Síť autobazarů AutoPoint, patřící do skupiny Auto Palace, eviduje za prvních 9 měsíců tohoto roku 20% nárůst ve výkupu vozidel s jasným českým původem. V nabídce bazaru se tak nyní nachází ze zhruba 30 % vozy, které si zákazníci zakoupili přímo v Auto Palace nebo je v rámci skupiny servisovali a nyní je mění za novější modely. Zbytek tvoří ojetiny vykoupené od ostatních zákazníků a prověřených třetích stran.
Zákazníci autobazarů AutoPoint mohou v současné době vybírat z vůbec nejširší nabídky vozů s naprosto jasnou historií původu z ČR než kdy předtím. Společnost od začátku roku vykoupila rekordní počet 1 800 vozů (80 %) pocházejících z tuzemska. V meziročním srovnání se v portfoliu autobazaru nachází o 20 % více ojetin přímo z ČR, navíc 70 % jich je po 1. majiteli.
Nárůst ve výkupech tuzemských vozů svědčí o tom, že čeští zákazníci se nebojí investovat a dříve obměňují svůj vozový park. Napomáhá tomu nejen příznivá ekonomická situace tuzemských domácností, ale i množství akčních nabídek a možností financování, které dealeři zájemcům o nové vozy nabízejí. Zákazníci tak většinou vymění vůz po 5 – 6 letech od nákupu, ať už vůz koupí za hotové nebo na úvěr či leasing.
„Byť údaje statistiky Svazu dovozců automobilů hovoří o tom, že dovoz ojetin stále stoupá a více než 50 % z nich je u nás starších 10 let, v našich autobazarech tomu tak není. Našim zákazníkům nabízíme vozy staré v průměru 5,5 roku,“ říká Ralph Howie, generální ředitel Auto Palace pro ČR a SR. „Vozy v našem portfoliu mají najeto zhruba 84 000 kilometrů a jejich cena se pohybuje průměrně okolo 287 000 Kč. Jde zejména o vozy pořízené zákazníky v našich dealerstvích, případně námi servisované nebo provozované námi vlastněnou půjčovnou RentPoint, což konečnému zájemci garantuje, že jde o vozidla prověřená,“ dodává Ralph Howie.
Společnost AutoPoint patří v současnosti na českém trhu mezi autobazary s nejširší nabídkou vozů. V tuto chvíli má ve svém portfoliu téměř 1 500 ojetin – od vozů nižší, střední i vyšší třídy, přes off-roady, užitková vozidla nebo minibusy.
Auto Palace Group
Auto Palace Group je součástí nizozemské skupiny AutoBinck založené v roce 1907 v Haagu – jedné z nejstarších automobilových společností na světě. Je zároveň jedním z největších nizozemských investorů v ČR. Hodnota investic za dobu působení v ČR se odhaduje na 1,6 mld. Kč na Slovensku pak 19 mil. EUR. Skupina v současnosti působí v 8 zemích Evropy – v Nizozemí, České republice, Slovensku, Belgii, Maďarsku, Polsku, Rumunsku a Slovinsku. V roce 2015 dosáhla skupina AutoBinck obratu přes 1 mld. EUR. V současnosti je rozdělena do 4 divizí: 1)Retail a distribuce vozidel, 2) Leasing a financování (Business Lease), 3) Distribuce náhradních dílů, 4) Smart mobility.
Skupina Auto Palace zahájila svou činnost na našem území v roce 1991 jako importér a prodejce automobilů značky Mazda a dnes patří mezi tři nejvýznamnější dealery na trhu. Za 25 let působení na českém a slovenském trhu skupina prodala 111 461 vozů. Svým zákazníkům nabízí ve svých třech prodejních centrech v Praze a jednom v Brně, prodej automobilů celkem osmi značek – Ford, Mitsubishi, Mazda, Hyundai, Škoda, Opel, Volvo a Peugeot. Zároveň vlastní dvě pobočky v Bratislavě na Slovensku, kde je prodej a servis zaměřen na vozy značek BMW, Mazda, MINI a Mitsubishi.
Auto Palace nabízí širokou škálu služeb na každé pobočce. Pod jednou střechou zde zákazníci naleznou zázemí pro výběr a servis nových vozů, prodej a nákup ojetin (AutoPoint), servisní zázemí, karosárnu, prodej náhradních dílů a autopůjčovnu (RentPoint). Součástí všech prodejních center jsou autorizovaná servisní střediska vybavená nejmodernější opravárenskou a diagnostickou technologií. Auto Palace je rovněž ekologicky velmi zodpovědná, proto podporuje prodej elektromobilů a vlastní i dvě nabíjecí stanice.
(tz)