INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Novy-Part-TepeeModely nový Peugeot Partner a nový Peugeot Tepee byly představeny letos v březnu na autosalonu v Alžírsku. Tam poprvé odhalily svůj nový design i technologie. Výrazná přední část vozu dostala novou masku chladiče, která navazuje na současný design ostatních modelů značky. Atraktivitu obou vozů zvyšují jejich moderní prvky výbavy, robustnost, i nejaktuálnější řada úspornějších a výkonnějších motorů splňujících emisní normu Euro 6. Oba vozy tak dokonale reagují na potřeby dneška, ale současně nezapomínají na pilíře jejich úspěchu: spolehlivost, flexibilitu a nepřekonatelnou modularitu v kombinaci s příkladnou nosností a komfortní kabinou.

Naším cílem je posílit díky vozům nový Peugeot Partner a nový Peugeot Partner Tepee postavení skupiny PSA Peugeot Citroën coby evropského lídra v segmentech malých dodávek a víceúčelových vozů a pokračovat v rozvoji jejich prodejů na zahraničních trzích.

Maxime PICAT, generální ředitel značky Peugeot

Vozy Peugeot Partner a Partner Tepee získaly v roce 2015 nový vzhled. Design, motory a výbava poslední generace zvyšují jejich atraktivitu, která již v jejich segmentech slouží jako reference. Přinášejí účinnost a modernost tak, jak to od nich jejich zákazníci očekávají.

Richard Meyer, manažer pro nabídku užitkových vozů

Výrazný styl a odolnost

Vzhled přední masky vozů nový Partner a nový Partner Tepee, z něhož čiší síla a osobitost, je v souladu s modernizací, která u řady lehkých užitkových vozů započala v roce 2014 s vozem nový Peugeot Boxer.

Nová maska chladiče sahá až k přepracovaným světlometům má ve svém středu logo Peugeot. Maska společně s novým nárazníkem dodává vozům větší mohutnost. Robustnost přední části posilují nové „záplaty“ na nárazníku, které mají tu výhodu, že je lze při poškrábání nebo drobné kolizi snadno vyměnit. Jsou do nich zabudované mlhové světlomety a denní světla s LED diodami (od 2. úrovně výbavy . Tato světla pro denní svícení, umístěná níže na koncích nárazníku, podtrhují světelný podpis vozu a opticky prodlužují siluetu vozu.

Nový Peugeot Partner nabízí za příplatek dvě verze úprav na míru, které jsou k dispozici pro všechny úrovně výbavy prostřednictvím paketů Look a Look Integral.

Nový Peugeot Partner Tepee představuje design, který je jak atraktivnější (přední nárazník v barvě karoserie od 2. verze výbavy), tak robustnější (černý přední nárazník je odolnější vůči nárazům z běžného provozu u verze výbavy OUTDOOR).

Vynikající vlastnosti a spolehlivost ověřená zákazníky

Vzhled přední masky dobře reprezentuje vlastnosti vozů nový Partner a nový Partner Tepee, které od uvedení první generace na trh – tedy po téměř 20 let - ověřovaly tisíce firemních i soukromých zákazníků.

Podle marketingových průzkumů zákazníci modelu Peugeot Partner Tepee oceňují zejména jeho prostornost, praktičnost a komfort a vyjadřují spokojenost s kvalitou, odolností, vzhledem karoserie i kabiny a se spolehlivostí vozu.

Firemní zákazníci u vozu Peugeot Partner sloužícího jako jejich pracovní nástroj kladně hodnotí zejména užitečné rozměry a modularitu a dále také  bezporuchovost, nízké provozní náklady a optimalizovaný poměr cena/výbava.

Odzkoušená odolnost

Odolnost a spolehlivost vozů Peugeot Partner a Partner Tepee byly potvrzeny rovněž v průběhu vývoje vozů. V nejnáročnějších podmínkách najely tyto vozy více než 6 milionů kilometrů při intenzivní zátěži, včetně následujících podmínek:

-          Jízda s velkým zatížením ve vysoké rychlosti;

-          Zkušební zařízení pro nápravový systém a karoserii napodobující ty nejhorší možné cesty: dlažební kostky, výmoly... ;

-          Testování provozu v horku až do 85 °C a za různých klimatických podmínek střídajících zimu a teplo (od -18 °C po + 45 °C), prověřována byla zejména odolnost součástek a materiálů;

-          Testy zkoumající odolnost vůči korozi a těsnost, včetně přejezdů před brod a stříkání slané vody.

