INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

UCL_logoSpolečnost UniCredit Leasing CZ, a.s., zvýšila v roce 2010 objem financované hodnoty na 8,5 miliardy Kč. V porovnání s předchozím obdobím to znamená nárůst o 8,8 %. Téměř desetinový nárůst financování znamená prakticky dvojnásobně lepší výsledek, než je hodnota vykazovaná Českou leasingovou a finanční asociací (ČLFA) za celý trh, což vedlo k dalšímu posílení UniCredit Leasing na pozici největší společnosti na českém trhu. Dynamicky, a to o více než pětinu na 22.054, stoupl počet nově uzavřených smluv na financování.

„Po období útlumu se leasingové a nebankovní financování opět probouzí k životu. Výrazné oživení jsme dosáhli zejména u osobních automobilů nebo IT a komunikační techniky. Do letošního roku, kdy UniCredit Leasing oslaví 20 let úspěšného působení v České republice, vstupujeme s cílem dále posílit naši pozici a ještě více aktivovat cross-selling skupiny UniCredit v ČR," uvedl Jaroslav Jaroměřský, předseda představenstva a generální ředitel UniCredit Leasing.

V roce 2010 zaznamenala společnost UniCredit Leasing zřetelný odklon od klasických leasingových produktů směrem k úvěrovým měřeno financovanou hodnotou. Podíl finančního a operativního leasingu na celkovém financování klesl na necelou polovinu (finanční leasing - 40 %; operativní leasing – 8 %), úvěrové produkty naopak stouply na

více než 52 % (spotřebitelské úvěry – 12 %; úvěry pro podnikatele – 40 %). „Ve větších preferencích klasických úvěrových produktů hraje u našich klientů klíčovou roli několik faktorů. Jednak jsme klientům v minulém roce nabídli atraktivní úvěry, jako například financování s podporou EIB nebo CreditAgro Sezónní splátky, větší vliv při rozhodování měly i účetní a daňové aspekty," poznamenal Jaroslav Jaroměřský.

Tradičně nejsilnější komoditou jsou osobní automobily, které byly předmětem financování u 17 547 smluv. Vyjádřeno pořizovacími cenami šlo o 4,4 miliardy Kč, tedy o více než polovinu z celkového objemu financování. Klienti UniCredit Leasing si vybírali především vozy značky Renault a Škoda. Největší nárůst, o necelých 90 %, zaznamenal objem nových obchodů v segmentu IT, kancelářská a komunikační technika. Nepříznivý vývoj však stále zůstává v případě strojního zařízení, kde financování v roce 2010 kleslo obdobně jako v roce

2009 (cca o čtvrtinu) na 1,4 miliardy Kč.

Od vzniku společnosti do konce minulého roku, tedy během své 20leté historie, činil objem poskytnutého financování UniCredit Leasing téměř 142 miliardy Kč a počet uzavřených smluv dosáhl hranice 372 tisíc. Počet financovaných automobilů s hmotností do 3,5 t v tomto období překročil 300 tisíc kusů. Nejdražším financovaným osobním automobilem bylo Ferrari Enzo v hodnotě 22 milionů Kč.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3