Věk osobních aut se v Česku od roku 1995 příliš nezměnil. V roce 2014 bylo průměrné stáří 14 a půl roku. Podíl obměny u nás v roce 2014 dosáhl 4 %. Za ideální se považuje hodnota kolem 8 %. Takových čísel v Evropě dosahují pouze Belgie a Dánsko. Česko je v tomto směru třinácté. „Běžnou praxí řady lidí je, že auto používají, dokud jezdí. To už v dnešní době nízkých sazeb není nezbytné. I bez potřebné hotovosti v kapse si dnes lze pořídit kvalitní vůz. Akční nabídkou úvěrů se snažíme podporovat nákup nových a tím pádem i bezpečnějších vozů,“ vysvětluje Richard Kotrlík, manažer útvaru Bydlení a úvěry ČSOB a Ery.
Brány výrobního závodu Kia Motors Slovakia v prvním pololetí roku 2015 opustilo více než 169 000 automobilů a 286 000 motorů. Více než 50 % z produkce představoval sportovně-užitkový model Kia Sportage. Nejžádanějším motorem během prvních šesti měsíců roku 2015 se stal dieselový motor s objemem 1,7 litru. Společnost Kia Motors Slovakia v období od března do května letošního roku přijala 70 nových zaměstnanců. Důvodem bylo plánované zavedení třísměnného provozu v hale na výrobu motorů ve druhém čtvrtletí roku 2015.
Společnost Kia Motors Europe zaznamenala nejlepší čtvrtletní a pololetní prodej v celé své historii, když podle posledních údajů od společnosti ACEA (Asociace evropských automobilových výrobců) vzrostl prodej značky meziročně o 7,6 %.
Modely nový Peugeot Partner a nový Peugeot Tepee byly představeny letos v březnu na autosalonu v Alžírsku. Tam poprvé odhalily svůj nový design i technologie. Výrazná přední část vozu dostala novou masku chladiče, která navazuje na současný design ostatních modelů značky. Atraktivitu obou vozů zvyšují jejich moderní prvky výbavy, robustnost, i nejaktuálnější řada úspornějších a výkonnějších motorů splňujících emisní normu Euro 6. Oba vozy tak dokonale reagují na potřeby dneška, ale současně nezapomínají na pilíře jejich úspěchu: spolehlivost, flexibilitu a nepřekonatelnou modularitu v kombinaci s příkladnou nosností a komfortní kabinou.
Nejprodávanější model značky Peugeot 208 se tři roky po svém uvedení na trh dočkal nového vzhledu. Designéři této nové generace neopomenuli žádnou oblast. Design je výraznější, sportovnější a elegantnější. Vzhled vozu podtrhují sériově montovaná 3D světla s diodami, nové odstíny, jako je zářivě oranžová Power, a nové možností úprav na míru. Nabídka zahrnuje i verzi GTi podtrhující posun značky k luxusnějším kategoriím. Vůz získal nové prvky výbavy usnadňující pohyb v městském provozu (Active City Brake, MirrorScreen, parkovací kamera, Park Assist). Motory PureTech a BlueHDi splňují nejnovější emisní normy EURO 6. V nabídce je zejména nejúspornější spalovací motor na světě, jehož spotřeba činí pouze 3 l / 100 km a emise 79 g CO2 /km. Nový Peugeot 208 přichází na evropský trh v červnu 2015.
„Evropský trh s novými automobily stále roste, a to už dvacet jedna měsíců v řadě. Přestože v květnu byla dynamika nárůstu registrací nejslabší, ve srovnání s loňským květnem se počet prodaných aut zvýšil „jen“ o 1,3 %, pořád lze hovořit o pozitivním trendu. Od začátku roku se totiž prodalo 5 109 893 nových aut, což je ve srovnání s loňským rokem o 6,8 % víc. Evropské ekonomice se daří a lidé, hlavně firmy, které velmi dlouho odkládaly obměnu vozového parku, začaly znovu utrácet a nakupovat nová auta.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...