Finanční skupina AXA dosáhla v roce 2014 v České republice a na Slovensku velmi dobrých výsledků. Vykázala hospodářský výsledek 250 milionů korun, což představuje 10% meziroční nárůst. V roce 2014 se výrazně projevil dopad zaměření skupiny AXA na kvalitu prodeje, objem smluv vypovězených v prvním roce od uzavření poklesl více než o polovinu za poslední dva roky. V celkové struktuře produktů a služeb roste význam segmentu rizikového a neživotního pojištění oproti spoření a investicím. Stejně jako v loňském roce rostl počet klientů finanční skupiny AXA a dosáhl celkově již 1,5 milionu. Objem aktiv pod správou se pak zvýšil o 9 % již na 109 miliard korun.
Na snímku z tiskové konference v Praze je vedení AXA
„Naše dlouhodobá strategie se daří naplňovat především díky podpoře rizikového životního a neživotního pojištění, kde registrujeme meziroční nárůst předepsaného pojistného o 30% a kde s využití nové segmentace dosahujeme větší ziskovosti. Pro udržitelný růst jsou strategicky důležité také aktivity zaměřené na zvyšování efektivity, vedoucí k úsporám, které jsou dále investovány do transformace společnosti,“ říká Sébastien Guidoni, finanční ředitel finanční skupiny AXA pro ČR a SR.
Kromě zvyšování kvality prodeje má na dobré výsledky finanční skupiny AXA vliv i důraz na digitalizaci a inovace. V roce 2014 bylo již 43 % smluv zpracováno čistě elektronicky (v roce 2013 to bylo 16 % smluv). Projevuje se i růst segmentu rizikového a neživotního pojištění. V rámci hrubých výnosů skupiny AXA nyní na tyto produkty připadá více než 10 %, zatímco v roce 2011 to bylo jen 2,5 %. Objem předepsaného pojistného v rizikovém a neživotním pojištění se během posledních dvou let téměř zdvojnásobil a dosáhl 1,6 miliardy korun.
„V roce 2014 se výrazně projevil pozitivní dopad některých kroků, které jsme v minulosti realizovali. Růst hospodářského výsledku o 10 % je pochopitelně vynikající zpráva, z hlediska budoucích výsledků je však ještě důležitější, že se nám daří naprosto zásadně zvyšovat efektivitu. Spolupracujeme jen s těmi nejlepšími - zatímco před čtyřmi lety naše produkty prodávalo více než šest tisíc zprostředkovatelů, nyní jich je méně než třetina. Jasným důkazem, že tento krok funguje, je pokles stornovosti v prvním roce od uzavření smlouvy o 70 % v ČR a o 43 % na Slovensku v porovnání s rokem 2012,“ říká Martin Vogl, generální ředitel finanční skupiny AXA pro ČR a SR.
AXA životní pojišťovna, a.s.
AXA životní pojišťovna si drží na trhu stabilní pozici s 14,4 miliardami korun pod správou a více než 240 tisíci smluv. V roce 2014 dosáhla čistého hospodářského výsledku ve výši 171 milionů korun. V reakci na nízké úrokové sazby se v současné době více zaměřuje na rizikové pojištění s vyšší přidanou hodnotou pro klienty. Tento nový obchodní model byl podpořen investicemi – více než 40 milionů korun bylo v roce 2014 využito na nové projekty.
AXA pojišťovna, a.s.
AXA pojišťovna a.s. vstoupila na trh v roce 2008 a nabízí pojištění majetku (budovy, domácnosti) a pojištění aut (povinné ručení, havarijní pojištění) s širokým sortimentem připojištění a asistenčních služeb. V 2014 byl představen nový produkt AUTO GO využívající novou unikátní segmentaci, což vedlo k okamžitému růstu celkového pojistného o 7% a ke zlepšení našeho technického výsledku (škodního poměru). Zlepšení technického výsledku se projevilo na celkovém hospodářském výsledku, který se zlepšil ve srovnání s rokem 2013 o 100 milionů korun. AXA pojišťovna je tak na dobré cestě k dosažení zisku v roce 2015.
