INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
S poškozením čelního skla automobilu se v posledních dvou letech podle ankety DIRECT Pojišťovny setkalo 60 % řidičů. Bez sjednaného pojištění si zpravidla náklady na opravu hradí motoristé sami, dokázat zavinění jinému řidiči, od jehož vozu vystřelil osudový kamínek, je prakticky nemožné. Výměna čelního skla u běžného automobilu přijde zhruba na 6 až 7 tisíc korun. Drobnou prasklinu proto 6 z 10 řidičů neřeší včas a opravu odkládají. DIRECT Pojišťovna vychází motoristům vstříc a v rámci své podpory zodpovědného chování nabízí k autopojištění až do 30. června 2011 pojištění čelního skla zdarma.

„Čelní sklo, které je poškozené, doporučujeme vyměnit či opravit co nejdříve. I drobná prasklina se zanáší nečistotami a časem dochází k jejímu rozšiřování. Pokud je navíc sklo porušené na špatném místě, zamezuje dobrému výhledu řidiče a policisté mu za to mohou zakázat pokračování v jízdě," řekl Pavel Hašek, manažer likvidace pojistných událostí DIRECT Pojišťovny, a dodal: „S pojištěním čelního skla, které nyní nabízíme zodpovědným řidičům k autopojištění zdarma, motoristé již nemusí opravu odkládat nebo zatěžovat svůj rozpočet."

Poškození čelního skla patří k těm nepříjemnostem, které časem postihnou většinu aktivních řidičů. Podle ankety DIRECT Pojišťovny se s ním setkalo 80 % motoristů. Za nejčastějšího viníka škody uvádí 41 % řidičů nákladní vozy. Při tom jde ve čtvrtině (26 %) případů o kamínek vystřelený zpod kola jedoucího nákladního automobilu, v 15 % dokonce o kamínek uvolněný z korby, ve které nebyl náklad dostatečně zajištěn. Dalších 23 % motoristů pak uvedlo, že příčinou poškození jejich čelního skla byl kamínek ustřelený od kola před nimi jedoucího osobního vozu. Zbylá třetina (34 %) řidičů tvrdí, že ke škodě došlo za provozu, ale nejsou schopni původce škody identifikovat.

Náklady opravy si motorista bez pojištění hradí sám

Zavinění události jiným řidičem je v každém případě těžko prokazatelné a úhrada opravy z povinného ručení viníka je v nedohlednu. Není divu, že mnozí (59 %) tak s výměnou nebo opravou čelního skla váhají. Konkrétně 13 % motoristů vyčkává, dokud nebude mít na skle více drobných jamek a pětina by si nechala spravit výhled až v momentě, kdy se kolem praskliny objeví „pavučina". Obdobný počet řidičů (19 %) prasklinu sleduje a teprve když se začne rozšiřovat, situaci řeší. Celkem 7 % motoristů dokonce jen doufá, že sklo vydrží a tvrdí, že nemají na jeho výměnu prostředky. Překvapivě s opravou váhají častěji ženy, téměř čtvrtina (24 %) z nich vyčkává, dokud se prasklina ve skle nezačne rozšiřovat. Včasnou výměnu nebo opravu skla hned při objevení drobné jamky udává jen 37 % žen, na rozdíl od 44 % mužů.

Z údajů DIRECT Pojišťovny vyplývá, že výměna čelního skla stojí motoristy nejčastěji od 6 do 7 tisíc Kč, v závislosti na značce a typu vozu. S pojištěním čelního skla by tuto sumu mohli ušetřit. Navíc ho u DIRECT Pojišťovny mohou získat zdarma řidiči, kteří v posledním roce nezpůsobili žádnou dopravní nehodu a sjednají si pojištění automobilu u DIRECT Pojišťovny do 30. června 2011. Pojištění v rámci tohoto benefitu pak kryje náklady škod na čelním skle až do výše 7 500 Kč.

Pokud objevíte na svém čelním skle drobnou prasklinu, jak rychle necháte sklo vyměnit nebo opravit?

Anketa DIRECT Pojišťovny proběhla v pražských ulicích letos v květnu na vzorku 400 respondentů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3