INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Češi si postupně zvykají využívat karty i k drobným transakcím, stále častěji tak upřednostňují platby kartou před hotovostí či výběrem z bankomatu. Napovídá tomu i nárůst vydaných platebních karet za poslední rok a také nárůst počtu a objemu transakcí, které klienti kartou provádí. Počet vydaných karet ČSOB ke konci června 2011 meziročně stoupl o 3,5 % na více než 2,08 milionu karet. Roste i počet transakcí platební kartou u obchodníků, a to o 25 % na více než 22 milionu transakcí v prvním pololetí 2011. Spolu s transakcemi přes bankomat se jedná o 36 milionů uskutečněných transakcí.

„Nárůst počtu vydaných platebních karet si lze vysvětlit dvěma způsoby. Jedním je pohodlnost, se kterou je možné platbu kartou provést. Klient tak u sebe nemusí nosit velké množství hotovosti, jelikož u drtivé většiny obchodníků již lze platit kartou. Druhým důvodem pak je rozvoj nákupů na internetu v České republice. Mnoho internetových obchodů již umožňuje zabezpečené platby kartou a další se přidávají, navíc Češi postupně získávají důvěru v tyto transakce nejen z vlastní zkušenosti, ale i na doporučení známých. Nemalé množství Čechů také nakupuje na zahraničních internetových obchodech, kde se bez platby kartou neobejdete," vysvětlil Peter Demjanovič, ředitel útvaru Karty ČSOB.

Součástí tohoto trendu je i rostoucí objem transakcí, které klienti provedli pomoci platebních a kreditních karet u obchodníků. U debetních karet zaznamenala ČSOB v pololetí meziroční nárůst přes 17 % na více než 19,5 mld. Kč. Podobný vývoj vidíme i u počtu zadaných transakcí přes elektronické bankovnictví, který v prvním pololetí 2011 činil téměř 20 milionů, což představovalo meziroční nárůst o 27 %. Elektronické bankovnictví v ČSOB využívá 1,2 milionu klientů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3