INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

V Chudeřicích na Teplicku se vyrábějí autoskla do špičkových automobilů z celé Evropy – zatím posledním v řadě je první elektrické SUV od Mercedesu pod značkou EQC.

S velkým očekáváním představil Mercedes své první plně elektrické SUV pod zkratkou EQC. O automobil je velký zájem, i proto automobilka ohlásila, že má pro tyto modely na rok vyprodáno. Na projektu vozu se podílí také AGC Automotive Czech z Chudeřic na Teplicku. Ta pro nový model dodává dva typy pevných skel v zadní boční části vozu. Další závody skupiny AGC v Evropě pak dodávají do tohoto modelu skla do všech dveří a zadní sklo.

Generální ředitel AGC Automotive Czech Luděk Steklý: „Jde o výjimečný automobil mezi elektromobily. Koncern Daimler je mezi prvními, který s elektrickým SUV přichází. Jsem rád, že jsme mohli být u projektu, který o velký krok posouvá automobilový průmysl. Opět jsme si potvrdili, že díky našim šikovným lidem a špičkovým technologiím můžeme být na světové úrovni a dodávat výrobky těm nejlepším hráčům na trhu.“

První elektrické SUV od Mercedesu by se mělo na trhu objevit ještě letos. Mercedes se tak zařazuje po bok automobilek Tesla nebo Porsche, které již své elektrické SUV představily. K zákazníkům by měl stejný typ vozu doputovat také od Audi. Mercedes EQC, i přes několikaměsíční zpoždění kvůli velkému množství objednávek, by se měl začít prodávat ještě letos. Podle neoficiálních informací by se jeho cena měla pohybovat kolem dvou milionů korun. Ročně by se ho mělo vyrobit kolem 48.000 kusů.

Dvě a půl tuny těžký vůz dosahuje výkonu 408 koní. Pohánějí ho 80kWh baterie, které mají zaručit dojezd až 450 kilometrů. Samozřejmostí je pohon všech čtyř kol. Z klidu na rychlost 100 kilometrů v hodině se Mercedes EQC dostane za pouhých 5,1 sekundy.

AGC Automotive Czech z Chudeřic na Teplicku se podílela již na několika „elektrických“ projektech automobilek. Šlo například o první hybridní Porsche Spyder 518, elektrické BMW i3 nebo speciální elektrovozidlo pro tělesně postižené, které bylo kompletně vyvinuto v Česku.

AGC Automotive Czech v Chudeřicích je největším závodem na výrobu autoskel skupiny AGC a jedním z největších a nejkomplexnějších v Evropě. Zaměstnává zhruba 2400 lidí. Skupina AGC je největším světovým výrobcem plochého skla. AGC Automotive Czech dodává automobilová skla pro všechny největší světové automobilky, jako jsou jednotlivé značky koncernů Volkswagen, Mercedes, BMW, Škoda, GM, FORD, Renault, Toyota, Peugeot, Citroën, Suzuki, Fiat a další. Každé šesté auto nově vyrobené v Evropě je kompletně zaskleno z chudeřické AGC Automotive Czech.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3