INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Díky zavedení služby Balikobot.cz, která pomáhá firmám agregovat datové napojení na dopravce a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek, se společnosti GUMEX, která je velkoobchodním expertem na pryžové a plastikářské zboží, podařilo ušetřit práci dvou lidí a snížit náklady na expedici o 750 000 Kč ročně při nárůstu expedice o 15 %.

Společnost GUMEX, spol. s r.o., působí na čes­kém a slovenském trhu již 25 let a ve svém sortimentu nabízí přes 10 000 položek, které distribuuje více než 12 000 zákazníkům z řad firem a živnostníků v ČR a SR. Každý měsíc odesílá svým zákazníkům přibližně 3300 zásilek. V ro­ce 2016 se rozhodla zautomatizovat proces expedice zboží a ovládat ho přímo z podnikového informačního systému.

Před zavedením služby Balíkobot expedovali v GUMEXu zásilky tři zaměstnanci (fakturantka, skladník a dispečer). Nejprve skladník zásilku připravil a označil interním identifikačním štítkem. Následně k ní fakturantka vystavila fakturu a dispečer dopravy opět ručně vygeneroval štítek ze systému dopravce (probíhaly časté výpadky a nutnost oprav), který nalepil na zásilku a k ní přidal vystavenou fakturu.

Největšími problémy byla časová náročnost celé expedice. Firma GUMEX působí ve dvou zemích a využívá služeb tří různých dopravců. To obnášelo komplikovanou správu ve třech různých systémech dopravců a způsobovalo vysokou chybovost. Vše bylo nutné zpracovávat a zadávat ručně, protože import a tisk štítků nebyl napojen na podnikový informační systém HELIOS. Ještě větší problém nastával v případě dohledávání zásilek, které bylo v Track & Trace systémech tří různých dopravců časově náročné. Celý proces expedice byl kvůli nedostatečné automatizaci při fakturaci a expedici málo efektivní a brzdil ho celkově vysoký objem činností vykonávaný různými zaměstnanci.

„Po zavedení služby Balíkobot jsme změnili procesy expedice. Fakturu i štítek vygeneruje skladník v rámci jedné operace pomocí přenosného terminálu. Vytištěnou fakturu pouze přibalí a nalepí štítek. Odpadla tak práce fakturantky a dispečera dopravy. Balíkobot používáme úspěšně v Česku i na Slovensku. Implementace trvala přibližně dva týdny a investice se nám vrátila do dvou měsíců. Díky Balíkobotu ušetříme 620 dní práce ročně, což představuje přes 750 000 Kč na personálních nákladech a expedujeme o 15 % zásilek více,“ řekl Michal Kalkus z GUMEXu.

„Díky možnosti propojit podnikový informační systém přímo s naší službou Balíkobot, kterou jde využívat i pro expedici celých palet, což je ideální právě pro logistiku v B2B segmentu, se změnil kompletní proces expedice zboží. Po technické stránce šlo pouze o doinstalování a nastavení Konektoru na Balíkobot,“ potvrdil Martin Šauer, CEO nezávislé služby Balíkobot, a dodal: „Také sledování zásilek je nyní možné přímo z podnikového informačního systému. Navíc na něj lze navázat i další automatizované aktivity, jako je třeba odeslání poděkování zákazníkovi po doručení zásilky. Konektor na Balíkobot navíc pomůže řešit i případné reklamační procesy. Firma je schopna se včasně připravit na kontrolu zásilky a její zpětné naskladnění.“

Balíkobot zajišťuje firmám automatickou expedici zásilek a přímé napojení na 27 dopravců – celosvětových, českých i slovenských např. Česká pošta, PPL, DPD, Geis, GLS, Intime, Zásilkovna, Uloženka, Toptrans, DHL Express, Pošta bez hranic, Slovenská pošta, UPS, TNT, Slovak Parcel Service, Gebrüder Weiss CZ, Messenger a další. Podporuje více než 150 aktivních služeb dopravců, mezi kterými jsou balíkové přepravy, paletové přepravy, odběrná místa, ale i zasílání do celého světa. K realizaci přímého napojení lze využít jeden z 50+ připravených modulů v ERP, WMS nebo e-shopových systémech, případně se lze napojit přímo.

Balíkobot ušetří při expedici zásilek průměrně 36 % času zaměstnanců. Cena přepravy i uzavřené smlouvy s dopravci zůstávají zachovány. Balíkobot není dopravce, ale technologie pro automatickou expedici, tisk štítků a sledování zásilek. Expedice tak může probíhat přímo z firemního systému, je automatická a díky propracované validaci disponuje nulovou chybovostí. Hlavním přínosem pro firmy je ale úspora desítek procent času při expedici zásilek.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3