INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Knihy jsme četli, čteme a budeme číst. Je to fenomén našeho duchovního světa, je to klíč k našim vědomostem, poznání, rozptýlení, poučení, zdroj nových myšlenek i optimizmu. Pěkná knížka se však stává také stále častěji prvkem kultivovaného marketingu, její poslání a možnosti se rozšiřují. 

Jak k tomu přispívá největší nakladatelský dům v České republice Albatros Media a.s.? O tom jsem hovořila s obchodním a marketingovým ředitelem Josefem Žákem:

Vaše nakladatelství je spektrum mnoha značek a přívětivé literatury. Jaké tituly dnes nakupují firmy nejvíce do svých knihovniček?

Albatros Media dokáže uspokojit různorodou poptávku firem působících prakticky ve všech odvětvích. Obecně ale převládají dvě skupiny titulů. V prvním případě jde o tituly zaměřené na odbornou a business tematiku. Pro advokátní kancelář Havel & Partners jsme takto připravili například sérii odborných titulů, které pak firma distribuovala mezi své partnery. Ve druhém případě firmám dodáváme zejména dětské publikace. Vycházíme tím ze sedmdesátileté tradice nakladatelského domu Albatros Media. Firmy pak knihy využívají pro marketingové a obchodní účely. Řetězec Albert knihami odměňuje své zákazníky v rámci věrnostního programu Dětská knihovnička. Zákazníkům stačí nasbírat určitý počet bodů za nákupy a mohou si vybrat jednu z knih z aktuální série s výraznou slevou. Pro energickou společnost E.ON jsme zase připravili sérii Příběhů, ve kterých se děti dozví, jak vzniká elektřina i zemní plyn a co jsou to chytrá města.

Máte s některými i trvalou spolupráci?

S většinou partnerů spolupracujeme na dlouhodobé bázi. Pro zmiňované firmy Albert, E.ON i Havel & Partners jsme takto vydali
už několik desítek titulů. Platí, že dlouhodobá spolupráce je zároveň spoluprací nejefektivnější.

Vydáváte řadu atraktivních publikací právě podle zadání firem, škol nebo v rámci nejrozmanitějších projektů. Mohl byste uvést příklad?

Co se týče rozsahu, pak je největším projektem Dětská knihovnička Albert. Během této marketingové akce připravíme pro klienta zhruba osm až deset titulů. V případě projektu pro Albert vydáváme již existující knihy s novým brandingem. V jiných případech mohou vznikat také knihy přímo „na klíč“.

Co je potřeba, když by společnost vyrábějící proteinové tyčinky, boty nebo pastelky chtěla vydat vaším prostřednictvím knihu pro své obchodní partnery, zaměstnance nebo jako památku k výročí založení?

Zapotřebí je nás jen oslovit. Na základě po­ptávky klienta jsme schopni připravit projekt, který bude přesně vyhovovat jeho účelům. Nezáleží na tom, v jakém odvětví firma podniká. Snad s výjimkou tabákových společností a firem vyrábějících alkohol dokážeme vymyslet řešení efektivní pro všechny zájemce.

V některých publikacích také umožňujete inzerci. Podle jakých měřítek? A co má udělat firma, když by se prostřednictvím vašich knih takto chtěla zviditelnit?

Přímou inzerci umožňujeme pouze ve vybraných titulech non-fiction literatury, například v encyklopediích apod. Zpravidla záleží také na souhlasu samotného autora knihy. V beletristických románech inzerci třetím stranám neumožňujeme.

Myslíte, že by se na trhu uplatnila básnická sbírka žijícího autora třeba jako pěkný firemní vánoční dárek?

Ve skupině Albatros Media vychází ročně více než 2000 knižních titulů. Pokud si zákazník některý z nich vybere, a jde například o básnickou sbírku, není problém mu vyjít vstříc. Vždy záleží na individuálním vkusu a potřebách klientů.
ptala se Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3