INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

f-169Největší prodejce ojetých automobilů letos již prodal přes 22 000 vozů, a na základě dosavadního růstu plánuje v roce 2017 ve čtyřech zemích prodat téměř 80 000 aut. Růst prodejů podpoří otvíráním nových poboček v Polsku a svou síť po několika letech posílí i v České republice, kde otevře nové autocentrum v Mladé Boleslavi. Z hlediska situace na trhu je podle AAA AUTO hlavním nešvarem stále stáčení tachometrů, které se navíc stalo masovým jevem i v Německu. To je přitom bohužel dlouhodobě největším zdrojem individuálních dovozů.

„Meziroční růst prodejů skupiny AAA AUTO v 1. čtvrtletí byl 10 %. Za první čtvrtletí skupina prodala celkem 17 715 vozů. S prvními více než třemi týdny dubna jsme již překonali hranici dvaadvaceti a půl tisíce aut. V březnu jsme s téměř sedmi tisíci prodaných vozů zaznamenali nejlepší měsíční výsledek skupiny od října 2007. V České republice byl březen s 4314 prodanými auty a meziročním nárůstem o 11,7 % nejlepším měsícem v pokrizovém období. Dosavadní výsledky nás opravňují k optimistické předpovědi, na základě které odhadujeme celkové prodeje skupiny AAA AUTO v letošním roce na 77 000 aut. Tím se přiblížíme absolutnímu rekordu 80 000 prodaných aut z roku 2007, tedy v posledním roce před krizí,“ řekla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová (na snímku).

V prvním čtvrtletí byla nejprodávanějším ojetým vozem v síti AAA AUTO v České republice Škoda Octavia následovaná Škodou Fabia a VW Passat. V následující tabulce uvádíme srovnání s popularitou ojetých vozů v ostatních zemích, kde AAA AUTO působí:

 

ČR

Polsko

Maďarsko

Slovensko

1.

Octavia

Astra

Astra

Fabia

2.

Fabia

Focus

Swift

Octavia

3.

Passat

Octavia

Focus

Passat

4.

Focus

Passat

Passat

Golf

5.

Mondeo

Mondeo

Golf

Focus

6.

Golf

Golf

Corsa

Astra

7.

Superb

Fabia

Fabia

Megane

8.

i30

Megane

Mondeo

Superb

9.

Megane

Audi A4

Ignis

Mondeo

10.

Astra

Yaris

Megane

Ceed

 

Expanzí pobočkové sítě k dalšímu růstu

Růst prodejů společnost podpoří otevřením až čtyř poboček v Polsku a také prvního nového autocentra v České republice po třech letech. „Po pečlivé analýze jsme se rozhodli otevřít novou pobočku v Mladé Boleslavi, kterou lze bez nadsázky nazvat automobilovým hlavním městem České republiky. Pobočka s plochou 4300 čtverečních metrů a dvaceti zaměstnanci, která nabídne 200 automobilů, se nachází v atraktivní lokalitě průmyslové zóny Kosmonosy poblíž továrny Škoda Auto. Přirozená hustá koncentrace lidí pro nás znamená potenciální velkou kupní sílu,“ uvedla Karolína Topolová. Pobočka zahájí testovací provoz 26. dubna a plný servis poskytne zákazníkům od 10. května. Jedná se již o dvaadvacátou pobočku v České republice, kde AAA AUTO působí v každém kraji minimálně v jednom městě. Další rozvoj čeká také značku Mototechna, jejíž odnož luxusních vozů Mototechna Premium v těchto dnech slaví již třetí výročí.

Marketingové aktivity skupiny

Růst prodejů AAA AUTO připisuje jak zkvalitňování svých služeb a rozšiřování nabídky vozů, tak i dobré ekonomické situaci v České republice i v sousedních zemích. Důležitou roli hraje i spolupráce s českým a slovenským fotbalem, díky které se zvýšilo povědomí o značce. AAA AUTO je prostřednictvím své značky Mototechna od září minulého roku oficiálním partnerem české fotbalové ePojištění.cz ligy a Slovenského fotbalového svazu. „V České republice mají kluby a funkcionáři stabilně zapůjčeno 105 osobních a užitkových automobilů v celkové hodnotě přes 70 milionů korun. Celkem se již v klubech „protočilo“ téměř 210 automobilů devatenácti modelů devíti značek. Zapůjčené automobily jsou pro nás důležitým zdrojem zánovních automobilů pro značky Mototechna a Mototechna Premium. V ČR byla spolupráce navíc mimo rámec dohody postupně rozšířena i na speciální zápůjčky jako je například vůz BMW X6 pro Václava Kadlece a také větší počet automobilů pro SK Slavia Praha,“ informovala Karolína Topolová.