Tyto testy spolu s reakcemi na podněty od firemních a soukromých zákazníků, které byly získávány po 18 let, zaručují vysokou úroveň kvality vozů nový Peugeot Partner a nový Partner Tepee.

Nový Partner Tepee: ještě větší svoboda

Peugeot v roce 1996 vytvořil novou kategorii víceúčelových osobních automobilů: tzv. „ludospace“. Prostornost a praktičnost multifunkčního vozu, jakým je Peugeot Partner Tepee, zůstávají stále referencí. Od svého uvedení na trh v roce 2008 si na evropském trhu udržuje místo na stupních vítězů, a to v segmentu, který se neustále rozrůstá.

Z celkového počtu prodaných vozů Peugeot Partner, představují prodeje mimo Evropu téměř 27 %, což představuje nárůst o 8 % ve srovnání s prvním prodejním rokem.

Nový Peugeot Partner Tepee si ve světě víceúčelových vozů, kde se cení především praktičnost a charakter rodinného automobilu, tyto základní hodnoty zachovává a dále je rozvíjí. Došlo ke změně designu vozu. Výbava byla obohacena o užitečné a účinné technologie včetně motorů nové generace.

Kromě přepracované přední masky nabízí nový Partner Tepee dva nové odstíny karoserie: šedou Moka a šedou Artense. Ty jsou k dispozici vedle stávajících odstínů bílá Banquise, červená Ardent, modrá Kyanos, šedá Aluminium, šedá Shark a Nocciola. Dynamický charakter vozu Peugeot Partner Tepee zdůrazňují nová příplatková hliníková kola 16’’ Managua s  8 rameny.

V interiéru přispívá k modernosti i bohatší zpracování barev a materiálů. Na palubní desce a různých částech interiéru se objevuje nové provedení šedá Onega. Nabídka čalounění sedadel se skládá z  typů modrá Cadasca a hnědočervená Cadasca a z nového luxusního a vzhledově originálního čalounění NeoSpa (u 3. verze výbavy ALLURE[2]).

Technologie nové generace

Již předchůdce vozu Nový Partner Tepee byl vybaven početnou řadou prvků výbavy usnadňujících bezpečnost a řízení, nyní však přibyly ještě další užitečné a efektivní technologie.

Pohodlná a ergonomická kabina vozu je vybavena novým telematickým systémem s  velkým barevným dotykovým displejem 7'' dokonale zabudovaným do středu palubní desky, kde je v optimální vzdálenosti pro ovládání i pro sledování.

Tento systém, který je standardně k dispozici u 3. stupně výbavy ALLURE2 a za příplatek u verzí ACTIVE a OUTDOOR. Dotykový displej poskytuje snadný přístup k různým funkcím vozidla: palubní počítač, AM/FM rádio, přehrávání hudby uložené v Jukeboxu (zabudovaný hard disk) nebo v  přenosném zařízení, HF Bluetooth a navigace.

Navigace, která je v nabídce v rámci příplatkové výbavy, zahrnuje zobrazování rychlostních limitů a dopravních informací a atlas map Evropy.

Nový PEUGEOT Partner Tepee nabízí také to nejlepší z možností konektivity: HB Bluetooth, USB port, zásuvka typu Jack a funkci MirrorScreen .

Systém MirrorScreen umožňuje přenést mobilní aplikace připojeného chytrého telefonu kompatibilního s komunikačními protokoly Mirrorlink®  nebo Carplay®  na velký dotykový displej vozu a snadno a bezpečně je tak tyto aplikace používat.

Přístup k jednotlivým funkcím telefonu je řízen v závislosti na stavu vozidla. Za jízdy může řidič používat pouze aplikace slučitelné s řízením vozu, jako je například navigace, nebo aplikace určené pro infotainment – např. internetové rádio.

Kompatibilní aplikace vyvinuté k dnešnímu dni jsou především iCoyote, Parkopedia, Glympse, navigační aplikaci Sygic aj.

