Větší část respondentů v průzkumu potvrdila, že se po odchodu dětí ještě více usadí. Jen menší část si spíše začne více užívat. Ochota spořit ale v obou případech roste. „Vyhlídka blížící se penze je skutečně motivátorem k většímu spoření, a to pro téměř polovinu dotázaných. Typické je využívání penzijního fondu a životního pojištění," popsal Milan Jursík, manažer marketingu Poštovní spořitelny.
I po odchodu dětí jsou rodiče nadále velmi aktivními uživateli internetu. Tento jev je možná zapříčiněn právě potřebou moderních komunikačních prostředků při kontaktu se vzdálenými potomky. Respondenti zároveň uvedli, že se nebojí ani moderních kanálů přímého bankovnictví. Celé dvě třetiny pak využívají platební kartu, a to i k platbám u obchodníků.
Výhodnou kombinací spoření s jednoduchou obsluhou může být pro tento typ klientů například Era Červené konto. „Účet se ovládá přes internetové bankovnictví nebo po telefonu a k výhodné úrokové sazbě přidává také zdarma vedení a správu konta. Peníze nejsou vázány žádnou výpovědní lhůtou a klienti se tak k uloženým penězům okamžitě dostanou," dodal Milan Jursík.
V případě úvěrů jsou klienti z tohoto segmentu zdrženlivější. Půjčku jako možnou cestu, jak si pořídit něco, na co se nedostává finančních prostředků, by zvážilo přes 40 % respondentů. Většina by však dala přednost spíše bankovním půjčkám než půjčkám od rodiny či nebankovních finančních institucí.
Era jde cestou zjednodušování produktové nabídky a maximálně se zaměřuje na požadavky dnešního klienta. Jejím cílem je poskytnout srozumitelné, praktické, dostupné a funkční služby, které se bez ostatních zbytečností přizpůsobí potřebám zákazníků. Poštovní spořitelna je součástí Československé obchodní banky, a. s.
(tz)