Pro dealerskou skupinu Auto Palace byl loňský rok nejlepší v historii působení firmy v ČR. Za rok 2016 prodala společnost celkem 14 069 nových a ojetých automobilů, což v porovnání s rokem 2015 představuje nárůst o téměř pětinu (18 %). Dealerská síť s celkovým obratem 5,8 mld. Kč v roce 2016 zároveň upevnila svoji pozici druhého největšího dealera automobilů v ČR.
Hospodaření firmy
Loňský rok byl pro skupinu Auto Palace rekordní hned v několika faktorech. Firma překonala svůj loňský obrat o více než 850 mil. Kč a zároveň prodala nejvíce automobilů v historii působení na českém trhu. Za uplynulých 12 měsíců prodala dealerská síť celkem 11 243 nových a 2 826 ojetých automobilů, tedy o 18 % více než v roce 2015. V porovnání let 2016 a 2015 Auto Palace zvýšil prodej nových vozů o 16 % a ojetin o 26 %.
Skupina Auto Palace rostla vloni také dynamičtěji než automobilový trh v ČR celkově (12,5 %). Od roku 1991 prodala firma dohromady na českém a slovenském trhu 128 543 nových a ojetých vozů.
Prvenství v prodejích
Auto Palace vloni udržel prvenství v prodejích značek Ford, Mazda, Mitsubishi a Hyundai. V současnosti je dealerská síť prodejcem č. 2 značky Volvo, č. 3 vozů Opel a 5. nejvýznamnějším prodejcem Peugeot v ČR. Po třech letech od otevření showroomu značky Škoda na pražském Spořilově se společnost řadí na vynikající 9. místo v celkových prodejích ze všech 184 dealerů Škoda v ČR.
Největšího podílu prodaných nových vozů vloni dosahovaly ve skupině Auto Palace automobily značky Ford, kterých se v dealerské síti prodalo 5 536 kusů. Druhou příčku obsadil Hyundai s celkovým počtem 1 637 vozů následovaný značkou Škoda s 1 621 automobily. Ojetinám pak kraloval Hyundai se 653 prodanými vozy, následován Škodou (488 vozů) a Fordem (308 vozů).
Silná pozice ve fleetových prodejích a operativním leasingu
Firmě se mimořádně dařilo i ve fleetových prodejích, v jejichž rámci zaznamenala společnost 31% nárůst. Ještě více se skupině dařilo při uzavírání smluv na operativní leasing, kde firma eviduje nárůst o více než 50 % oproti roku 2015.
Budoucí plány a investice
Firma vloni dokončila další fázi modernizace svých showroomů. Celkově investovala do rekonstrukcí 36 mil. Kč a dalších 28 mil. Kč má vyčleněno pro tento rok. V souvislosti s rostoucí poptávkou po vozech Tesla, společnost rovněž rozšiřuje flotilu této značky na 6 automobilů, které budou k zapůjčení v autopůjčovně RentPoint. Skupina zároveň vyhledává vhodné příležitosti pro rozšiřování své podnikatelské činnosti v ČR i na Slovensku.
„Rok 2016 byl pro nás velmi úspěšným, a to hned v několika směrech. Dosáhli jsme vynikajících prodejních výsledků i rekordního obratu v historii působení naší firmy v ČR. Pokračovali jsme také ve snaze být poskytovatelem č. 1 v ČR pro fleetové zákazníky. Zlepšujeme rovněž zázemí pro naše klienty, a kvalitu poskytovaných služeb posouváme na ještě vyšší úroveň. V ČR jsme vloni vstoupili do segmentu luxusních ojetin, kde se nám rovněž velmi daří,“ říká Ralph Howie, generální ředitel Auto Palace pro ČR a SR. „V tomto roce se chceme ještě více přiblížit našim cílům stát se prodejcem č. 1 v ČR do roku 2020,“ doplňuje Ralph Howie.
O Auto Palace
Auto Palace Group je součástí nizozemské skupiny AutoBinck založené v roce 1907 v Haagu – jedné z nejstarších automobilových společností na světě. AutoBinck je zároveň jedním z největších nizozemských investorů v ČR. Hodnota investic za dobu působení v ČR se odhaduje na 1,65 mld. Kč na Slovensku pak 19 mil. EUR. AutoBinck v současnosti působí v 8 zemích Evropy – v Nizozemí, České republice, Slovensku, Belgii, Maďarsku, Polsku, Rumunsku a Slovinsku. V roce 2016 dosáhla skupina AutoBinck obratu přes 1 mld. EUR. V současnosti je rozdělena do 4 divizí: 1) Retail a distribuce vozidel, 2) Leasing a financování (Business Lease), 3) Distribuce náhradních dílů, 4) Smart mobility.
Skupina Auto Palace zahájila svou činnost na našem území v roce 1991 jako importér a prodejce automobilů značky Mazda a dnes patří mezi tři nejvýznamnější dealery na trhu. Za 26 let působení na českém a slovenském trhu skupina prodala 128 543 vozů. Svým zákazníkům nabízí ve svých třech prodejních centrech v Praze a jednom v Brně, prodej automobilů celkem osmi značek – Ford, Mitsubishi, Mazda, Hyundai, Škoda, Opel, Volvo a Peugeot. Zároveň vlastní dvě pobočky v Bratislavě na Slovensku, kde je prodej a servis zaměřen na vozy značek BMW, Mazda, MINI a Mitsubishi. V současnosti je Auto Palace prodejcem č.1 vozů Mazda, Ford, Hyundai a Mitsubishi. Společnost zaměstnává 500 lidí ve svých 5 pobočkách v ČR a na Slovensku.
Auto Palace nabízí širokou škálu služeb na každé pobočce. Pod jednou střechou zde zákazníci naleznou zázemí pro výběr a servis nových vozů, prodej a nákup ojetin (AutoPoint), servisní zázemí, karosárnu, prodej náhradních dílů a autopůjčovnu (RentPoint). Součástí všech prodejních center jsou autorizovaná servisní střediska vybavená nejmodernější opravárenskou a diagnostickou technologií. Auto Palace je rovněž ekologicky velmi zodpovědná, proto podporuje prodej elektromobilů a vlastní i dvě nabíjecí stanice.
(tz)