INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

AAA AUTO 09V červenci bylo na českém trhu inzerováno 69 000 ojetých vozů. Průměrný nájezd a cena se oproti červnu víceméně nezměnily, stejně jako průměrné stáří vozů. V ČR, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku bylo v rámci července inzerováno celkem 303 tisíc ojetých automobilů. Vyplynulo to z pravidelné analýzy společnosti AAA AUTO.

AAA AUTO trh s ojetými automobily kontinuálně sleduje a provádí jeho dlouhodobé srovnávání.

V porovnání s minulým měsícem u nás bylo inzerováno o jedenáct tisíc vozů méně. Pokles zaznamenaly i další země jako Slovensko (40 000 automobilů, tedy o 3 000 méně), Polsko (153 000 automobilů, tedy o 6 000 méně) a Maďarsko (41 000 automobilů, tedy o 1 000 méně). „Snížení počtu inzerovaných vozů je každoročně v této době standardem. Lidé většinou automobily nabízejí ve větší míře před letními dovolenými a v průběhu léta se už více věnují dovoleným a jiným aktivitám, a to i přesto, že poptávka v porovnání s nabídkou neklesá. V našich autocentrech jsme jen za červenec zaznamenali nárůst poptávky o 12% v porovnání s loňským červencem,“ uvádí generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová a dodává: „Růst počtu nabízených vozů lze očekávat opět na konci srpna a především v září.“ V porovnání například s Polskem nabízí český trh ojetin o 40 % více automobilů v přepočtu na počet obyvatel. Češi navíc preferují bezpečnější a vybavenější automobily než východní sousedé.

Díky kontinuálnímu výzkumu společnosti AAA AUTO existuje objektivní statistika nabídky a poptávky ojetin nejen na českém trhu, jež mapuje celkový počet ojetin nabízených na trhu jak autobazary a živnostníky z oboru prodeje ojetin, tak firmami a soukromými osobami bez návaznosti na obchod s ojetými automobily. Nejvíce ojetin bylo v červenci již tradičně nabízeno v Praze (18 417), nejméně v Karlovarském kraji (1 673). V červenci si o něco málo polepšil průměrný počet najetých kilometrů, který klesnul z červnových 158 703 km na aktuálních 158 524 km. Pro klienty zvažující v tomto období koupi ojetého vozu pak byla lepší i cena, která mírně klesla a v průměru činila 193 721 Kč. Co se hodnoty průměrného stáří vozu týče, i nadále pokračuje trend předchozích měsíců a věk automobilů stále klesá, nyní se zastavil na 9,7 letech.

Červencová statistika nepřinesla v první pětce nejinzerovanějších automobilů žádné změny. Znatelněji ovšem zamíchala vozy umístěnými v druhé pětce. Výrazně se zvyšující zájem o rodinné vozy se projevil na deváté pozici, kam se probojoval Volkswagen Touran, který tak poskočil hned o dvě příčky. Desáté místo si zajistila značka Audi s modelem A4, který vystřídal vůz Opel Astra.

 

Nejinzerovanější ojeté vozy na českém trhu v červenci 2017

1. Škoda Octavia

6. Ford Focus

2. Škoda Fabia

7. BMW 3

3. Volkswagen Passat

8. Ford Mondeo

4. Volkswagen Golf

9. Volkswagen Touran

5. Škoda Superb

10. Audi A4

 

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3