INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group (dále „ČPP“) pozoruje nové trendy v pojistných podvodech. Zatímco dříve jednoznačně dominovala podvodná jednání v oblasti autopojištění, v posledních letech těchto případů ubývá. V hledáčku zájmu podvodníků se naopak čím dál častěji objevuje životní a úrazové pojištění. To se na celkových statistikách podvodů podílí již 40 procenty, násobně více než v minulosti. Jen za první tři měsíce letošního roku bylo v ČPP odhaleno pojistných podvodů za téměř 10 milionů korun.

Podvodných jednání mezi tuzemskými motoristy ubývá. „Za poslední dva až tři roky sledujeme výrazný nárůst odhalených podvodů v životním a úrazovém pojištění, přičemž jejich počet se zvyšuje na úkor „tradičního“ autopojištění.  Na konci prvního čtvrtletí 2017 se tato kategorie podvodů podílela více než 40 procenty. S ohledem na aktuální trend tak očekáváme, že na konci roku mohou tvořit až polovinu všech případů,“ odhaduje Aleš Haisl, vedoucí oddělení vyšetřování Bezpečnostního odboru. „To je přitom násobně větší podíl, než jaký jsme zaznamenávali ještě před nedávnem. V roce 2015 životní a úrazové pojištění netvořilo ani deset procent všech pojistných podvodů,“ doplňuje Haisl.

Za první čtvrtletí 2017 odhalili specialisté ČPP přes stovku případů, v nichž bylo prokázáno podvodné jednání. Uchráněná hodnota představuje bezmála deset milionů korun, což znamená meziroční nárůst ve výši 10 procent. V kvartální statistice zatím nejsou zahrnuty rozpracované případy velkých škod, které dosud čekají na uzavření. Připsaná částka se objeví až ve výkazech dalšího čtvrtletí. Většina odhalené podvodné činnosti připadá na Ústecký kraj, dále pak také kraj Moravskoslezský a Prahu. Karlovarský kraj spolu s Libereckým krajem patří mezi regiony, kde se podvádí nejméně.

„Nejvíce podvodů zatím stále odhalujeme v oblasti pojištění vozidel. Likvidátoři a detektivové z ČPP se při šetření pojistných událostí nesetkávají jen s podvodem ze strany klientů nebo poškozených, ale stále častěji jsou do něj zapojeny také opravny a autoservisy,“ uvedl Haisl. V jednom z posledních případů odhalila ČPP podvodné jednání servisu motorových vozidel, který zastupoval klienty a prováděl opravy poškozených dopravních prostředků. Při kontrolách bylo zjištěno, že servis padělal faktury za náhradní díly a uváděl nepravdivé údaje o rozsahu a způsobu oprav poškozených vozidel. Po prošetření případu specialisty z ČPP byla celá věc oznámena Policii ČR. Lidé si bohužel v podobných případech neuvědomují, že se svým jednáním vystavují riziku trestního stíhání. Pojistný podvod je klasifikován jako trestný čin, za který může soud podle závažnosti udělit až desetiletý trest odnětí svobody.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3