Firmy nejčastěji využívají sdílených vozů pro účely služebních cest, ať už po České republice nebo do zahraničí. Celkem se jedná o 73 % případů.
Vedle velkých společností si carsharing oblíbili také menší firmy a freelanceři, kteří oceňují především flexibilitu vozového parku a to, že není nutný dlouhodobý závazek jako u operativních leasingů. Mezi tyto klienty patří nejčastěji produkční společnosti, živnostníci nebo například cateringové firmy.
Sdílením vozů si firemní zákazníci stejně jako soukromí uživatelé ušetří mnoho starostí spjatých s provozem vozu: pravidelný servis, přezouvání pneumatik, pojištění, nutnost koupě dálniční známky apod. Hlavní předností tohoto modelu půjčení aut je využití tzv. “dynamické kapacity”, kdy zákazník za auta platí pouze v momentě, kdy je skutečně využívá, přičemž je zvýhodněn dlouhodobý pronájem. Měsíční výpůjčky nejoblíbenějších vozů Škoda Fabia a Škoda Octavia začínají na 7 000 Kč, resp. 9 500 Kč včetně pojištění. Nespornou výhodou B2B modelu zápůjčky je rovněž možnost odpočtu DPH a zahrnutí jako nákladu do účetnictví.
P2P carsharing nabízí firemním zákazníkům v rámci aplikace možnost služební auto také pronajmout. Tento model je ideální v momentě, kdy má firma širší vozový park a nemá pro něj každodenní využití. Může tak nejen pokrýt náklady na svůj vlastní provoz (splátky, amortizace, servis), ale i přinést do firmy či podnikatelům další zdroj příjmu. “Celkově nám důvěřuje více než 1 400 majitelů aut a jejich zisky jsou velice atraktivní. Nejaktivnější firma, která u nás sdílí svůj vozový park, si měsíčně vydělá přes 150 000 Kč,” dodává Robin Švaříček, CEO carsharingu HoppyGo.
(tz)