V čase předvánočních nákupů přichází Globus s novými funkcemi ve své mobilní aplikaci. Nadiktujete si nákup, on se sám vytvoří, seřadí, vy ho nasdílíte s tím, kdo jde nakupovat a seznam se nově při skenování zboží i sám odškrtá. Další novinkou aplikace je prioritizace slevových kuponů. Díky novým funkcím zákazníci ušetří čas i papír.
Ekologie a úspora času jsou výraznými tématy dneška. A obchody trendům jdou vstříc. Jednou z cest, jak naplnit zákaznickou poptávku v těchto směrech, je pro hypermarkety Globus i mobilní aplikace. Aplikace Můj Globus existuje přesně rok a díky propracovanosti funkcí od tvorby nákupního seznamu po Scan&Go v mobilu až po užitečné informace o cenách a nabídce, má i vysoká hodnocení na Google Play a App Store. Ke dnešku si ji stáhlo přes 100 tisíc uživatelů a většina z nich ji aktivně používá. Dle recenzí se uživatelé ve většině shodují na tom, že aplikace spoří jejich čas.
„Ten nově ušetří i funkce automatického odškrtávání nákupního seznamu po naskenování kódu zboží, stejně i možnost zvolit si slevové kupony, které chce zákazník použít, aby se mu zobrazily na konci nákupu k uplatnění,“ říká Rita Gabrielová, vedoucí korporátní komunikace Globusu. Aplikace umí sestavit nákupní seznam jak pomocí vyhledavače mezi zbožím, tak i naskenováním čárových nebo QR kódů, ale nově lze položky i diktovat. Nejbližší přidané funkce aplikace budou spočívat v nakupování ingrediencí dle receptů. „Vývoj aplikace určují sami zákazníci, kteří nám dávají v průběhu používání podněty, co by si v ní přáli za funkce,“ říká Rita Gabrielová.
Ušetřený papír
Dosavadní uživatelé aplikace oceňují také fakt, že díky ní mají na jednom místě on-line zákaznickou kartu a slevové kupony. V aplikaci využili dodnes zákazníci 45 tisíc slevových kupónů, které nemusely být vytištěny na papír. Celkem jde o desítky kilogramů papíru. Tímto směrem se aplikace vyvíjí i dál.
Zajímavosti: ženy sestavují seznam, muži podle něj nakupují
Nejčastější funkcí, kterou zákazníci využívají, je integrované Scan&Go a sdílený nákupní seznam. Zatímco ženy nákupní seznam v aplikaci sestaví, většinou jsou to muži, kteří s ním do hypermarketu jdou, skener v mobilu používají právě víc oni.
„Poměr uživatelů aplikace Můj Globus je 64 % muži: 36 % ženy.
V rámci jednotlivých funkcí se poměr však liší.
Například využití Scan&Go v aplikaci je 80 % muži : 20 % ženy.
Nákupní seznam ale využívají 51 % ženy : 49 % muži.“
Perličkou je, že zatímco uživatelé operačního systému Android, kupují víc housky, uživatelé Apple pak jsou víc na rohlíky. „Znamená to jediné. Že zákazníci bez rozdílu mají rádi naše pečivo,“ uzavřela s nadsázkou Rita Gabrielová.
Činnost rodinné společnosti Globus zahájil roku 1828 Franz Bruch otevřením obchodu s potravinami v sárském St. Wendelu. V současné době stojí v čele společnosti představitel již páté generace rodiny Bruchů – Thomas Bruch.
Na český trh vstoupil holding Globus v roce 1991 založením společnosti Globus Praha s.r.o. První český hypermarket byl otevřen 4. listopadu 1996 v Brně – Ivanovicích. V současné době se na území České republiky nachází 15 hypermarketů. Hypermarkety disponují kompletní vlastní výrobou v řeznictví, úplnou pekárenskou produkcí včetně cukrářství a vlastními restauracemi a kavárnami. Vlastní výroby Globus vyrábějí více než 700 potravin, které jsou označeny Poctivá výroba Globus. Globus ČR je držitelem několika ocenění Obchodník roku v kategorii „Prodejce potravin“, „Česká potravina“ nebo „Zlatý klas“. Více informací na www.globus.cz a https://www.facebook.com/GlobusCesko
(tz)