už v příštím roce. Ve firemních flotilách jsou navíc velmi silně zastoupeny naftové varianty. Lidé poučení servisní náročností starších dieselů s technologií PD nebo Common Rail dávají v kategorii malých vozů přednost benzinovým verzím. Oživení by mohlo nastat u fabií vybavených čtyřválcovou variantou naftového motoru, neboť kultivovanost chodu je u ní přece jen na vyšší úrovni. Škodu Rapid čeká z pohledu zůstatkových cen teprve křest ohněm. O její prodejnosti na trhu nových vozidel definitivně rozhodne až uvedení karosářské verze kombi. Právě podle zájmu o ni budeme moci odhadnout budoucí vývoj ceny rapidů na trhu ojetin,“ prognózuje Daniel Prostějovský ze společnosti LeasePlan Česká republika.

(tz)

 

 

 

 

           

 

 

 

 

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3