INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Objem pojistného, které pro své klienty loni zprostředkovaly makléřské firmy sdružené v Asociaci českých pojišťovacích makléřů (AČPM), stoupl na téměř 21,3 miliardy korun, což oproti roku 2014 znamená nárůst o plných 5 procent. Rozhodující část – 89% z celkového objemu obchodů tvořilo neživotní pojištění, které je tradičně doménou pojišťovacích makléřů.

Asociace českých pojišťovacích makléřů sdružuje jak velké společnosti se zprostředkovaným pojistným přesahujícím miliardu korun, tak i menší makléřské firmy (seznam členů viz níže, případně na www.acpm.cz). O postupující koncentraci trhu (akvizice, slučování firem, rozšiřování sítí) svědčí fakt, že na prvních deset největších členů AČPM připadá 73% celkového zprostředkovaného pojistného za rok 2015.

Pokud jde o spolupráci s pojišťovnami, naprostou většinu pojistného v novém obchodu (podle metodiky ČNB) – přes 90% - zprostředkovali členové AČPM v roce 2015 u domácích pojišťoven, z nichž nejsilnějšími partnery jsou Kooperativa, Česká podnikatelská pojišťovna, ČP, Allianz, Generali, ČSOB pojišťovna, Uniqa či AIG. Celkem členové Asociace sjednávali v roce 2015 pro své klienty pojištění u 102 domácích a zahraničních pojišťoven.Tato diverzifikace svědčí o tom, žečlenové AČPM umísťují své obchody s hlubokou znalostí nabídky pojistných produktů na trhu, což je z pohledu klientů velmi vítané.

V roce 2015 tak členové AČPM zprostředkovali na 449 tisíc pojistných smluv, poskytovali práci 4 798 osobám a působili v 745 kancelářích v ČR a ve 12 zahraničních zastoupeních.

Za pozitivní bilancí AČPM stojí především zvýšená kvalita služeb poskytovaných členy AČPM, kteří pro své klienty zajišťují nejen komplexní identifikaci rizik a nezávislý návrh jejich pojistného krytí, včetně výběru nejvhodnějšího pojistitele, ale také odbornou podporu při správě pojistky a vypořádávání případných pojistných škod. V této souvislosti je třeba zdůraznit, že pojišťovací makléř pracuje vždy na straně svého klienta, se kterým uzavírá smlouvu o odborné činnosti (na rozdíl od agenta, což je obchodní zástupce pojišťovny).

* * *

Asociace českých pojišťovacích makléřů (AČPM) byla založena v roce 1994 z iniciativy českých kanceláří mezinárodních makléřských firem. Cílem AČPM je podpora profesních zájmů a zvyšování profesionální i společenské prestiže povolání pojišťovacího makléře. Asociace se podílí na tvorbě zákonů, prosazuje profesní etiku, stará se o vzdělávání makléřů a navazuje mezinárodní kontakty. Od r. 1998 je členem Evropské federace pojišťovacích zprostředkovatelů (BIPAR) se sídlem v Bruselu. V současné době AČPM sdružuje 73 členů, ovšem prostřednictvím spolupracujících pojišťovacích zprostředkovatelů reprezentuje úctyhodných 3 500 subjektů. Výkony členů AČPM pak podle kvalifikovaného odhadu představují zhruba 3/4 makléřského trhu v České republice.

AČPM je rovněž vyhlašovatelem a organizátorem prestižní odborné ankety pojišťovacích makléřů Pojišťovna roku (od r. 2000 - bližší informace na www.pojistovnaroku.cz).

Malý průvodce profesí pojišťovacího makléře:

·vyšší kategorie zprostředkovatelů pojištění

·má vyšší odbornost (zkoušku)

·vždy pracuje jako zástupce klienta

·uzavírá s klientem smlouvu o odborné činnosti

·věnuje se především pojištění firem a podnikatelů

·poskytuje poradenství v řízení rizik a konstrukci pojistné ochrany

·jménem klienta oslovuje pojišťovny se žádostí o nabídku (výběrové řízení)

·odborně vyjednává za klienta s pojišťovnou o cenách a podmínkách

·na straně klienta spolupracuje při likvidaci pojistných událostí

·má vyšší odpovědnost za své profesionální rady než agent

Členové AČPM:

* ACTUS Praha * ADORES centrum pojištění * AR CREDIT * ASPEKTUM *

* A-Z Risk Service * Broker Team * BUCKLEY ASSOCIATES * C. E. B. * CIC plus *

* CREDIT PLUS * CZECH INSURANCE AGENCY * Čásenský & Hlavatý *

* ČSOB Leasing pojišťovací makléř * DAKARA * D.K.A. * EUROLA * EUVIN *

* EXPERTING * EZ INVEST * GrECo JLT Czech Republic * HONORIS FINANCE *

* IBS-GROUP * IKEP * IMG * INIS * INSIA * International Insurance Brokers * INVERMA*   * I. P. trust * ITEAD * JB Group * K+K Broker * Lautier & Partners * LIMMIT *

* MACONT GROUP * MAI INSURANCE BROKERS *

* Makléřská pojišťovací společnost PBT * MAPOR * MF Turnov *

* Mgr. Krist Zdeněk a dcera * MONDE FINANCE * Moraviatel * MPS *

* Němec & partners * NPS Group * OK GROUP *

* Optimum centrum pojištění * OPTIMUS BROKERS * PAB * PANTHER's *

* PETRISK INTERNATIONAL * Petřík Brokers * Pojišťovací makléřství INPOL *

* Pojišťovací servis M+M * PROFI BONUS * PRVNÍ MORAVSKÁ SPOLEČNOST *

* RENOMIA * RESPECT * RESPECT BRNO * RESPECT OSTRAVA *SATUM CZECH *

* Seintillo * SMS finanční poradenství * SP makléřská společnost * S SERVIS *

* STEINER & MAKOVEC * TRINCO * UniCredit pojišťovací makléřská společnost *

* Ústecká Makléřská Společnost * VIKTORIA PARDUBICE * VPV Bohemia *

* WI-ASS ČR * ZFP Makléř *

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

   
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3