Od 1. října 2013 mohou všichni soukromí i firemní klienti celé skupiny ČSOB používat své debetní, kreditní i vkladové platební karty na pobočkách České pošty. Nyní je tak klientům ČSOB k dispozici 230 poboček, 850 bankomatů, 90 vkladových bankomatů a navíc ještě více než 3 200 poboček České pošty, banka tak nabízí nejširší a nejdostupnější síť k častým transakcím.
„Transakční chování klientů se mění – lidé platí kartou častěji i nižší sumy a chtějí svou kartu používat skutečně všude. Naším cílem je maximální pohodlí pro klienta, a proto mu nyní umožňujeme platit kartou také běžné služby České pošty, kvůli kterým u sebe musel dříve nosit hotovost. Klient ocení rozšíření služeb v mnoha situacích. Například se může stát, že až na přepážce pošty zjistí, že nemá dostatečnou hotovost na zaplacení. Tuto nepříjemnost nyní vyřeší právě možnost využití platebních karet,“ říká Aleš Pospíšil, ředitel útvaru Podpora pobočkové sítě – soukromá klientela ČSOB. Za služby České pošty, mezi které patří například dobírka, poštovné, Czech POINT nebo SIPO, lze nyní využít placení debetní i kreditní kartou (platba kartou je zdarma stejně jako např. v obchodech).
Všichni klienti ČSOB pak navíc mohou své karty využít i k výběrům či vkladům hotovosti na poště, jejíž pobočky jsou rozšířeny po celé republice. Cílem je nabídnout klientům ČSOB další transakční místo v oblastech, kde pobočka banky nebo bankomat nejsou. Například v malé vesnici nebo na horách má klient ČSOB nyní možnost kdykoliv doplnit hotovost, pokud se v jeho blízkosti nachází pobočka České pošty. Další možností, jak získat hotovost mimo bankomatu, je využít cashback například v prodejnách COOP, Albert, Čepro nebo Family drogerie ve všech regionech ČR.
„Na poště si již platbu kartou vyzkoušely tisíce klientů, kteří měsíčně uskuteční transakce v řádech desítek milionů korun. Běžný klient nejvíce využívá platbu kartou za dobírku, využije také výběr hotovosti. U firemní klientely je nejoblíbenější vklad hotovosti, oblíbená je i vkladová karta, se kterou zaměstnanci pouze odvádějí tržby, ale nemohou provádět jiné transakce. Předpokládáme, že platby dobírky, či poštovného klienti ocení především v období Vánoc,“ doplňuje Aleš Pospíšil.
V říjnu proběhne informační kampaň zaměřená na soukromé i firemní klienty, která představí možnosti použití karet na České poště. Klienti se mohou více dozvědět z letáků na pobočkách ČSOB i České pošty, z e-mailů nebo z materiálů přiložených k výpisům z účtu.
(tz)