INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Klimatizace se stále častěji objevují i v ojetých autech. V AAA AUTO je momentálně vybaveno klimatizací 73 procent všech nabízených vozů, zatímco loni v květnu to bylo jen 64 procent. Roste i počet vozidel s dokonalejší automatickou klimatizací. Zatímco loni tvořil poměr manuální a automatické klimatizace 2:1, dnes už činí 3:2.

„Klimatizace se stává běžnou součástí výbavy i u menších a levnějších vozů, jako je třeba Škoda Fabia, Opel Corsa nebo Ford Fiesta," uvedl ředitel výkupu AAA AUTO Petr Vaněček.

Větší a novější auta bez klimatizace podle něj dokonce začínají být obtížně prodejná, obzvláště pak v letním období. „Pokud si dnes někdo koupí vůz velikosti Octavie bez klimatizace, za pár let ho zaručeně prodá s velkou ztrátou," dodal Petr Vaněček. Ještě loni se podle něj za vůz s klimatizací připlácelo až o 20 tisíc Kč oproti průměru, dnes už se bere u novějších aut jako samozřejmost - a při její absenci cena vozu klesá.

Tuzemští motoristé si klimatizovaný interiér aut rychle zvykli, zdaleka ne každý majitel vozu ale dopřává klimatizaci patřičnou servisní péči. Jaké jsou tedy rady automobilového odborníka?

1. Nejméně jednou ročně nechte klimatizaci vyčistit a zkontrolovat ve specializovaném servisu.

2. Klimatizaci zapínejte alespoň jednou měsíčně i v chladném období roku, aby se dostatečně promazala.

3. Klimatizaci vždy vypínejte už chvíli před tím, než vypnete motor vozidla, aby měl čas oschnout její výparník.

Užitečné jsou také rady, jak vyzkoušet klimatizaci při koupi ojetého vozu:

1. Klimatizaci nechte zapnutou po celou dobu zkušební jízdy a sledujte, zda teplota skutečně klesá.

2. Z výdechů klimatizace by neměl vycházet žádný zápach.

3. Klimatizace nesmí vydávat žádné pazvuky, slyšitelné v kabině (třeba pískání, skřípání a vrzání).

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3