Společnost MasterCard spouští v České republice speciální kampaň na podporu internetového nakupování a především placení kartou online. Každý, kdo období od 1. listopadu do 15. prosince 2011 zaplatí kartou MasterCard v online obchodech beinstyle.cz, bigbrands.cz, dnesnebonikdy.cz, champagne-store.cz nebo pelikan.cz, může využít zajímavé benefity a slevy.
„Počet příznivců online nákupů rok od roku roste. Aby si lidé byli jistí, že na internetu mohou naprosto bezpečně platit i svojí platební kartou, vyvinula společnost MasterCard speciální zabezpečovací technologii s názvem MasterCard® SecureCode™. Ta zajišťuje, že výměna dat probíhá pouze na úrovni bank. Klientovy privátní údaje tak nejsou k dispozici internetovým obchodníkům, a proto nehrozí jejich odcizení ani zneužití," říká Tereza Janková, marketingová manažerka MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.Pro nakupování kartou je nezbytné nejprve do příslušného systému vložit potřebné informace, jako je číslo karty, její doba platnosti a bezpečnostní CVC kód (umístěný na rubové straně karty). Tato citlivá data jsou následně zašifrována a v režimu zabezpečeného spojení přenášena přímo mezi nakupujícím a zpracovatelskou bankou. Poté dochází k ověření požadavku u banky, která platební kartu klientovi vydala. Ta autorizuje prodej, předá tuto informaci nazpět zpracovatelské bance, která poté předá obchodníkovi zprávu, že prodej byl povolen. Na základě tohoto zdánlivě složitého procesu, jenž ale trvá ve skutečnosti jen několik sekund, je zamezeno veškerým rizikům, která mohou při online platbě hrozit. „Službu MasterCard SecureCode lze také navázat přímo na platební kartu. Díky tomu je možné platit online i kartami, které běžně platbu přes internet neumožňují. Technolopgie pak funguje na bázi jedinečného dynamického osobního kódu, pomocí kterého je ověřována identita držitele karty při elektronických transakcích,"dodává Janková.
Češi a placení kartou na internetu
Internetové platby kartou se staly součástí on-line nakupování, a to zejména protože jsou pohodlné a jednoduché, šetří čas zákazníka i obchodníka a jsou bezpečné. V červnu letošního roku si společnost MasterCard nechala od nezávislé výzkumné agentury GfK realizovat spotřebitelský průzkum s názvem MasterIndex, který tyto skutečnosti potvrzuje.„Z průzkumu vyplynulo, že hlavními výhodami karet pro online platby jsou pro Čechy především pohodlí a rychlost. Kartou platí Češi na internetu nejčastěji za jízdenky a letenky (50 %), za vstupenky na kulturu (29 %) a za elektroniku (15 %). Výsledky průzkumu dále ukázaly, že více než 50 % Čechů považuje internetové nakupování za bezpečné," doplňuje Janková.
***
O společnosti MasterCard Europe
Společnost MasterCard Europe je subjekt odpovědný za řízení obchodní činnosti MasterCard Worldwide v Evropě. MasterCard Europe, se sídlem v belgickém Waterloo, spolupracuje s 51 evropskými zeměmi, které jsou administrativně rozděleny do tří zákaznických oblastí. Tyto oblasti zahrnují jednotný evropský platební prostor (SEPA), vyspělé trhy a rozvojové trhy Evropy, které sahají až k východním hranicím Ruska. Díky své síti místních zastoupení dokáže MasterCard Europe naplňovat rozličné potřeby zákazníků na nejrůznějších trzích po celé Evropě a umožňuje tak lidem obchodovat jejich vlastním způsobem a v jejich vlastním jazyce.
MasterCard přispívá k rozvoji globálního obchodování tím, že poskytuje životně důležité ekonomické spojení mezi finančními institucemi, podniky, držiteli karet a obchodníky na celém světě. Jakožto poskytovatel licencí, zpracovatel a poradce společnost MasterCard rozvíjí a uvádí na trh platební řešení, zpracovává každoročně více než 18 miliard plateb a poskytuje špičkové analytické a poradenské služby zákazníkům z řad finančních institucí a obchodníků. Prostřednictvím svého portfolia značek, mezi něž patří MasterCard®, Maestro® a Cirrus®, slouží MasterCard Worldwide spotřebitelům i podnikům ve více než 210 zemích a územích. Další informace naleznete na www.mastercardworldwide.com.
O projektu MasterIndex
Společnost MasterCard provádí spotřebitelský průzkum MasterIndex v různých zemích Evropy pravidelně. V roce 2010 ho společnost poprvé představila i v České republice. Výzkum byl realizován jako Usage & Attitude studie klientů bank v České republice. Data byla získávána prostřednictvím CAWI (Computer-Assisted Web Interviewing) a také v on-line panelu společnosti GfK s použitím strukturovaného dotazníku. Cílová skupina byla definována jako reprezentativní česká populace ve věku 18-69 využívající služeb bank. Reprezentativnost byla sledována dle pohlaví, věku, regionu a velikosti místa bydliště.
Dotazování proběhlo ve všech regionech České republiky od 6. do 20. června 2011 a celkem bylo provedeno 965 kompletních rozhovorů.
Kontakty:
Anna Suchá, Ogilvy Public Relations, +420 221 998 226, +420 731 619 287, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Zuzana Stará, Ogilvy Public Relations, +420 221 998 218, +420 724 442 956, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Milan Kříž, Ogilvy Public Relations, +420 221 998 237, +420 602 266 316, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.