„Jsme rádi, že se firmy aktivně zajímají o novinky na bankovním trhu, informují se, porovnávají a konzultují. Díky tomu vzniká v této oblasti přirozené konkurenční prostředí, na které reagujeme nabídkou komplexních služeb šitých na míru jednotlivým oborům a firmám," řekl Roman Kracík, ředitel útvaru Řízení pobočkové sítě SME ČSOB. Se současnými službami ČSOB je podle průzkumu dokonce úplně spokojena téměř většina oslovených podniků (86 %). „Ukázalo se, že si velmi cení produktů na financování provozu firmy jako je např. kontokorent či povolené přečerpání účtů," dodal Roman Kracík.
Pro více než polovinu dotázaných firem je dále důležité mít možnost volby z více druhů podnikatelských účtů v rámci jedné banky. „Pro podnikatele máme připravené Obchodní, Firemní a Podnikatelské konto. Podnikatelské konto navíc nabízí zřízení Aktivního konta zdarma, které slouží ke spravování osobních financí," uvedl Martin Eyberger, výkonný manažer segmentu Podnikatelé a firmy ČSOB. Díky tomu si mohou podnikatelé snadno a přehledně oddělit finance plynoucí z podnikatelské činnosti od soukromých, což jim výrazně zjednoduší vedení účetnictví a daňovou evidenci.
Průzkum dále potvrdil zkušenosti z praxe – ačkoliv většina podnikatelů považuje internetové bankovnictví za přirozenou součást komunikace s bankou, která jim ulehčuje řešení finančních operací, když potřebují individuální radu, rádi si pro ni zajdou na pobočku. „Dvě třetiny firem oceňují časovou úsporu internetu, ale chápou, že na některé dotazy je nezbytné konzultovat s živým člověkem – svým firemním bankéřem. Jen díky individuálnímu přístupu osobního poradenství mohou pro realizaci daného požadavku najít takové řešení, které bude firmě ve všech ohledech vyhovovat. Navíc osobní komunikace zabrání chybným rozhodnutím, které by mohly firmy svým špatným výběrem udělat," prohlásil Martin Eyberger.
(tz)