INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Výsledky statistik členů České asociace pojišťoven (ČAP) za 1. pololetí letošního roku potvrzují mírný růst pojistného trhu. Meziročně vzrostlo předepsané pojistné o 200 mil. Kč, což odpovídá 0,3% růstu. Celkový vývoj je tažený dynamikou v neživotním pojištění, kde došlo k navýšení o 3,2 %. V oblasti životního pojištění, které bylo po několik let stabilizujícím segmentem, se naopak prohloubil pokles, a to na úroveň 4% snížení objemu pojistného.

Předepsané pojistné u životního pojištění pokleslo o téměř miliardu korun z 23,3 mld. Kč v 1. pololetí 2014 na aktuálních 22,4 mld. Kč. Enormní pokles pak nastal především u produktů s jednorázovým pojistným, kde se pojistné proti 1. pololetí roku 2014 snížilo o 33 %. Nadále se prohlubuje i pokles předepsaného pojistného u běžně placeného životního pojištění. Oproti 0,7% snížení na konci loňského roku nyní pokleslo o celé 2 %. Negativní zprávou je i zrychlující se úbytek počtu platných smluv životního pojištění. Za 1. pololetí roku 2015 se celkový kmen snížil  o 172 tis. pojistných smluv, což téměř odpovídá úbytku smluv životního pojištění za celý předchozí rok (pokles o 207 tis smluv). Tento negativní vývoj  může souviset se změnou podmínek daňové uznatelnosti na začátku roku. Zároveň nelze ani očekávat, že by dalšímu vývoji životního pojištění pozitivně přispěly vyhrocené diskuze kolem stávajícího legislativního vývoje.

Příznivější situace vládne v neživotním pojištění, které mírně zrychlilo (3,2 %) a posílilo o 1,14 mld. Kč. Výsledek byl dosažen i přesto, že se ve srovnání s vývojem 2014 oslabila dynamika v povinném ručení. V 1. pololetí 2015 totiž předepsané pojistné za povinné ručení, ve srovnání s 4,6% růstem za celý rok 2014, posílilo o pouhých 1,5 %. Vzhledem k tomu, že počet smluv v povinném ručení roste aktuálně vysokým 4% tempem, potvrzuje 1,5% růst celkového předpisu, že nedochází k efektivnímu navyšování pojistného, které by dále pokrývalo navýšené závazky plynoucí z legislativních změn nastalých v roce 2014 (nový občanský zákoník, Fond zábrany škod, výjezdy Hasičského záchranného sboru) ani náklady spojené s  letošním zrušením příspěvků neplatičů povinného ručení do Garančního fondu ČKP.

Naopak slibný výsledek je zřetelný v havarijním pojištění. Za 1. pololetí 2015 vzrostlo předepsané pojistné o 4,4 %. Stejné hodnoty růstu dosahují také podnikatelská pojištění. Zlepšování výsledků těchto segmentů lze se zpožděním přičíst ekonomickému oživení v ČR, jež se projevuje vyšší dynamikou nákupů nových a dražších vozidel i vyššími investicemi a zájmem o pojištění ze strany podnikatelských subjektů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3