INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

container 4203677 1280 1024x682Přístup českých firem k zabezpečení zahraničních aktivit a největší překážky v oblasti exportního financování a pojištění - ukázal průzkum HK ČR.

Více než polovina dotázaných firem z řad exportérů (57,8 %) se v posledních 12 měsících rozhodla nevyužít žádné produkty exportního financování nebo pojištění. A to i přes rizika spojená s mezinárodním obchodem. Naopak mezi nejčastěji využívané produkty patří dokumentární akreditivy (27,5 %) a pojištění pohledávek (přes 21,6 %) zaměřující se především na zmírnění rizika platební neschopnosti odběratelů. Zájem je také o předexportní financování (7,8 %), které pomáhá s pronikáním na zahraniční trhy a získáváním nových zakázek.

Šetření dále odhalilo, že 33,3 % firem nečelí při snaze získat exportní financování nebo pojištění žádným překážkám. Ty, které jim čelí, se setkávají s limitující nabídkou pro některá exportní teritoria (31,4 %), administrativní náročností žádostí (21,6 %) či dlouhými procesy schvalování (19,6 %). Zlepšení těchto oblastí by vedlo ke zvýšení dostupnosti exportního financování i pojištění a k efektivnější podpoře exportu. „Při zabezpečování svých exportních aktivit čelí české firmy značným výzvám. Aby se čeští podnikatelé mohli lépe vyrovnat s riziky spojenými s mezinárodním obchodem, je nezbytné zaměřit se na zjednodušení administrativních procesů a rozšíření nabídky exportních produktů,“ vysvětluje Radek Jakubský, viceprezident Hospodářské komory.

Firmy, které využívají produkty exportního financování, se nejčastěji obracejí na své stávající banky. Jejich služeb tak využily pro export téměř tři čtvrtiny respondentů (72,7 %). Produkty České exportní banky (ČEB) nebo Exportní garanční a pojišťovací společnosti (EGAP), tedy dvou specializovaných státních institucí, využilo shodně 15,2 % respondentů.

„ČEB se zaměřuje na segmenty ekonomiky, kterým se od komerčních bank z důvodu korporátních politik jejich zahraničních vlastníků dostává omezené podpory. Skvěle se tedy doplňujeme. Navíc vstupujeme pouze do jednotlivých transakcí. Klienti u nás například nemusejí vést platební styk. Klienty „nepřetahujeme“, nemáme ambici stát se jejich hlavní bankou. V poslední době s komerčními bankami často vstupujeme do klubů, abychom českým společnostem poskytli co nejefektivnější podporu,“ říká generální ředitel ČEB Daniel Krumpolc.

Výsledky šetření ukazují, že téměř třetina firem (29,4 %) by uvítala rozšíření nabídky existujících produktů nebo služeb v oblasti exportu, investic a zvyšování konkurenceschopnosti. Na druhé straně více než 41 % firem uvedlo, že nedokáží posoudit, zda nějaké produkty a služby na trhu postrádají. To pravděpodobně poukazuje na nízkou informovanost firem o dostupných možnostech. Hospodářská komora se bude nadále věnovat podpoře vývozců a snažit se o zlepšení podmínek pro mezinárodní obchod českých firem.

(tz)

Slovo ke dni

  • Radši kašmírový než směsový

    Pomalu se blížíme k podzimu, i když tomu teploty vůbec neodpovídají. Ráda bych se při té příležitosti zamyslela nad spotřebním chováním, protože i sem patří nákup oděvů. Ale nutně to tak být nemusí. Zkusila jsem orientačně spočítat, jak se člověku vyplatí kvalitně zpracovaný kašmírový svetr. Když máte doma kousek ze směsi polyesteru, akrylu, polyakrylu, viskózy, elastanu a možná trochu nepříliš kvalitní vlny, zaplatíte místo osmi až patnácti tisíc zlomek ceny, zhruba od tisícovky do osmnácti stovek. Ale teď přijde druhá část rovnice. Kolikrát ten směsový za sezónu budete muset vyprat? Každé tři až čtyři dny. Protože se v něm drží pachy. Víc chytá špínu. A má horší termoregulační vlastnosti než přírodní materiál na bázi zvířecího chlupu. Ten z kašmíru, a potažmo dalších druhů vlny, vyperete za sezónu jednou. A ve skříni byste měli mít...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Září 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3