Situace na trhu a měnící se legislativa v oblasti ojetin

Dlouhodobým problémem trhu ojetin je podle AAA AUTO i nadále stáčení tachometrů. V poslední době se navíc podle analýzy německého autoklubu ADAC ukázalo, že tento nešvar bují i v sousedním Německu, které má již deset let zákon, definující stáčení jako trestný čin. „Zdá se, že by ideálním řešením mohl být vznik národní databáze najetých kilometrů s budoucím rychlým napojením na obdobné systémy ostatních zemí EU. K tomuto kroku bude nutné přesvědčit řadu subjektů, a to jak na straně státu, tak na straně zdrojů dat, kde jde o výrobce, autorizované servisy, pojišťovny, úvěrové a leasingové firmy a mnoho dalších firem a institucí, které těmito údaji disponují. Ideální cestou by bylo přijetí příslušného zákona, který by těmto subjektům povinnost sdílet data o kilometrech přímo uložil. Mohla by k tomu být využita například novelizace zákona 56/2001 sbírky, která se připravuje a měla by platit zhruba v polovině příštího roku. Inspirací by rozhodně mohla být belgická veřejnoprávní organizace Car Pass, která měsíčně využívá informace asi z 8 000 zdrojů,“ uvedla Karolína Topolová.

AAA AUTO upozornilo i na novinky v legislativě, které od 1. června čekají majitele ojetin, kteří se je chystají prodat, nebo naopak zájemce o jejich koupi. „Od 1. června bude možné podle novely zákona 56/2001 Sbírky uskutečnit převod vozu na kterémkoliv pracovišti registru v celé České republice. Odpadá tedy cestování na registr v obci, kde měl trvalé bydliště nebo sídlo původní majitel. Je to značné zjednodušení administrativy, které vítáme,“ uvedl provozní ředitel AAA AUTO International Petr Vaněček. Podle něj je pozitivní změnou i zavedení možnosti dokončení registrace prodávajícím bez součinnosti kupujícího. „Dosud nešlo nového majitele k dokončení registrace přinutit. Vozy tak zůstávaly často registrované na původní majitele, kteří museli řešit pokuty za dopravní přestupky nebo problémy s nezaplaceným povinným ručením. Nově bude možné, aby registr nového majitele na základě upozornění prodávajícího vyzval k dokončení registrace. Pokud tak nový majitel neučiní, registr vydá nový technický průkaz a jeho starý technický průkaz pozbude platnosti. Je tedy potřeba, aby každý kupující po prvním červnu splnil svoji povinnost na sebe vůz zaregistrovat, jinak riskuje vážné problémy,“ dodal.

Zákon však přináší také jedno ustanovení, jehož výkladem si zatím obchodníci s ojetými vozy nejsou jistí. „V paragrafu 48 je nové ustanovení o zneplatnění protokolu o evidenční kontrole, pokud po provedení evidenční kontroly dojde ke snížení hodnoty ujeté vzdálenosti na tachometru. Protokol o evidenční kontrole bude mít podle novely zákona platnost 30 dní. Není tedy jasné, kdo a jak by mohl zjistit, že došlo ke stočení vozidla po vystavení protokolu vystaveného pro účely registrace vozu na nového majitele. Není zřejmé, k čemu přesně má toto opatření sloužit – snad by mělo odstrašit stávající majitele od manipulace s tachometrem, protože v takovém případě by vůz nebyl prodejný – při prodeji by neprošel evidenční kontrolou. Na skutečné dopady na trh budeme muset počkat na praxi na jednotlivých STK, kterou zavedou po prvním červnu,“ míní Petr Vaněček.

Pro prodejce jako AAA AUTO, kteří vozy vykupují do svého vlastnictví, je opatření pozitivní. „Evidenční kontrolu děláme při koupi vozu a druhá následuje při jeho prodeji, tedy většinou v krátkém časovém sledu – bude to jasný doklad toho, že s kilometry prodejce zapsaný v technickém průkazu nemanipuloval,“ uzavřel Petr Vaněček.

 Skupina AAA AUTO působí na trhu již 25 let. Provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes 1,9 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně téměř 70 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – ePojisteni.cz ligy.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3