„Nárůst počtu vydaných platebních karet si lze vysvětlit dvěma způsoby. Jedním je pohodlnost, se kterou je možné platbu kartou provést. Klient tak u sebe nemusí nosit velké množství hotovosti, jelikož u drtivé většiny obchodníků již lze platit kartou. Druhým důvodem pak je rozvoj nákupů na internetu v České republice. Mnoho internetových obchodů již umožňuje zabezpečené platby kartou a další se přidávají, navíc Češi postupně získávají důvěru v tyto transakce nejen z vlastní zkušenosti, ale i na doporučení známých. Nemalé množství Čechů také nakupuje na zahraničních internetových obchodech, kde se bez platby kartou neobejdete," vysvětlil Peter Demjanovič, ředitel útvaru Karty ČSOB.
Součástí tohoto trendu je i rostoucí objem transakcí, které klienti provedli pomoci platebních a kreditních karet u obchodníků. U debetních karet zaznamenala ČSOB v pololetí meziroční nárůst přes 17 % na více než 19,5 mld. Kč. Podobný vývoj vidíme i u počtu zadaných transakcí přes elektronické bankovnictví, který v prvním pololetí 2011 činil téměř 20 milionů, což představovalo meziroční nárůst o 27 %. Elektronické bankovnictví v ČSOB využívá 1,2 milionu klientů.
(tz)