Tlačítkem na volantu se spouští systém rozpoznávání hlasu přenesený z chytrého telefonu připojeného přes Bluetooth (například Siri v případě iPhonu), odpovědi jsou poté přenášeny do reproduktorů vozu.

Stále více podpůrných prvků řízení a bezpečnostních systémů

Technologie Active City Brake (Automatické brzdění ve městě v případě rizika srážky) je nový systém umožňující vyhnout se srážce nebo snížit její důsledky v případě, že řidič v městském provozu nezareaguje a včas nebrzdí. Spolehlivá funkce Active City Brake je zaručena, pohybuje-li se vůz rychlostí do 30 km/hod. Doplněk bude k dispozici na konci roku 2015, za příplatek od 2. úrovně výbavy.

Laserové čidlo s dosahem na malou vzdálenost (Lidar : Light Detection and Ranging) umístěné na čelním skle je schopno detekovat překážky, jako je auto jedoucí ve stejném směru nebo stojící vůz. Systém dokáže v případě potřeby automaticky spustit brzdění na plný výkon. V některých případech může systém vozidlo i automaticky zastavit a vyhnout se tak kolizi s autem vpředu.

Couvací kamera, která je k dispozici za příplatek od druhé úrovně výbavy ACTIVE, využívá velký barevný displej a usnadňuje běžné parkovací manévry. Systém zobrazuje vnější siluetu vozu a jeho dráhu pomocí barevných čar, což usnadňuje parkování a zvyšuje bezpečnost.

Kromě zadního parkovacího senzoru, který je k dispozici sériově u verze výbavy ALLURE, je nový Partner Tepee na přání vybaven předním parkovacím asistentem usnadňujícím manévry při nízké rychlosti.

Doplněk výbavy Grip Control je již v tomto segmentu referencí. Systém patentovaný skupinou PSA Peugeot Citroën umožňuje rozšířit pole působnosti vozu Partner Tepee na obtížně sjízdné silnice, polní cesty a další náročné terény. Grip Control je spojen s velkou světlou výškou 15 cm a pneumatikami Mud & Snow. Multifunkční a pružný systém se přizpůsobí danému terénu. Působí na přední kola, ale stále nechává řidiči možnost zvolit si, zda zařízení bude fungovat v režimu Standard, nebo zda ovladačem na středové konzole zvolí jeden z režimů v nabídce: Sníh, Terén, Písek, ESP Off.

U vozu nový Peugeot Partner Tepee se dále rozšiřuje sériová výbava: od 2. stupně výbavy ACTIVE je nyní k dispozici omezovač rychlosti / tempomat a klimatizace. Verze OUTDOOR a ALLURE nabízejí navíc 3 samostatná odnímatelná sedadla ve 2. řadě a boční airbagy v 1. řadě.

Nová řada ještě výkonnějších motorů

Nový Peugeot Partner Tepee nabízí široký výběr motorů nejnovější generace, které splňují emisní normu Euro 6. Od počátku je k dispozici celkem 6 benzínových (VTi) a dieselových (BlueHDi) motorů s výkony od 75 k do 120 k.

Tyto motory jsou vhodné na všechny typy využití a jejich emise CO2 jsou současně o 15 % nižší než u předchozích motorů:

Ø     1.6 VTi 98 k, manuální 5stupňová převodovka, emise od 148 g CO2/km, úspora 7 g;

Ø     1.6 VTi 120 k, manuální 5stupňová převodovka, emise od 151 g CO2/km, úspora 13 g;

Ø     1.6 BlueHDi 75 k, manuální 5stupňová převodovka, emise od 113 g CO2/km, úspora 22 g;

Ø     1.6 BlueHDi 100 k, manuální 5stupňová převodovka, emise od 113 g CO2/km, úspora 22 g;

Ø     1.6 BlueHDi 100 k S&S, robotizovaná 6stupňová převodovka ETG6, emise CO2 od 109 g CO2/km, úspora 6 g;

Ø     1.6 BlueHDi 120 k S&S, manuální 6stupňová převodovka, emise CO2 od 115 g CO2/km, úspora 14g,

Motory BlueHDi zaručují díky lepšímu točivému momentu a vyššímu výkonu maximální požitek z jízdy. Přispívá k tomu i manuální šestistupňová převodovka ve verzi BlueHDi 120 k. Verze 1.6 BlueHDi 100 k S&S navíc emituje v rámci svého segmentu nejméně CO2 (109 g/km).

