Segmentovaný růst podpořený růstem kvality a digitalizací umožnily skupině AXA v ČR a SR dosáhnout za minulý rok zisku 400 milionů Kč. Na tomto výsledku se významně podílela především rostoucí kvalita produkce, kdy stornovost klesla na 10 % a větší efektivita spojená s úsporou administrativních nákladů. V celkové struktuře produktů a služeb nadále roste význam segmentu rizikového životního a neživotního pojištění oproti spořícím a investičním produktům. Objem aktiv pod správou se zvýšil o 2 % na 111 miliard korun.
“Hospodářský výsledek skupiny AXA v České republice a Slovensku vzrostl o 60 % díky pokračující digitalizaci našich služeb a stále rostoucímu počtu spokojených zákazníků. Dosažená výše 400 milionů korun je společným úspěchem všech našich týmů. Můžeme si být jistí, že úspěšně pokračujeme v transformaci naší společnosti, v rámci které jsme přehodnotili náš obchodní model a zaměřili se více na rozvoj nových platforem podporujících dlouhodobý růst. Investice z minulých let, především do neživotního pojištění, jsme úspěšně transformovali v zisk. Nejen že jsme v neživotním pojištění zaznamenali meziroční nárůst předepsaného pojistného o 12 %, ale navíc se nám podařilo poprvé od založení neživotní pojišťovny dosáhnout zisku. Myslím, že rok 2015 nejen proto můžeme považovat za jednoznačné potvrzení úspěšné cesty naší transformace,“ říká Sébastien Guidoni, finanční ředitel finanční skupiny AXA pro ČR a SR.
Kromě rostoucí kvality prodeje má na dobré výsledky finanční skupiny AXA vliv i zlepšování efektivity zásluhou digitálních řešení především v oblasti distribuce. V roce 2015 byly dvě ze tří smluv zpracovány elektronicky, což představuje meziroční nárůst o 44 %. Projevuje se i zaměření na růst v oblasti rizikového životního a neživotního pojištění. Nový obchod v tomto segmentu vzrostl meziročně o 28 % a celkové pojistné o 19 %. Podíl rizikového životního a neživotního pojištění na celkové nové produkci AXA v roce 2015 tak překonal hranici 45 %, zatímco v roce 2011 to bylo pouze 7 %.
„V roce 2015 jsme potvrdili, že naše dlouhodobá strategie zaměření především na krytí rizik v životním a neživotním pojištění, se vyplácí. Je to cesta, jak za současných tržních podmínek, kdy mají úrokové sazby zásadní dopad na spořicí a investiční produkty, přinášet hodnotu našim klientům i akcionářům. Neméně důležité je také zvyšování produktivity, což nám umožňuje modernizace a digitalizace našich interních procesů nejen v distribuci. Nový obchodní model společně s růstem efektivity umožnili skupině AXA v Čechách a na Slovensku dosáhnout velmi dobrého hospodářského výsledku 400 milionů korun,“ říká Martin Vogl, generální ředitel finanční skupiny AXA pro ČR a SR.
AXA v České republice a na Slovensku
AXA v České republice a na Slovensku působí prostřednictvím penzijní společnosti, životní pojišťovny, pojišťovny (se zaměřením na neživotní pojištění) a investiční společnosti, na Slovensku pak ještě přes doplnkovú dôchodkovú spoločnosť a dôchodkovú správcovskú spoločnosť. Má více než 1,3 milionu aktivních klientů, téměř 600 zaměstnanců a více než 97 miliard korun aktiv pod správou.
AXA životní pojišťovna má na pojišťovacím trhu stabilní pozici. Objem aktiv pod správou životní pojišťovny ke konci roku 2014 činil 14,4 miliardy korun. Počet smluv AXA životní pojišťovny ve stejném období dosáhl více než 240 tisíc.
AXA pojišťovna vstoupila na trh v roce 2008. Nabízí pojištění DOMOV (stavby, domácnosti) a AUTO (povinné ručení a havarijní pojištění) se širokou nabídkou různých připojištění a asistenčních služeb.
V 2014 byl představen nový produkt AUTO GO, využívající novou unikátní segmentaci, což vedlo k okamžitému růstu celkového pojistného o 7 % a ke zlepšení našeho technického výsledku (škodního poměru). Zlepšení technického výsledku se projevilo na celkovém hospodářském výsledku, který se zlepšil ve srovnání s rokem 2013 o 100 milionů korun. AXA pojišťovna je tak na dobré cestě k dosažení zisku v roce 2015.
AXA penzijní společnost potvrdila silné postavení na českém trhu, s tržním podílem 11,5 % je pátá největší podle hodnoty aktiv pod správou, která meziročně vzrostla o 9 % na 36,5 miliardy korun. Má více než 400 tis. klientů (příspěvky zaměstnavatele, které jsou jednou z jejích priorit, registruje v případě 25 % smluv). Transformovaný fond dosáhl i v roce 2014 velmi dobrých výsledků, což umožnilo rozdělit mezi klienty celkem 507 milionů Kč (výkonnost 1,46 % je třetí nejlepší na trhu). Po transformaci se AXA penzijní společnost a. s. zaměřila na růst efektivity, vedoucí v roce 2014 k zisku 13 milionů Kč.
AXA investiční společnost vstoupila na trh v roce 2007 a ke konci roku 2014 měla více než 118 000 klientů. Celkově společnost spravuje aktiva v hodnotě 4,4 mld. Kč. Klienti mohou investovat do 10 podílových fondů, z nichž tři jsou „zastřešující“ fondy, které klientům umožňují investice do 1100 nejlepších fondů spravovaných společností AXA.
AXA Group
Skupina AXA zaujímá celosvětově vedoucí pozici v oblasti pojištění a správy majetku. Zaměstnává na 160 000 pracovníků, kteří zajišťují péči o 103 miliony klientů v 59 zemích světa. V roce 2014 dosáhl obrat skupiny podle IFRS výše 92 miliardy EUR a tržby podle IFRS výše 5,1 miliardy EUR. Ke dni 31. 12. 2014 činil majetek ve správě (AUM) společnosti AXA 1,227 miliardy EUR.
AXA ASSISTANCE v České republice
AXA ASSISTANCE zahájila svou činnost v České republice v roce 1998 jako poskytovatel asistenčních služeb pro korporátní klientelu. Nyní nabízí své služby jak firemním zákazníkům, tak i jednotlivcům. Klienty AXA ASSISTANCE jsou zejména pojišťovny, banky, cestovní kanceláře, hotelové řetězce, výrobci a prodejci automobilů, dopravci, distributoři energií atd. AXA ASSISTANCE poskytuje cestovní pojištění a s ním spojené asistenční služby, právní ochranu a poradenství, asistenční služby pro vozidla a domácnosti či zdravotní asistenci a rovněž moderní produkty na míru, zejména z oblasti lifestyle a concierge služeb pro VIP klienty.
(tz)