AXA penzijní společnost, a.s.
AXA penzijní společnost a.s. potvrdila silné postavení na českém trhu, s tržním podílem 11,6% je čtvrtá největší podle hodnoty aktiv pod správou, která meziročně vzrostla o 9 % na 36,5 miliardy korun. Má více než 400 tis. klientů, (příspěvky zaměstnavatele, které jsou jednou z jejích priorit, registruje v případě 25 % smluv). Transformovaný fond dosáhl i v roce 2014 velmi dobrých výsledků což umožnilo rozdělit mezi klienty celkem 507 milionů Kč (výkonnost 1,46 % je třetí nejlepší na trhu). Po transformaci se AXA penzijní společnost a.s. zaměřila na růst efektivity vedoucí v roce 2014 k zisku 13 milionů Kč.
AXA investiční společnost, a.s.
AXA investiční společnost vstoupila na trh v roce 2007 a ke konci roku 2014 měla více než 118 000 klientů. Celkově společnost spravuje aktiva v hodnotě 4,4 mld. Kč. Klienti mohou investovat do 10 podílových fondů, z nichž tři jsou „zastřešující“ fondy, které klientům umožňují investice do 1 100 nejlepších fondů spravovaných společností AXA.
AXA d.s.s., a.s. (druhý pilíř) a AXA d.d.s., a.s. (třetí pilíř)
AXA d.s.s., a.s. (2. pilíř) zaujala v roce 2014 druhé místo na slovenském penzijním trhu s celkovým tržním podílem 26%. AXA d.d.s., a.s. (3. pilíř) v roce 2014 dosáhl celkového tržního podílu 13%. Hodnota aktiv pod správou se meziročně zvýšila o 13% na 51,4 miliard Kč, zatímco počet klientů se ustálil na hodnotě 485 tis. Díky rekordnímu zhodnocení aktiv o 3,9 % byl hospodářský výsledek (238 milionů Kč) za rok 2014 meziročně vyšší o 133 %.
AXA a společenská odpovědnost
Skupina AXA se hlásí ke společenské odpovědnosti. Jejími prioritami jsou spolupráce s komunitami, podpora finanční gramotnosti a ohleduplný přístup k životnímu prostředí. Od roku 2007 je AXA generálním partnerem projektu Nadace Partnerství „Na zelenou“, který je zaměřen na zvýšení bezpečnosti dětí při cestách do školy a zároveň je motivuje k dojíždění na kole či k docházení do školy pěšky. Od roku 2011 je AXA generálním partnerem školního informačního kanálu ŠIK, jehož prostřednictvím podporuje finanční gramotnost u žáků základních a středních škol.
AXA Group
Skupina AXA zaujímá celosvětově vedoucí pozici v oblasti pojištění a správy majetku. Zaměstnává na 160 000 pracovníků, kteří zajišťují péči o 103 miliony klientů v 59 zemích světa. V roce 2014 dosáhl obrat skupiny podle IFRS výše 92 miliardy EUR a tržby podle IFRS výše 5,1 miliardy EUR. Ke dni 31. 12. 2014 činil majetek ve správě (AUM) společnosti AXA 1,227 miliardy EUR.
AXA ASSISTANCE v České republice
AXA ASSISTANCE zahájila svou činnost v České republice v roce 1998 jako poskytovatel asistenčních služeb pro korporátní klientelu. Nyní nabízí své služby jak firemním zákazníkům, tak i jednotlivcům. Klienty AXA ASSISTANCE jsou zejména pojišťovny, banky, cestovní kanceláře, hotelové řetězce, výrobci a prodejci automobilů, dopravci, distributoři energií, atd. AXA ASSISTANCE poskytuje cestovní pojištění a s ním spojené asistenční služby, právní ochranu a poradenství, asistenční služby pro vozidla, domácnosti či zdravotní asistenci a rovněž moderní produkty na míru, zejména z oblasti lifestyle a concierge služeb pro VIP klienty.
(tz)