V průběhu první poloviny roku 2016 by měl nový Peugeot Partner dostat také nejnovější tříválcový benzínový přeplňovaný motor 1.2 PureTech 110 k  spojený s manuální pětistupňovou převodovkou a pravděpodobně se tak stane z hlediska úspornosti a nízkých emisí CO2 držitelem nového rekordu ve svém segmentu v rámci benzínových motorů.

Vždy přizpůsobitelný potřebám

Nový Peugeot Partner Tepee poskytuje svému uživateli velkou míru modularity a obdivuhodnou flexibilitu. Je schopen přizpůsobit se veškerým uživatelských potřebám, ať už v každodenním životě, či při cestách do přírody, ať už řidič jede sám nebo s rodinou či přáteli. Parter Tepee je k dispozici s  5 nebo 7 samostatnými sedadly, z nichž 3 sedadla ve 2. řadě, resp. 2 sedadla ve 3. řadě v sedmimístné verzi lze zcela vyjmout. Vůz má rovnou podlahu a objem zavazadlového prostoru činí 675 až 3000 l, což je jeden z nejlepších výsledků v této kategorii. Přístup do zavazadlového prostoru je za všech okolností usnadněný díky velkým zadním výklopným dveřím a otevíratelnému zadnímu oknu, což je v tomto segmentu exkluzivní prvek výbavy.

Partner Tepee nabízí celou řadu možných konfigurací a umožňuje velmi snadno převážet jak posádku, tak náklad. Řidič může vozit děti i s kamarády do školy nebo převážet kola na rodinný výlet či lyže nebo surfy na víkend s přáteli.

Díky střeše Zenith, která v segmentu víceúčelových vozů představuje zcela jedinečný prvek výbavy, si cestující dopřávají pocit prostornosti a prosvětlenosti. Důmyslný systém nabízí:

Ø       Velké prosvětlení díky 4 tónovaným sklům;

Ø       Lepší tepelný komfort pro cestující na zadních sedadlech díky 3 přídavným vzduchovým výstupům;

Ø       Stropní odkládací prostor o objemu 94 l. Tvoří jej vpředu stropní schránka, podélné schránky po obou stranách středové stropní konzoly a schránka nad zavazadlovým prostorem, která je přístupná ze zadní řady sedadel i ze zavazadlového prostoru. Tento prostor doplňuje 90 l otevřených či uzavřených úložných přihrádek rozmístěných v kabině.

Ø       Modulární vnější odkládací prostor díky střešním lištám, které jsou variabilní a mohou být umístěny podélně i napříč.

Nový Partner zvyšuje efektivitu firemních zákazníků

V roce 1996 způsobil Peugeot v segmentu dodávek revoluci, když představil vůz Partner a jeho zcela novou jednoprostorovou karoserii. Cílem bylo vyhovět rostoucím nárokům řidičů z povolání z hlediska efektivity a prostornosti a odolnosti vozu. Definici koncepce dodávky poté obohatila druhá i třetí generace vozu Peugeot Partner, jehož přepravní kapacita, komfort a modularita byly vždy referencí.

Roční objem prodeje této 3. generace vozu Peugeot Partner se neustále zvyšuje. Na konci roku 2014 činil téměř dvojnásobek oproti roku 2009, což byl první celý rok jeho prodeje. Za stejnou dobu se jeho podíly prodejů mimo Evropu zvýšily o 15 % a dosáhly 20 % celkových prodejů modelu Peugeot Partner.

Firmy si Peugeot Partner volí především kvůli zkušenosti, kterou mají se značkou a její prodejní sítí, dále kvůli jeho užitným vlastnostem a rozměrům, spolehlivosti a ceně. Pro uspokojení potřeb firemních uživatelů přidává Peugeot Partner ke svým příkladným užitečným a dynamickým funkcím ještě modernost, robustnost a vyšší účinnost, jakož i nižší provozní náklady.

Z hlediska designu se kromě nové přední masky změnily i světlomety, které dostaly novou lištu a vozu Partner dodávají moderní pohled, jímž se liší od vozu Partner Tepee. Přispívá k tomu specifické zpracování vnitřku světlometů.

