INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

055Hyundai CRADLE, dceřiná firma společnosti Hyundai Motor Company pro rizikové investice a podnikání v oblasti otevřených inovací, realizuje investici do společnosti Metawave Corporation s cílem vyrábět inteligentní radarové systémy pro autonomní vozidla.

Metawave zásadním způsobem mění techniku radarového snímání chytrými radarovými systémy, které využívají adaptivní metamateriály (konvenční materiály s pozměněnou strukturou, která jim dodává jedinečné elektromagnetické vlastnosti, jež se v přírodě nevyskytují) a umělou inteligenci. Hyundai důkladně zkoumá nové technologie, jako je právě třeba vysokovýkonný radarový systém Metawave s funkcí prostorového snímání, pro budoucí autonomní platformy.

„Nová generace radarové techniky dokáže využívat vyspělé algoritmy pro detekci objektů a jejich identifikaci,“ řekl John Suh, viceprezident společnosti Hyundai CRADLE. „Nový radarový systém s umělou inteligencí, která zvětšuje rozlišení a přesnost, bude přelomovou technologií.“

Základními komponenty systému snímání okolí u současných automobilů s funkcí autonomní jízdy jsou tři senzory: kamera, LiDAR a radar. Kamera je senzorem s největším rozlišením, ale „nevidí“ objekty ve vzdálenosti více než 50 metrů. LiDAR prodlužuje dosah na cca 150 metrů s relativně vysokým rozlišením snímání. Kamera i LiDAR jsou senzory, které ovlivňuje špatné počasí i znečištění silnic. Radarový senzor pracuje na nižší frekvenci a „vidí“ objekty ve velké vzdálenosti dříve a za všech povětrnostních i provozních podmínek. Současné radarové senzory mají omezenou šířku zorného pole při snímání vzdáleného okolí a postrádají dostatečné rozlišení pro rozeznávání objektů. Pro zpracování komplexních digitálních signálů je zapotřebí velký počet antén a drahých čipů. Tento druh systému vyžaduje značné množství času a energie, takže je neefektivní. Vyspělá radarová platforma Metawave WARLORD používá pouze jednu anténu a díky svým ultra rychlým a precizním reakcím si dokáže poradit s komplexností analogového prostoru. Anténa systému WARLORD sama určuje tvar a směr radarového signálu pomocí úzkých svazků paprsků, metod hlubokého učení a algoritmů umělé inteligence. To umožňuje rychlé rozpoznávání objektů na základě podrobného bodového modelu okolí ve formátu 4D, který vzniká pomocí fúze dat z jednotlivých senzorů.

„Investice společnosti Hyundai představuje další důležitý milník ve vývoji naší společnosti a je jedním z důkazů našeho rychlého rozvoje, v jehož rámci umožníme využívání radarového systému WARLORD s dlouhým dosahem snímání a funkcemi umělé inteligence v autonomních vozidlech,“ řekl generální ředitel společnosti Metawave Maha Achour, PhD. „Díky našemu talentovanému týmu odborníků na milimetrové vlny a metamateriály jsme jako první představili elektronicky snímající metamateriálovou anténní sestavu pro autonomní jízdu, používající frekvenci 77 GHz. Tato technika bude klíčovým faktorem pro Hyundai a další přední výrobce automobilů, kteří se snaží nabídnout ještě lepší zážitky z cestování automobilem.“

Vývoj autonomních automobilů Hyundai

Hyundai Motor Company a společnost Aurora, lídr ve vývoji techniky pro autonomní vozidla, oznámily v lednu uzavření strategického partnerství s cílem uvést vozidla Hyundai s funkcí autonomní jízdy na trh do roku 2021. V rámci tohoto partnerství budou vozidla Hyundai vybavena technikou pro autonomní jízdu společnosti Aurora. V první fázi spolupráce budou vyvinuty speciální modely pro testy a pilotní projekty ve vybraných městech.

