Přední poskytovatel logistických služeb DB Schenker se neustále snaží zvyšovat přepravní efektivitu a optimalizovat logistické procesy. Od podzimu loňského roku zařadila společnost do provozu na trase Praha – Brno a velkokapacitní silniční soupravu Road Train, která uveze téměř pětkrát více zboží než běžný kamion.
DB Schenker si od velkokapacitní soupravy slibuje nejen regulaci počtu nasazených vozových jednotek na nejfrekventovanější trase Praha – Brno a optimalizaci nákladů na dopravu, ale i pozitivní přínos životnímu prostředí. „Zapojením vozidla Road Train na této pravidelné lince ušetříme až tři kamiony denně. Díky tomu vyprodukujeme o pětinu emisí CO2 méně,“ říká Tomáš Holomoucký, ředitel společnosti DB Schenker, a dodává: „Je to další pozitivní krok k našemu předsevzetí – do roku 2020 chceme snížit emise až o 20 %.“
Souprava vyjíždí v noci
Společnost vypravuje tento typ vozidla dle stanoveného jízdního řádu v pracovních dnech v nočních hodinách (18:00 – 6:00). Jejich hlavním využitím je přeprava sběrných kusových zásilek mezi logistickými terminály. Podobná velkokapacitní souprava již také pravidelně jezdí mezi jižní Moravou a pobočkami DB Schenker na Slovensku v Bratislavě a Zvolenu.
Vozidlo Road Train je klasický návěs doplněný připojeným vlekem s celkovou délkou 25,5 m. Jeho velkou předností je, že má užitnou plochu znásobenou třemi podlahami (Triple Decker). Oproti klasickému kamionu s přepravní kapacitou 33 paletových zásilek ho lze naložit až 153 paletami při dodržení celkové hmotnosti 40 tun.
Road Train přesahuje povolenou délku
Jelikož je v České republice podle zákona č. 341/2002 povolená délka silniční soupravy 22 m a souprava Road Train tuto délku přesahuje o tři metry, žádá provozovatel každé 3 měsíce o povolení provozu. Pro jeho získání musí splňovat několik podmínek. První je statická zkouška soupravy, druhá je dodržení celkové hmotnosti do 48 tun. Třetí nejméně důležitá podmínka je, že vozidlo smí jezdit jen po směrově oddělených komunikacích, což jsou dálnice a rychlostní komunikace. Road Train také musí být viditelně označen tak, aby ostatní účastníky provozu upozorňoval na své nadstandardní rozměry. Společnost DB Schenker je jednou z prvních logistických společností na českém trhu, která tento typ vozidla pravidelně využívá.
Rozměry vozidla Road Train verze Triple Decker (tři podlahy):
návěs: délka 13,5 m, výška 3 m, šířka 2,48 m
přívěs/ vlek: délka 7,73 m, výška 3 m, šířka 2,48 m
kapacita paletových zásilek: 153
celková nosnost: 40 tun
Profil DB Schenker
DB Schenker patří mezi přední světové poskytovatele integrovaných logistických a spedičních služeb. Realizuje mezinárodní toky zboží formou silniční, železniční, letecké a námořní přepravy. Je specialistou v poskytování komplexních logistických řešení, která organizují celý dodavatelský řetězec od přeprav, skladování a distribuce až po řízení toku informací. Kromě toho nabízí inovační řešení, individuální přístup, vysokou profesionalitu a spolehlivost. Disponuje veškerými možnostmi celosvětového know-how a technického, technologického i kapitálového zázemí.
Globální síť DB Schenker zaměstnává přes 91 tisíc spolupracovníků ve 130 zemích, to umožňuje organizovat přepravu zboží po celém světě. DB Schenker je součástí německého koncernu Deutsche Bahn a zahrnuje divizi logistiky DB Schenker Logistics a divizi železniční nákladní dopravy DB Schenker Rail.
V České republice má DB Schenker prostřednictvím Schenker spol. s r. o. silné zastoupení – 800 kvalifikovaných spolupracovníků na 18 pracovištích po celé České republice. Svým zákazníkům nabízí partnerství založená na úzké spolupráci, kvalitních službách a vzájemné důvěře. Firma dbá na lokální podporu aktivit, společenskou zodpovědnost i ochranu životního prostředí a zdrojů. Podle žebříčku Czech Top100 patří společnost Schenker mezi 150 nejvýznamnějších firem v České republice.
(tz)