Moderní technologie pro vyšší efektivitu a funkčnost

Nový Peugeot Partner rovněž nabídne širokou škálu motorů nejnovější generace. V první fázi jsou k dispozici tři motory: 1.6  VTi 98 k, 1.6 HDi 75 k a 1.6 HDi 90 k, v příštím roce se objeví také dieselové agregáty BlueHDi, jejich spotřeba a emise CO2 dosáhnou o 15 % nižších hodnot než u předchozích motorů.

Motorizace při uvedení na trh:

Ø     1.6  VTi 98 k, manuální pětistupňová převodovka, Euro 6, emise od 150 g CO2/km, úspora 14 g;

Ø     1.6 HDi 75 k, manuální pětistupňová převodovka, Euro 5, emise od 131 g CO2/km (L1);

Ø     1.6 HDi 90 k, manuální pětistupňová převodovka, Euro 5, emise od 132g CO2/km (L1);

 

Agregáty 1.6 HDi 75 k a 1.6 HDi 90 k Euro 5 budou k  dispozici až do června 2016.

Motorizace k dispozici v příštím roce:

Ø     1.6  BlueHDi 75 k, manuální pětistupňová převodovka, Euro 6, emise od 112 g CO2/km, úspora 19 g;

Ø     1.6  BlueHDi 100 k, manuální pětistupňová převodovka, Euro 6, emise od 112 g CO2/km, úspora 20 g;

Ø     1.6 BlueHDi 100 k S&S, robotizovaná šestistupňová převodovka ETG6, Euro 6, emise od 108 g CO2/km, úspora 10 g;

Ø     1.6 BlueHDi 120 k S&S, manuální šestistupňová převodovka, Euro 6, emise CO2 od 114 g CO2/km, úspora 20 g,

Verze 1.6 BlueHDi 100 S&S nabídne v rámci segmentu rekordně nízké emise jak u manuální, tak u  robotizované převodovky, a to od 106 g CO2/km. Motory BlueHDi zaručují požitek z  jízdy díky vylepšené hodnotě točivého momentu a výkonu a také díky šestistupňové manuální převodovce ve verzi BlueHDi 120 k. Doplňování aditiva AdBlue je sladěno s intervalem servisních prohlídek, hrdlo pro doplnění se nachází hned vedle víčka palivové nádrže. Profesionální řidiči, kteří najezdí víc než 20 000 km ročně, tak jistě ocení snadnost tohoto servisního úkonu.

Nabídku doplňuje verze Partner Electric s emisemi 0 g CO2/km a výkonem 67 k a dojezdem 170 km. Na elektrické hnací ústrojí a baterii je nyní záruka 8 let nebo 100 000 km.

Bezpečnostní výbava a podpůrné prvky řízení na vynikající úrovni

Pro zajištění bezpečnosti, usnadnění řízení a dlouhodobé ochránění vozu nabízí nový Peugeot Partner širokou škálu moderních a technologických podpůrných prvků řízení a bezpečnostních systémů. Kromě sériové bezpečnostní výbavy, jako jsou ABS, systém podpory brzdění v kritických situacích, elektronický systém kontroly stability ESP s protiprokluzovým systémem, či nepřímý systém detekce podhuštění pneumatik, nabízí nový Peugeot Partner doplněk výbavy Active City Brake (Automatické brzdění ve městě v případě rizika srážky, k dispozici za příplatek u 2. úrovně výbavy   od prosince 2015).

Tento nový prvek výbavy nejen že umožňuje vyhnout se nehodě nebo snížit její dopad, ale je také velmi zajímavý z hlediska hodnocení pojišťoven a tedy provozních nákladů, které jsou pro firemní klientelu klíčovým faktorem.

Tempomat a omezovač rychlosti jsou nyní sériově dodávány u 2. úrovně výbavy ACTIVE. Funkce fixního omezovače rovněž umožňuje nastavit 4 rychlostní limity podle přání zákazníka.

Kromě zadního parkovacího senzoru, který je k dispozici v rámci příplatkové výbavy, může být nový Peugeot Partner ACTIVE nebo Polocombi vybaven i předním parkovacím asistentem a couvací kamerou, které usnadňují manévry, a vůz je lépe chráněn.

Za příplatek je také k dispozici Grip Control.

