INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

AAA AUTO 09V červenci bylo na českém trhu inzerováno 69 000 ojetých vozů. Průměrný nájezd a cena se oproti červnu víceméně nezměnily, stejně jako průměrné stáří vozů. V ČR, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku bylo v rámci července inzerováno celkem 303 tisíc ojetých automobilů. Vyplynulo to z pravidelné analýzy společnosti AAA AUTO.

AAA AUTO trh s ojetými automobily kontinuálně sleduje a provádí jeho dlouhodobé srovnávání.

V porovnání s minulým měsícem u nás bylo inzerováno o jedenáct tisíc vozů méně. Pokles zaznamenaly i další země jako Slovensko (40 000 automobilů, tedy o 3 000 méně), Polsko (153 000 automobilů, tedy o 6 000 méně) a Maďarsko (41 000 automobilů, tedy o 1 000 méně). „Snížení počtu inzerovaných vozů je každoročně v této době standardem. Lidé většinou automobily nabízejí ve větší míře před letními dovolenými a v průběhu léta se už více věnují dovoleným a jiným aktivitám, a to i přesto, že poptávka v porovnání s nabídkou neklesá. V našich autocentrech jsme jen za červenec zaznamenali nárůst poptávky o 12% v porovnání s loňským červencem,“ uvádí generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová a dodává: „Růst počtu nabízených vozů lze očekávat opět na konci srpna a především v září.“ V porovnání například s Polskem nabízí český trh ojetin o 40 % více automobilů v přepočtu na počet obyvatel. Češi navíc preferují bezpečnější a vybavenější automobily než východní sousedé.

Díky kontinuálnímu výzkumu společnosti AAA AUTO existuje objektivní statistika nabídky a poptávky ojetin nejen na českém trhu, jež mapuje celkový počet ojetin nabízených na trhu jak autobazary a živnostníky z oboru prodeje ojetin, tak firmami a soukromými osobami bez návaznosti na obchod s ojetými automobily. Nejvíce ojetin bylo v červenci již tradičně nabízeno v Praze (18 417), nejméně v Karlovarském kraji (1 673). V červenci si o něco málo polepšil průměrný počet najetých kilometrů, který klesnul z červnových 158 703 km na aktuálních 158 524 km. Pro klienty zvažující v tomto období koupi ojetého vozu pak byla lepší i cena, která mírně klesla a v průměru činila 193 721 Kč. Co se hodnoty průměrného stáří vozu týče, i nadále pokračuje trend předchozích měsíců a věk automobilů stále klesá, nyní se zastavil na 9,7 letech.

Červencová statistika nepřinesla v první pětce nejinzerovanějších automobilů žádné změny. Znatelněji ovšem zamíchala vozy umístěnými v druhé pětce. Výrazně se zvyšující zájem o rodinné vozy se projevil na deváté pozici, kam se probojoval Volkswagen Touran, který tak poskočil hned o dvě příčky. Desáté místo si zajistila značka Audi s modelem A4, který vystřídal vůz Opel Astra.

 

Nejinzerovanější ojeté vozy na českém trhu v červenci 2017

1. Škoda Octavia

6. Ford Focus

2. Škoda Fabia

7. BMW 3

3. Volkswagen Passat

8. Ford Mondeo

4. Volkswagen Golf

9. Volkswagen Touran

5. Škoda Superb

10. Audi A4

 

 

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

   
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3