Průměrná věrnost značce se v českých autocentrech AAA AUTO v loňském roce pohybovala mírně pod 30 %. To bylo nejvíce ze všech čtyř zemí, kde firma působí. Nejméně věrní značce jsou Poláci. Stejnou značku auta si zde koupilo pouze 14 % zákazníků.
V Čechách je dlouhodobě nejžádanější značkou mezi ojetinami tuzemská Škoda. Téměř každý druhý zákazník, který přijel do autocenter AAA AUTO škodovkou, si novější vůz domácí značky opět pořídil. „Škodovka má u českých zákazníků v podstatě neotřesitelnou pozici. Lidé ji vnímají jako kvalitní a léty prověřenou značku a při pořízení novějšího vozu jsou velmi konzervativní,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO.
Škodovka vede věrnostní statistiky i na Slovensku. Tam si tuzemské vozy opětovně koupí každý třetí zákazník. V Polsku mají preference jiné. Škoda je až na čtvrtém místě, první příčku drží její mateřský Volkswagen. V Maďarsku jsou lidé nejvěrnější značce Suzuki, která jako jediná překonala hranici 30 %.
Na opačném konci žebříčku se objevují Seat a Fiat. V Čechách si tyto dvě značky znovu vybralo méně jak 10 % zákazníků. „V podstatě stejné výsledky jsme zaznamenali na Slovensku, kde se pod 10 % pohybovala ještě značka Hyundai. V Maďarsku desetiprocentní hranici nepřekročily čtyři značky a v Polsku dokonce šest značek. V obou případech se většinově jednalo o auta francouzské a asijské provenience,“ doplňuje Vaněček.
Top 5
|
CZ |
SK |
HU |
PL |
Škoda |
46,70 % |
34,00 % |
23,30 % |
18,70 % |
VW |
32,70 % |
27,60 % |
27,70 % |
24,50 % |
Toyota |
26,40 % |
13,00 % |
26,80 % |
13,00 % |
Ford |
25,30 % |
21,10 % |
26,20 % |
12,40 % |
Hyundai |
25,30 % |
9,40 % |
15,40 % |
9,80 % |