Mobilní kancelář: funkční a propojená

Peugeot Partner nabízí místo řidiče dokonale přizpůsobené firemní klientele. Zvýšená pozice sedadla umožňuje optimální výhled a ergonomicky umístěné nástroje a ovládací prvky, výškově i podélně nastavitelný volant, což je v tomto segmentu velice ojedinělé, a řadicí páku umístěnou na palubní desce. Třetí pasažér sedící vpředu uprostřed má navíc velký prostor pro nohy. Místo vzniklo odstraněním řadicí páky, kterou díky převodovce ETG6 nahrazuje otočný ovladač na palubní desce.

V  kabině je k dispozici téměř 60 litrů úložného prostoru pro posádku i řidiče. Před volantem je umístěna uzavřená odkládací přihrádka, do opěradla sklopného prostředního sedadla je zabudována psací deska. To vše velmi usnadňuje život profesionálních řidičů.

Nový Peugeot Partner reaguje na nejnovější potřeby svých zákazníků, kteří stále častěji vyžadují konektivitu.

Vůz je vybaven tím nejlepším z nabídky připojení:

Ø     Nová telematická výbava zahrnuje velký barevný dotykový displej 7’’, který je v nabídce v rámci příplatkové výbavy u verzí ACTIVE a Polocombi. Dále jsou k dispozici funkce HF Bluetooth, USB port, zásuvku typu Jack, systém hlasového rozpoznávání a funkci MirrorScreen  pro kompatibilní chytré telefony (podrobný popis na straně 4);

Ø     Navigace, která je v nabídce příplatkové výbavy, zahrnuje zobrazování rychlostních limitů a dopravních informací a atlas map Evropy.

Příkladné rozměry a flexibilita

Peugeot Partner se snaží vyhovět nejrůznějším potřebám firemní klientely, a proto nabízí širokou škálu verzí karoserie. Na výběr jsou 2 délky L1 438 cm a L2 463 cm, dále verze s větší kabinou se sklopitelnou lavicí ve 2. řadě a kabina s platformou určená pro karosářské přestavby. Pro Peugeot Partner je charakteristická modularita a kapacita nákladového prostoru, která je v této kategorii příkladná.

Partner nabízí jeden z největších objemů nákladového prostoru v segmentu. Verze L1 má kapacitu 3,3 m3 při užitečné délce 180 cm, dlouhá verze L2 poskytuje objem 3,7 m3 a užitečnou délku 205 cm. Tato kapacita nákladového prostoru se zvětšuje na 3,7 m3 ve verzi L1 s užitečnou délkou 300 cm a na 4,1 m3 ve verzi L2 s užitečnou délkou 325 cm díky multifunkční lavici Multiflex (popis níže).

Užitečná šířka 162 cm spojená s šířkou u podběhů kol 123 cm umožňuje naložit do vozu Peugeot Partner v krátké verzi L1 dvě europalety (120 × 80 cm). Nakládání usnadňují zadní dvoukřídlé asymetrické dveře, které se otevírají do úhlu 180°. Užitečná hmotnost se pohybuje od 625 kg po 890 kg u L1 a do 750 kg u L2, což je jeden z nejlepších výsledků ve své kategorii.

Díky multifunkční lavici Multiflex (sériově pro ACTIVE a Polocombi) si nový Peugeot Partner zachovává svou jedinečnou modularitu, která je pro něj charakteristická již od uvedení na trh. Tento v segmentu dodávek ojedinělý prvek výbavy umožňuje:

Ø         Převážet v přední části vozu 3 osoby. Tuto praktickou stránku velmi oceňují profesionální řidiči, kteří tak mohou převážet zaměstnance a současně jejich nástroje a šetřit tak počet ujetých kilometrů;

Ø         Nabízet rovnou podlahu, užitečný objem zvětšený o 400 l a užitečnou délku více než 120 cm a     současně uchovat schopnost převážet 2 osoby díky bočnímu sklopitelnému sedadlu;

Ø       Převážení vysokého nákladu díky sedáku bočního sedadla, který lze sklopit k opěradlu;

Ø       Funkci mobilní kanceláře díky psací desce zabudované do opěradla sklopného prostředního sedadla;

Ø       Přídavnou odkládací přihrádku uzamykatelnou pomocí přídavného zámku.

(tz)

 

 

 

 

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3