V únoru letošního roku úspěšně absolvovala flotila vozů Hyundai NEXO, elektricky poháněných SUV s palivovými články na vodík, trasu ze Soulu do Pchjongčchangu o délce 190 kilometrů v režimu autonomní jízdy. Vozidla NEXO byla vybavena technikou autonomní jízdy úrovně 4 dle mezinárodní normy SAE a technikou sítí 5G.

Uvedené vozy NEXO disponovaly řadou vyspělých systémů, které jim umožňovaly rozpoznávat okolní vozidla s větší přesností a lépe vyhodnocovat situaci na křižovatkách i odbočkách. Díky preciznímu určování polohy vozidla bez problému projížděla mýtnými branami, vnější senzory vozidel pak monitorovaly lokaci vozidla, pokud došlo k přerušení příjmu signálu GPS, například při jízdě v tunelu.

Technika společnosti Metawave

Metawave vyvíjí novou generaci platforem s bezdrátovou technologií, které řeší největší výzvy, před nimiž stojí odvětví bezdrátového snímání a komunikace. Použitím umělých metamateriálových struktur a algoritmů umělé inteligence se společnosti Metawave podařilo zjednodušit uspořádání a zvýšit výkonnost systému za současného snížení nákladů jak pro poskytovatele, tak i pro spotřebitele, a to díky technologiím elektronického vytváření a směrování svazku paprsků WARLORD a SABER. Společnost se v první fázi zaměřuje na dodávání chytrých radarových platforem WARLORD pro vyspělé asistenční systémy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) a autonomní jízdu. Metawave zároveň vyvíjí chytré anténové platformy SABER™ (Smart Antenna for Beamforming Electromagnetic Radiation) pro stacionární bezdrátovou komunikační infrastrukturu a mobilní sítě 5G k provozu páteřních připojení a přístupových sítí s mnoha účastníky v konfiguracích s přímým spojením, vícebodovým spojením i smíšenou topologií.

Platforma Metawave SABER přinese na trh sítí 5G výhody v podobě nižšího rušení a většího dosahu pokrytí základních stanic. Místo obrovských počtů antén a složitého digitálního zpracování, používaných při současném bezdrátovém přenosu dat v sítích 5G, využívá SABER jednu anténu pro každý port s vysílací a přijímací jednotkou, která dokáže zformovat signál do úzkých svazků paprsků, čímž se prodlouží dosah základních stanic a obslouží vysoký počet uživatelů s minimálním rušením.

Společnost Hyundai CRADLE

Hyundai CRADLE (Center for Robotic-augmented Design in Living Experiences) upevňuje hlavní oblast podnikání společnosti Hyundai Motor Group v automobilovém průmyslu a rozšiřuje ji na nové a navazující trhy s cílem vylepšovat dopravu na silnicích i v terénu. Společnost také plánuje šířit inovační koncept Hyundai CRADLE v globálním měřítku.

Společnost Metawave

Metawave Corporation je společnost se zaměřením na bezdrátové technologie, jejímž cílem je zásadními změnami utvářet budoucnost bezdrátové komunikace a radarového snímání. Metawave se zabývá především vývojem a výrobou radarových systémů s inteligentním řízením svazku paprsků pro autonomní jízdu, u nichž využívá přednosti adaptivních metamateriálů a umělé inteligence. Společnost Metawave mění způsob, jímž výrobci automobilů uvažují o radarovém snímání. Její vysokovýkonný radarový systém dokáže vytvářet podrobné bodové modely okolí ve formátu 4D, detekovat objekty mimo zorný úhel a zajišťovat komunikaci mezi vozidly, čímž zvyšuje bezpečnost, inteligenci a síťové propojení automobilů. Metawave zároveň vyvíjí chytré antény pro usměrňování svazků radarových paprsků, určené pro stacionární bezdrátové sítě a mobilní sítě 5G, s cílem poskytnout rychlejší infrastrukturu a téměř okamžitou konektivitu pro miliardy uživatelů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3