INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Prodeje benzínových aut jsou nejvyšší za posledních pět let. Od ledna do června roku 2016 se prodalo 43,27 % nových vozů s dieselovým motorem a 53,9 % s benzínovým. Zbytek připadal na alternativní paliva. V letošním roce se mezi lednem a červnem prodávalo již 57,27 % nových aut v benzínové motorizaci. Prodeje alternativních pohonů se meziročně zvýšily o necelé procento. Tomuto trendu se začíná přizpůsobovat i trh ojetých vozů.

"Tento trend již delší dobu pozorujeme i v segmentu ojetých aut. Automobilky ve snaze snižovat emise vyrábí čím dál více aut s benzínovou motorizací. Ta se pak pochopitelně dostávají na trh s ojetinami, ale vždy je potřeba počítat s určitým zpožděním oproti trhu nových aut. My se jako lídr trhu snažíme přizpůsobit požadavkům zákazníků, proto je poměr mezi auty s benzínovými a dieselovými motory v naší nabídce jiný, než třeba na internetové inzerci nebo ostatních u prodejců ojetin, a více tak odpovídá reálné poptávce," říká provozní ředitel AAA AUTO Petr Vaněček.

Důvodů, proč čeští motoristé pomalu opouští dlouho oblíbené a preferované naftové motory je několik. Naftové motory se nevyplatí každému. Jejich pořizovací cena bývá vyšší a ekonomicky smýšlející zákazníci vědí, že musí ročně najet alespoň 20.000 km, aby se jim pořízení "nafťáku" vyplatilo. "Dalším důvodem je u novějších dieselů přítomnost filtrů pevných částic, jejichž opravy nebo výměny jsou velmi drahé a zákazníci se drahých oprav obávají," doplňuje vedoucí servisu Mototechna Miloslav Knap. Servis benzínových motorů je zpravidla o něco levnější a u maloobjemových motorů se výrobcům podařilo snížit provozní náklady na přijatelnou mez.

Na trhu ojetin se benzínové motory dostávají do hledáčku zákazníků čím dál více. "Ještě před několika lety byl zájem o naftové motory výrazně vyšší, téměř v poměru 70:30 v neprospěch benzínu. Dnes je poměr 50,3 % pro benzín a naftových aut se prodává 47,6 %. Zbytek připadá alternativním palivům. Diesely jsou populární u velkých rodinných aut a v kategorii SUV. Naopak u menších vozů nabírají ve skupině AAA AUTO maloobjemové benzínové motory na zákaznické popularitě," dodává Vaněček.

Popularitu naftových aut na trhu ojetin dlouhodobě snižují i vozy dovezené překupníky ze zahraničí. U těch je složité dohledat servisní historii, mnohdy mají stočené tachometry a zákazník tak netuší, v jakém stavu auto doopravdy je. "Jestliže překupník auto takzvaně stočí, pak je pro nového majitele prakticky nemožné zajistit autu správný servis. Zejména u dieselových aut je pak zanedbání pravidelné údržby zdrojem nemalých vícenákladů, například v podobě výměny zmiňovaného DPF filtru," uzavírá Vaněček. Významným negativem naftových aut jsou i vyšší průměrné nájezdy. Další ranou naftovým motorům může být v budoucnu zavádění nízkoemisních zón ve městech.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

   
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3