INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Nedostatek lidí s potřebnými dovednostmi na trhu práce i přes různé snahy dusí firmy. Rychlý rozvoj informačních technologií, automatizace a robotizace nutí manažery firem, ale i další subjekty na trhu práce, hledat nová řešení a netradiční formy spolupráce. Jak se potvrdilo na setkání České asociace interim managementu a Asociace poskytovatelů personálních služeb nejde jen o samotný nábor pracovníků.

Potřeby firem se různí a vyvíjejí ruku v ruce s technologickým pokrokem. Trh práce ale stále zaostává a brzdí firmy v jejich dalším rozvoji, často omezuje i jejich konkurenceschopnost. Jak se s tím vypořádat a nabídnout firmám to, co potřebují, o tom diskutovali představitelé České asociace interim managementu (CAIM) a Asociace poskytovatelů personálních služeb (APPS) 17. září v Praze. „Setkání navazovalo na memorandum o spolupráci, které asociace podepsaly začátkem roku. Podnětem pro navázání spolupráce byl právě nedostatek řady profesí na trhu práce a snaha hledat nová komplexnější řešení,“ připomněla interim manažerka Iva Hovadová, která aktuálně působí v automobilce Tatra.

Na začátku musí být vzájemné poznání principů práce, resp. nabízených služeb. Proto členové výboru CAIM Iva Hovadová a Ján Dolejš nejprve zástupcům personálních agentur představili asociaci a činnost interim manažerů. Následovalo několik příkladů z praxe v podání zkušených interim manažerů Jana Lazara a Jiřího Šmída, kteří se při práci ve firmách setkali také s HR specialisty i pracovními agenturami. „Ať už se to někomu líbí či ne, bez agenturních pracovníků se například výrobní firmy v podstatě neobejdou. Jejich kvalita i přístup k novým řešením se však liší a ne všechny agentury dokáží být připravené na problémy průmyslu,“ uvedl interim manažer Jan Lazar, specialista na lidské zdroje.

Obě asociace, i když každá jinou formou, se snaží vykrýt mezeru, resp. chybějící pracovníky na trhu práce. Interim manažer může dočasně nahradit ředitele či fungovat jako vedoucí projektu, personální agentury umí zajistit chybějící lidi. Kombinace obou forem zatím v ČR není příliš častá, ale příklady potvrzují, že tato spolupráce může být velice efektivní. Například, když personalista nebo personální oddělení nefunguje tak, jak firma potřebuje, a je nutné tuto důležitou funkci oživit, nastartovat nebo lépe zacílit. Vždy je však potřeba postupovat podle individuálních potřeb firmy i lokálních možností.

Také generální ředitelka Manpower Group a prezidentka APPS Jaroslava Rezlerová potvrdila, že vidí spolupráci asociací za smysluplnou. Personální agentury jsou více svázané legislativními bariérami, ale činnost obou asociací vychází ze situace na trhu práce. Nové technologie mění firmy a potřebné dovednosti se neustále proměňují. Zrychlující nedostatek lidí s potřebným profilem ohrožuje produktivitu a růst firem. Podle nedávného průzkumu ManpowerGroup nemůže 36 % českých firem a 45 % firem globálně obsadit svá volná pracovní místa. Managementy firem musí přehodnotit své strategie a najít nové a alternativní způsoby, jak získat, rozvíjet, motivovat a udržovat dovednosti zaměstnanců, které potřebují. „Bude nutné přistupovat novým způsobem k identifikaci schopností lidí a rozpoznání, jakým směrem se pracovník může posunout, přičemž hlavním kritériem výběru zaměstnance by měla být jeho schopnost učit se novým věcem,“ uvedla Jaroslava Rezlerová.

Jana Dronská, CAIM

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3