INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

AAA AUTO 07Druhý měsíc letošního roku nabídl ve všech regionech České republiky zákazníkům celkem 98 508 vozů. Jejich cena byla nejčastěji 138 000 Kč. Nabízené vozy v únoru lehce omládly, a to v porovnání s lednem z 9,6 roku starých automobilů na 9,4 roku. Nájezd poklesl o 300 km na 155 000 ujetých kilometrů.

AAA AUTO, které kontinuálně monitoruje trh ojetin již několik let, přešlo na nový způsob zpracování dat. Místo průměrných hodnot zohledňuje takzvaný medián, který má vyšší vypovídající hodnotu, a ještě přesněji tak charakterizuje trh s ojetými automobily.

Únorová nabídka vozů přinesla mírné zdražení nejčastěji inzerovaných automobilů, což se ale odrazilo na nabídce mladších vozů (9,4 roku) s nižším nájezdem, i když jen o 300 km (155 000 km). Ve srovnání s lednem bylo českými prodejci ojetých automobilů i soukromníky nabízeno o zhruba 16 tisíc vozů méně (98 508). „Je třeba počítat s tím, že oproti ostatním měsícům v roce, které jsou o dva až tři dny delší, jsou únorové statistiky zejména co počtu nabízených vozů vždy o zhruba 10 % nižší,“ objasňuje pokles lednové nabídky generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO Karolína Topolová. Nejvíce vozů bylo standardně nabízeno v hlavním městě (20 556), naopak nejméně automobilů nabídl zákazníkům tradičně Karlovarský kraj (2 354).

Z inzerovaných 98 508 vozů jich mělo 62,5 % dieselové agregáty. Poměr dieselů tak v porovnání s předchozím měsícem v únoru mírně vzrostl. Na trhu ojetin v České republice se však podíl naftových a benzinových motorů postupně vyrovnává. Přesto, jak potvrzuje největší prodejce ojetých automobilů u nás, největší poptávka je stále po benzínových automobilech. „Tím se proti sobě staví dva trendy, a to mírné zvýšení dovozu levnějších, více ojetých a starších dieselů zejména z Německa a zároveň zvýšený zájem o benzinové zánovní vozy, který registrujeme také v prodejních statistikách naší značky Mototechna, kde je o ně zájem 75 %“, vysvětluje Topolová a dodává: „V souvislosti s uvažovaným zpřísněním emisních zón v Německu nicméně neočekáváme, že by nyní kvůli rozhodnutí německého soudu o umožnění zákazu vjezdu naftových aut do měst mělo dojít k nějakému raketovému nárůstu těchto nevyhovujících automobilů do České republiky. Nepředpokládáme, že by se ceny dovozových dieselů měly nějak zásadně snižovat. Naftové vozy s domácím původem si podle nás ceny spíše udrží, protože zde hrají roli i jiné faktory. Lidé přihlížejí i ke známé servisní historii a ověřitelnosti nájezdu kilometrů, což připadá většinou v úvahu jen u vozů s domácím původem. To jsou právě automobily, na které se zejména zaměřujeme.“

Nejoblíbenějším modelem v pomyslném žebříčku TOP 10 zůstává model Škoda Octavia, kterých se v České republice nabízelo v rámci února 9 828. Druhou příčku obsadila menší „sestra“ tuzemské jedničky, a to Škoda Fabia. Těch bylo v lednu k dispozici 6 821 kusů. Na třetí pozici se umístil Volkswagen Passat v počtu 3 060.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3